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Items where Subject is "Institute of Robotics and Mechatronics > Institut für Dynamik der Flugsysteme"

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  Ackermann, A. (1992) Robust Nonlinear Decoupling and Yaw Stabilization of 4WS Cars. DLR-Interner Bericht. 515-92-10, 24 S. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1991) Robust Control System Design. Ph. D. Course "Robust Control System Design", TU Denmark, Lyngby, 16-21 June 1991. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1990) Robust Control. Vorlesung University of California, Irvine, Januar 1990 bis März 1990. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1990) Ausnutzung von Systemstrukturen in der Robustheitsanalyse. 4. Workshop "Anforderungsspezifischer Regelungsentwurf", 1.-3. Oktober 1990, Interlaken, Schweiz. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1990) Robust Car Steering by Yaw Rate Control. In: Proceedings 29th IEEE Conference on Decision and Control, Vol. 4, pp. 2033-2034. 29th IEEE Conference on Decision and Control, Honolulu, Hawaii, USA, 5-7 December 1990.. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1990) Robust Decoupling of Tracking and Yaw Stabilization in Car Steering. UC Irvine, 12 March 1990; UC Berkeley, 9 April 1990; University of Massachusetts, Amherst, 21 April 1990; University of Stanford, 3 May 1990. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1990) Design by Search: CAD for Dynamics and Robust Control. The First Harry Lynde Bradley Lecture, Virginia Polytechnic Institute , Blacksburg, USA, 19 April 1990; Stanford University, 3 May 1990. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1990) The Track Guided Bus: A Robust Control Design Case Study. Univ. of California, Berkeley, 2 April 1990.. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1990) The Tree Structured Decomposition: A New Approach to Robust Stability Analysis. UC Irvine, 30 October 1990; A&M Texas, 3 November 1990; University of Southern California, 8 November 1990; UC Los Angeles, 7 February 199 0; Caltech, 16 March 1990; UC Berkeley, 5 April 1990; University of M aryland, 17 April 1990; Univ. of Massachusetts. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1990) Robustness Analysis by Parameter Space Methods. UC Irvine, 29 November 1990; UC Berkeley, 4 April 1990; Virginia Polytechnic Institute, Blacksburg, 19 April 1990. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1991) Robust Car Steering by Yaw Rate Feedback. In: Control of Uncertain Dynamic Systems. Edited by: S.P. Bhattarharyya u. L.H. Keel, CRC Press CRC Press, Tennessee State University, USA. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1991) Uncertainty Structures and Robust Stability Analysis. In: Proc. ECC 91, Vol. 3, pp. 2318-2327. European Control Conference ECC-91, Grenoble, 02.-05.07.1991. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1991) Robuste Lenkung von Autos durch Regelung der Gierwinkelgeschwindigkeit. Bosch, Schweiberdingen, 10.01.91 BMW, München, 14.01.91 Siemens Automobiltechnik, Regensburg, 16.04.91. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1991) Entkopplung von zwei Teilaufgaben der Lenkung. Tagung "Allradlenkung bei Personenwagen", Haus der Technik, Essen, 03.-04.12.91. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1992) Robust Feedback Structures for Four-Wheel Steering of Cars. Regelungstheorie, Oberwolfach, 15.-21.03.92. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1992) Robust Nonlinear Decoupling and Yaw Stabilization of Four-Wheel Steering Cars. IIASA, Wien, 01.06.92. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1992) Robustness of Sampled-Data Control Systems with Physical Uncertainties in the Continuous Part. In: Proc. Symposium on Fundamentals of Discrete-Time Systems. Symposium on Fundamentals of Discrete-Time Systems, Westin Hotel Chicago, IL, 26.-27.06.92. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1992) Velocity Independent Yaw Damping of Automobiles. In: pp. 291-302. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1993) "Robust decoupling and yaw stabilization for four-wheel steering cars"; "Construction of multiparameter value sets for robustness analysis". 