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Einträge mit Themengebiet "Institut für Robotik und Mechatronik (bis 2012) > Institut für Dynamik der Flugsysteme"

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  Ackermann, A. (1992) Robust Nonlinear Decoupling and Yaw Stabilization of 4WS Cars. DLR-Interner Bericht. 515-92-10. 24 S. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1991) Robust Control System Design. Ph. D. Course "Robust Control System Design", TU Denmark, Lyngby, 16-21 June 1991. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1990) Robust Control. Vorlesung University of California, Irvine, Januar 1990 bis März 1990. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1990) Ausnutzung von Systemstrukturen in der Robustheitsanalyse. 4. Workshop "Anforderungsspezifischer Regelungsentwurf", 1.-3. Oktober 1990, Interlaken, Schweiz. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1990) Robust Car Steering by Yaw Rate Control. In: Proceedings 29th IEEE Conference on Decision and Control, Vol. 4, Seiten 2033-2034. 29th IEEE Conference on Decision and Control, Honolulu, Hawaii, USA, 5-7 December 1990.. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1990) Robust Decoupling of Tracking and Yaw Stabilization in Car Steering. UC Irvine, 12 March 1990; UC Berkeley, 9 April 1990; University of Massachusetts, Amherst, 21 April 1990; University of Stanford, 3 May 1990. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1990) Design by Search: CAD for Dynamics and Robust Control. The First Harry Lynde Bradley Lecture, Virginia Polytechnic Institute , Blacksburg, USA, 19 April 1990; Stanford University, 3 May 1990. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1990) The Track Guided Bus: A Robust Control Design Case Study. Univ. of California, Berkeley, 2 April 1990.. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1990) The Tree Structured Decomposition: A New Approach to Robust Stability Analysis. UC Irvine, 30 October 1990; A&M Texas, 3 November 1990; University of Southern California, 8 November 1990; UC Los Angeles, 7 February 199 0; Caltech, 16 March 1990; UC Berkeley, 5 April 1990; University of M aryland, 17 April 1990; Univ. of Massachusetts. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1990) Robustness Analysis by Parameter Space Methods. UC Irvine, 29 November 1990; UC Berkeley, 4 April 1990; Virginia Polytechnic Institute, Blacksburg, 19 April 1990. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1991) Robust Car Steering by Yaw Rate Feedback. In: Control of Uncertain Dynamic Systems. Edited by: S.P. Bhattarharyya u. L.H. Keel, CRC Press CRC Press, Tennessee State University, USA. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1991) Uncertainty Structures and Robust Stability Analysis. In: Proc. ECC 91, Vol. 3, Seiten 2318-2327. European Control Conference ECC-91, Grenoble, 02.-05.07.1991. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1991) Robuste Lenkung von Autos durch Regelung der Gierwinkelgeschwindigkeit. Bosch, Schweiberdingen, 10.01.91 BMW, München, 14.01.91 Siemens Automobiltechnik, Regensburg, 16.04.91. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1991) Entkopplung von zwei Teilaufgaben der Lenkung. Tagung "Allradlenkung bei Personenwagen", Haus der Technik, Essen, 03.-04.12.91. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1992) Robust Feedback Structures for Four-Wheel Steering of Cars. Regelungstheorie, Oberwolfach, 15.-21.03.92. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1992) Robust Nonlinear Decoupling and Yaw Stabilization of Four-Wheel Steering Cars. IIASA, Wien, 01.06.92. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1992) Robustness of Sampled-Data Control Systems with Physical Uncertainties in the Continuous Part. In: Proc. Symposium on Fundamentals of Discrete-Time Systems. Symposium on Fundamentals of Discrete-Time Systems, Westin Hotel Chicago, IL, 26.-27.06.92. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1992) Velocity Independent Yaw Damping of Automobiles. In: Seiten 291-302. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1993) "Robust decoupling and yaw stabilization for four-wheel steering cars"; "Construction of multiparameter value sets for robustness analysis". 2 Seminare am Royal Institute of Technology, Stockholm, Schweden, 5. und 8. März 1993. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1993) Robuste Autolenkung durch Rueckfuehrung der Giergeschwindigkeit. Seminarvortrag an der ETH Zuerich 20. Januar 1993. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1993) Robust control for four-wheel car steering. Seminar in Centro Ricerche Fiat, Torino 18.05.93. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1993) On the computation and visualization of value sets for robust stability analysis. Seminar am Politecnico die Torino 18.05.93. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1993) Robust nonlinear decoupling and yaw stabilization of 4WS cars. In: Proc. 12th World Congress of the IFAC, vol. 1, Seiten 7-10. Sydney, 18.-23.7.93. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1993) Robustness of sampled-data control systems with physical uncertainties in the continuous part. In: Fundamentals of discrete-time systems A tribute to Professor Eliahu I. Jury TSI Press, Albuquerque. Seiten 29-36. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1993) Robuste Autolenkung durch Rueckfuehrung der Giergeschwindigkeit. Vortrag Universitaet Rostock 7. Juni 1993. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1993) Robust nonlinear decoupling and yaw stabilization of four-wheel steering cars. Vortrag University of California, Santa Barbara 21. Dez. 1993. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1993) Robuste Regelung. Vorlesung TU Muenchen, WS 92/93. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1993) Problems of individual transportation: From a two-mass model to a one-mass model of car steering. In: Proc. MTNS 93 (erscheint 1994). MTNS 93, Regensburg, 2.-6. August 1993. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1993) Robust active steering of cars. IFAC Workshop Robust Control, Cairns/Australien 12.-16. Juli 1993. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1993) Robust decoupling, ideal steering dynamics, and yaw stabilization of 4 WS cars. DLR-Interner Bericht. 515-93-30. 22 S. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1994) Robuste Autoregelung. Seminarvortrag Universität Kassel- Gesamthochschule, 27.04.94. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1994) Robust Decoupling of Car Steering Dynamics with Arbitrary Mass Distribution. In: Proc. 1994 American Control Conference, vol. 2, Seiten 1964-1968. Baltimore, 29.06.-01.07.94. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1994) Yaw rate and lateral acceleration feedback for four-wheel steering. In: Proc. AVEC'94 International Symposium on Advanced Vehicle Control1994, Seiten 165-170. Tsukuba, Japan, 24.-28. Oct. 94. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1994) Parameter space design methods for analysis and design of robust control. In: Young Researcher's Week on Robust and Adaptive Control Proc. of the Robust and Adaptive Control Tutorial Workshop. Dublin, Irland, 29.8.-2.9.1994. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1993) Robust Control for Four-wheel Steering Cars. Maale Hachamisha, Israel, 18.-21.10.1993. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1994) Robuste Regelung. Vorlesung Robuste Regelung WS 93/94 Unterlage: Buch "Robuste Regelung", Springer 1993. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1995) Yaw disturbance attenuation by robust decoupling of car steering. DLR-Interner Bericht. 515-95-2. 8 S. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1995) Safe and comfortable travel by robust control. DLR-Interner Bericht. 515-95-3. Alberto Isidori (Ed.). 16 S. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1995) Robuste Regelung. Vorlesung WS 95/96 Technische Universitaet Muenchen. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1996) Safe car driving by robust steering control. IEE Conference Control '96, Exeter, Sept. 3-5, 96. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1996) Robust unilateral decoupling of car steering. Vortrag in Oberwolfach, 25.-29.11.96. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1996) Robust Control Prevents Car Skidding. Bode Lecture presented at the 35th IEEE Conference on Decision and Control; Kobe, Japan, Dec. 11-13, 1996. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1996) Safer car driving by robust steering control. International Conference on Contro'96, University of Exeter, UK, 2-5. Sept. 1996 (UKACC/United Kingdom Automatic Control Council). Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1996) Robust decoupling of lateral and yaw motions. Wright-Patterson AFB,Dayton, Ohio, 9.4.96 Univ. of California, Santa Barbara, CA, 15.4.96. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1996) Safe car driving by robust steering control. a) Ohio State Univ. Columbus, 13.4.96 (Pleanarvortr.), b) Univ. of CA, Santa Barbara, 15.4.96, c) Univ. of CA, San Diego, 18.4.96. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1995) Case Study: On robust steering of automobiles. Euraco Workshop, Firenze (Italy), 11.-14.9.1995. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1995) Vehicle dynamics - An Overview. In: Proc. IFAC Workshop on Advances in Automotive Control. IFAC Workshop, Ascona (Switzerland), 1995. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1996) Yaw disturbance attenuation by robust decoupling of car steering. In: Proc. 13th IFAC World Congress, Vol. Q, Seiten 1-6. 13th IFAC World Congress, San Francisco, 1.7.-5.7.1996. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1996) Fahrsicherheit durch robuste Lenkregelung. Vortrag TU Hamburg-Harburg, 23.5.96. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1996) Fahrsicherheit durch robuste Lenkregelung. Vortrag bei Fa. Bosch, Stuttgart, 15.5.96. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1997) Robust Control Supports Car Drivers and Pilots Part I: Robust Unilateral Decoupling of Car Steering: The Theory Part II: Robust Unilateral Decoupling of Car Steering: The Practice. In: Part III: Robust Unilateral Decoupling: Generalizations. Zaborsky Lecture Series 1997, St. Louis, USA, May 5-7, 1997. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1997) Robust control prevents car skidding. In: Proc. COSY Workshop, Zürich, Januar 1997, Seiten 92-111. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1997) Robust decoupling of car steering. KTH Stockholm, 21.3.97. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1997) Robuste Lenkregelung macht das Autofahren sicherer. TU Dresden, 17.10.97. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1997) Robuste Lenkregelung erhoeht die Sicherheit des Autofahrens. Univ. der Bundeswehr München, Neubiberg, 18.2.97. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1997) Die robuste Lenkregelung der DLR. TRW, Düsseldorf, 22.7.97; Porsche, Weissach, 26.8.97; ZF, Friedrichshafen, 7.10.97; ZF, Schwäbisch Gmünd, 24.11.97; Audi, Ingolstadt, 15.12.97. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. und Bartlett, A. und Kaesbauer, D. und Sienel, W. und Steinhauser, R. (1993) Robust Control. In: Analysis and design of linear control systems with uncertain physical parameters Springer-Verlag London. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. und Bünte, T. (1995) Automatic car steering control bridges over the driver reaction time. In: Proc. IEEE Mediterranean Symposium on new directions in control and automation, Limassol, Zypern, July 11-13, 1995, Seiten 293-300. IEEE Mediterranean Symposium on new directions in control and automation, 1995-07-11 - 1995-07-13, Limassol/Zypern. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. und Bünte, T. (1996) Handling Improvement for Robustly Decoupled Car Steering Dynamics. DLR-Interner Bericht. 515-96-4. 7 S. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. und Bünte, T. (1996) Handling improvement for robustly decoupled car steering dynamics. In: Proc. 4th IEEE Mediterranean Symposium on Control & Automation. 4th IEEE Symp., Chania, Crete, June 10-14, 1996. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. und Bünte, T. (1997) Robust prevention of limit cycles for robustly decoupled car steering dynamics. In: Proc. 5th IEEE Mediterranean Conference on Control and Systems, Paphos, Cyprus. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. und Bünte, T. (1997) Actuator rate limits in robust car steering control. In: Proc. 36th IEEE Conference Decision and Control, San Diego, USA. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. und Bünte, T. und Joos, D. und Mari, J. und Sienel, W. und Steinhauser, R. (1996) HIRM Design Challenge Presentation Document: the Parameter Space Approach and Design by Multi-objective. Projektbericht, DLR-Interner Bericht. Garteur Bericht TP-088-27 FM(AG08). 73 S. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. und Bünte, T. und Sienel, W. (1996) Sicheres Autofahren durch robuste Lenkgesetze. Wissenschaftliches Kolloquium im Forschungszentrum Oberpfaffenhofen, 4.12.1995. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. und Bünte, T. und Sienel, W. und Jeebe, H. und Naab, K. (1995) Fahrsicherheit durch robuste Lenkregelung. DLR-Interner Bericht. 515-95-5. 17 S. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. und Bünte, T. und Sienel, W. und Jeebe, H. und Naab, K. (1996) Driving Safety by Robust Steering Control. In: Proc. AVEC'96 International Symposium on Advanced Vehicle Control at the Aachen University of Technology, 24th-28th June 1996, Seiten 377-394. AVEC'96 International Symposium on Advanced Vehicle Control, 1996-06-24 - 1996-06-28, Aachen. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. und Bünte, T. und Sienel, W. und Jeebe, H. und Naab, K. (1996) Fahrsicherheit durch robuste Lenkregelung. Sonderheft at (Automatisierungstechnik, Mai 1996, Vol. 5, Seiten 219-225. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. und Darenberg, W. (1990) Automatic Track Control of City Bus. In: IFAC Theory Report on Benchmark Problems for Control Systems Design, Seiten 43-44. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. und Guldner, J. (1995) The role of complex control systems in the solution of future transport problems. In: Proc. COSY Workshop, Rom, Sept. 1995. COSY Workshop, 1995-09, Rom, Italy. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. und Guldner, J. und Sienel, W. und Steinhauser, R. und Utkin, V. (1993) Linear and nonlinear controller design for robust automatic steering. DLR-Interner Bericht. 515-93-28. 36 S. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. und Guldner, J. und Utkin, V. (1993) A robust nonlinear control approach to automatic path tracking of a car. DLR-Interner Bericht. 515-93-35. 6 S. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. und Guldner, J. und Utkin, V.I. (1994) A robust nonlinear control approach to automatic path tracking of a car. In: Proc. IEE Int. Conf. Control 1994, Seiten 196-201. Coventry, UK. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. und Hirzinger, G. und Kaesbauer, D. (1990) Abtastregelung. In: CCG-Kursmaterial C3.08. Springer-Verlag. CCG-Lehrgang C3.08, 17.09.-21.09.1990, Oberpfaffenhofen. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. und Hollot, C. V. und Hu, H. Z. und Tempo, R. (1990) On Extreme-Point Results for Time-Delay Systems. In: Proceedings American Control Conference, Vol. 2, Seiten 1499-1501. American Control Conference, 23-25 May 1990, San Diego, USA.. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. und Hu, H. Z. (1990) Robustness of Sampled-Data Control Systems with Uncertain Physical Plant Parameters. In: Proceedings 11th IFAC World Congress, Vol. 5, Seiten 194-199. 11th IFAC World Congress, 13-17 August 1990, Tallinn, USSR.. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. und Hu, X. 1) (1995) Acceleration and braking effects on robustly decoupled car steering. In: Submitted for ECC 95. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. und Hu, X. 1) (1995) Acceleration and braking effects on robustly decoupled car steering. In: Proc. of the third European Control Conference ECC 95 Under the auspices of the EUCA, vol. 1 of 4, Seiten 737-743. ECC 95, Rome, Sept. 5-8, 1995. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. und Kaesbauer, D. und Sienel, W. (1991) Design by Search. In: Proc. First IFAC Symposium on Design Methods of Control Systems. First IFAC Symposium on Design Methods of Control Systems, Zürich/Schweiz, 04.-06.09.91. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. und Kaesbauer, D. und Sienel, W. und Steinhauser, R. (1990) Robuste Regelung. In: CCG-Manuskript C3.04. CCG-Lehrgang C3.04 "Robuste Regelung", 5.-9.November 1990, Oberpfaffenhofen.. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. und Kaesbauer, D. und Sienel, W. und Steinhauser, R. (1992) Robust Control. CCG-Lehrgangsreihe DR 3.04, Oberpfaffenhofen, 14.-18.09.92. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. und Kaesbauer, D. und Sienel, W. und Steinhauser, R. (1994) Robuste Regelung. In: Carl-Cranz-Lehrgang DR 3.04. Buch Robuste Regelung, Springer-Verlag 1993. Oberpfaffenhofen, 19.09.-23.09.94. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. und Kaesbauer, D. und Sienel, W. und Steinhauser, R. (1995) Robuste Regelung. CCG-Lehrgang DR 3.04, Oberpfaffenhofen, 18.-22.09.95. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. und Kordt, M. und Sienel, W. (1997) Einfuehrung in die robuste Regelung mit PARADISE. Airbus, Hamburg (Flugmechanik), 9.7.97. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. und Mari, J. 1) (1996) Output shaping for robust decoupling. In: Proc. 13th IFAC World Congress, Vol. G, Seiten 411-416. 13th IFAC World Congress, San Francisco, 1.-5.7.1996. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. und Sienel, W. (1990) What is a 'large' number of parameters in robust systems? In: Proceedings of the 29th Conference on Decision and Control, Seiten 3496-3497. 29th Conference on Decision and Control, 5-7 December 1990, Honolulu, Hawaii, USA. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. und Sienel, W. (1990) Robust Control for Automatic Steering. In: Proceedings American Control Conference 1990, Vol. 2. American Control Conference, 23-25 May 1990, San Diego, USA.. Volltext nicht online.

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  Ackermann, J. und Sienel, W. (1992) Robust Yaw Damping of Cars with Front and Rear Wheel Steering. DLR-Interner Bericht. 515-92-19. 14 S. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. und Sienel, W. (1996) Design and Analysis of Robust Control Systems. IFAC Workshop, June 30, 1996, San Francisco, USA. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. und Sienel, W. (1996) Design and Analysis of Robust Control Systems. IFAC Workshop, San Francisco, 30.6.1996. Volltext nicht online.

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  Ackermann, J. und Sienel, W. und Steinhauser, R. (1993) Robust automatic steering of a bus. In: Proc. ECC 1993, vol. 3, Seiten 1534-1539. Groningen, 28.6. - 1.7.93. Volltext nicht online.

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