2 Seminare am Royal Institute of Technology, Stockholm, Schweden, 5. und 8. März 1993. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1993) Robuste Autolenkung durch Rueckfuehrung der Giergeschwindigkeit. Seminarvortrag an der ETH Zuerich 20. Januar 1993. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1993) Robust control for four-wheel car steering. Seminar in Centro Ricerche Fiat, Torino 18.05.93. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1993) On the computation and visualization of value sets for robust stability analysis. Seminar am Politecnico die Torino 18.05.93. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1993) Robust nonlinear decoupling and yaw stabilization of 4WS cars. In: Proc. 12th World Congress of the IFAC, vol. 1, pp. 7-10. Sydney, 18.-23.7.93. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1993) Robustness of sampled-data control systems with physical uncertainties in the continuous part. In: Fundamentals of discrete-time systems A tribute to Professor Eliahu I. Jury TSI Press, Albuquerque. pp. 29-36. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1993) Robuste Autolenkung durch Rueckfuehrung der Giergeschwindigkeit. Vortrag Universitaet Rostock 7. Juni 1993. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1993) Robust nonlinear decoupling and yaw stabilization of four-wheel steering cars. Vortrag University of California, Santa Barbara 21. Dez. 1993. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1993) Robuste Regelung. Vorlesung TU Muenchen, WS 92/93. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1993) Problems of individual transportation: From a two-mass model to a one-mass model of car steering. In: Proc. MTNS 93 (erscheint 1994). MTNS 93, Regensburg, 2.-6. August 1993. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1993) Robust active steering of cars. IFAC Workshop Robust Control, Cairns/Australien 12.-16. Juli 1993. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1993) Robust decoupling, ideal steering dynamics, and yaw stabilization of 4 WS cars. DLR-Interner Bericht. 515-93-30, 22 S. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1994) Robuste Autoregelung. Seminarvortrag Universität Kassel- Gesamthochschule, 27.04.94. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1994) Robust Decoupling of Car Steering Dynamics with Arbitrary Mass Distribution. In: Proc. 1994 American Control Conference, vol. 2, pp. 1964-1968. Baltimore, 29.06.-01.07.94. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1994) Yaw rate and lateral acceleration feedback for four-wheel steering. In: Proc. AVEC'94 International Symposium on Advanced Vehicle Control1994, pp. 165-170. Tsukuba, Japan, 24.-28. Oct. 94. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1994) Parameter space design methods for analysis and design of robust control. In: Young Researcher's Week on Robust and Adaptive Control Proc. of the Robust and Adaptive Control Tutorial Workshop. Dublin, Irland, 29.8.-2.9.1994. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1993) Robust Control for Four-wheel Steering Cars. Maale Hachamisha, Israel, 18.-21.10.1993. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1994) Robuste Regelung. Vorlesung Robuste Regelung WS 93/94 Unterlage: Buch "Robuste Regelung", Springer 1993. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1995) Yaw disturbance attenuation by robust decoupling of car steering. DLR-Interner Bericht. 515-95-2, 8 S. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1995) Safe and comfortable travel by robust control. DLR-Interner Bericht. 515-95-3, 16 S. Springer Verlag London, 1995. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1995) Robuste Regelung. Vorlesung WS 95/96 Technische Universitaet Muenchen. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1996) Safe car driving by robust steering control. IEE Conference Control '96, Exeter, Sept. 3-5, 96. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1996) Robust unilateral decoupling of car steering. Vortrag in Oberwolfach, 25.-29.11.96. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1996) Robust Control Prevents Car Skidding. Bode Lecture presented at the 35th IEEE Conference on Decision and Control; Kobe, Japan, Dec. 11-13, 1996. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1996) Safer car driving by robust steering control. International Conference on Contro'96, University of Exeter, UK, 2-5. Sept. 1996 (UKACC/United Kingdom Automatic Control Council). Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1996) Robust decoupling of lateral and yaw motions. Wright-Patterson AFB,Dayton, Ohio, 9.4.96 Univ. of California, Santa Barbara, CA, 15.4.96. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1996) Safe car driving by robust steering control. a) Ohio State Univ. Columbus, 13.4.96 (Pleanarvortr.), b) Univ. of CA, Santa Barbara, 15.4.96, c) Univ. of CA, San Diego, 18.4.96. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1995) Case Study: On robust steering of automobiles. Euraco Workshop, Firenze (Italy), 11.-14.9.1995. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1995) Vehicle dynamics - An Overview. In: Proc. IFAC Workshop on Advances in Automotive Control. IFAC Workshop, Ascona (Switzerland), 1995. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1996) Yaw disturbance attenuation by robust decoupling of car steering. In: Proc. 13th IFAC World Congress, Vol. Q, pp. 1-6. 13th IFAC World Congress, San Francisco, 1.7.-5.7.1996. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1996) Fahrsicherheit durch robuste Lenkregelung. Vortrag TU Hamburg-Harburg, 23.5.96. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1996) Fahrsicherheit durch robuste Lenkregelung. Vortrag bei Fa. Bosch, Stuttgart, 15.5.96. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1997) Robust Control Supports Car Drivers and Pilots Part I: Robust Unilateral Decoupling of Car Steering: The Theory Part II: Robust Unilateral Decoupling of Car Steering: The Practice. In: Part III: Robust Unilateral Decoupling: Generalizations. Zaborsky Lecture Series 1997, St. Louis, USA, May 5-7, 1997. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1997) Robust control prevents car skidding. In: Proc. COSY Workshop, Zürich, Januar 1997, pp. 92-111. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1997) Robust decoupling of car steering. KTH Stockholm, 21.3.97. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1997) Robuste Lenkregelung macht das Autofahren sicherer. TU Dresden, 17.10.97. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1997) Robuste Lenkregelung erhoeht die Sicherheit des Autofahrens. Univ. der Bundeswehr München, Neubiberg, 18.2.97. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1997) Die robuste Lenkregelung der DLR. TRW, Düsseldorf, 22.7.97; Porsche, Weissach, 26.8.97; ZF, Friedrichshafen, 7.10.97; ZF, Schwäbisch Gmünd, 24.11.97; Audi, Ingolstadt, 15.12.97. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. and Bartlett, A. and Kaesbauer, D. and Sienel, W. and Steinhauser, R. (1993) Robust Control. In: Analysis and design of linear control systems with uncertain physical parameters Springer-Verlag London. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. and Bünte, T. (1995) Automatic car steering control bridges over the driver reaction time. In: Proc. IEEE Mediterranean Symposium on new directions in control and automation, Limassol, Zypern, July 11-13, 1995, pp. 293-300. IEEE Mediterranean Symposium on new directions in control and automation, July 11-13, 1995, Limassol/Zypern. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. and Bünte, T. (1996) Handling Improvement for Robustly Decoupled Car Steering Dynamics. DLR-Interner Bericht. 515-96-4, 7 S. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. and Bünte, T. (1996) Handling improvement for robustly decoupled car steering dynamics. In: Proc. 4th IEEE Mediterranean Symposium on Control & Automation. 4th IEEE Symp., Chania, Crete, June 10-14, 1996. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. and Bünte, T. (1997) Robust prevention of limit cycles for robustly decoupled car steering dynamics. In: Proc. 5th IEEE Mediterranean Conference on Control and Systems, Paphos, Cyprus. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. and Bünte, T. (1997) Actuator rate limits in robust car steering control. In: Proc. 36th IEEE Conference Decision and Control, San Diego, USA. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. and Bünte, T. and Joos, D. and Mari, J. and Sienel, W. and Steinhauser, R. (1996) HIRM Design Challenge Presentation Document: the Parameter Space Approach and Design by Multi-objective. Project Report, DLR-Interner Bericht. Garteur Bericht TP-088-27 FM(AG08), 73 S. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. and Bünte, T. and Sienel, W. (1996) Sicheres Autofahren durch robuste Lenkgesetze. Wissenschaftliches Kolloquium im Forschungszentrum Oberpfaffenhofen, 4.12.1995. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. and Bünte, T. and Sienel, W. and Jeebe, H. and Naab, K. (1995) Fahrsicherheit durch robuste Lenkregelung. DLR-Interner Bericht. 515-95-5, 17 S. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. and Bünte, T. and Sienel, W. and Jeebe, H. and Naab, K. (1996) Driving Safety by Robust Steering Control. In: Proc. AVEC'96 International Symposium on Advanced Vehicle Control at the Aachen University of Technology, 24th-28th June 1996, pp. 377-394. AVEC'96 International Symposium on Advanced Vehicle Control, 24th-28th June 1996, Aachen. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. and Bünte, T. and Sienel, W. and Jeebe, H. and Naab, K. (1996) Fahrsicherheit durch robuste Lenkregelung. Sonderheft at (Automatisierungstechnik, Mai 1996, Vol. 5, pp. 219-225. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. and Bünte, T. and Sienel, W. and Jeebe, H. 1) and Naab, K. 1) (1996) Safety by robust steering control. In: Proc. International Symposium on Advanced Vehicle Control, Vol. 1, pp. 377-394. Internat. Symp. on Advanced Vehicle Control (AVEC 96), Aachen, 24.6.-28.6.96. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. and Darenberg, W. (1990) Automatic Track Control of City Bus. In: IFAC Theory Report on Benchmark Problems for Control Systems Design, pp. 43-44. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. and Guldner, J. (1995) The role of complex control systems in the solution of future transport problems. In: Proc. COSY Workshop, Rom, Sept. 1995. COSY Workshop, Sept. 1995, Rom, Italy. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. and Guldner, J. and Sienel, W. and Steinhauser, R. and Utkin, V. (1993) Linear and nonlinear controller design for robust automatic steering. DLR-Interner Bericht. 515-93-28, 36 S. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. and Guldner, J. and Utkin, V. (1993) A robust nonlinear control approach to automatic path tracking of a car. DLR-Interner Bericht. 515-93-35, 6 S. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. and Guldner, J. and Utkin, V.I. (1994) A robust nonlinear control approach to automatic path tracking of a car. In: Proc. IEE Int. Conf. Control 1994, pp. 196-201. Coventry, UK. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. and Hirzinger, G. and Kaesbauer, D. (1990) Abtastregelung. In: CCG-Kursmaterial C3.08. Springer-Verlag. CCG-Lehrgang C3.08, 17.09.-21.09.1990, Oberpfaffenhofen. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. and Hollot, C. V. and Hu, H. Z. and Tempo, R. (1990) On Extreme-Point Results for Time-Delay Systems. In: Proceedings American Control Conference, Vol. 2, pp. 1499-1501. American Control Conference, 23-25 May 1990, San Diego, USA.. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. and Hu, H. Z. (1990) Robustness of Sampled-Data Control Systems with Uncertain Physical Plant Parameters. In: Proceedings 11th IFAC World Congress, Vol. 5, pp. 194-199. 11th IFAC World Congress, 13-17 August 1990, Tallinn, USSR.. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. and Hu, X. 1) (1995) Acceleration and braking effects on robustly decoupled car steering. In: Submitted for ECC 95. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. and Hu, X. 1) (1995) Acceleration and braking effects on robustly decoupled car steering. In: Proc. of the third European Control Conference ECC 95 Under the auspices of the EUCA, vol. 1 of 4, pp. 737-743. ECC 95, Rome, Sept. 5-8, 1995. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. and Kaesbauer, D. and Sienel, W. (1991) Design by Search. In: Proc. First IFAC Symposium on Design Methods of Control Systems. First IFAC Symposium on Design Methods of Control Systems, Zürich/Schweiz, 04.-06.09.91. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. and Kaesbauer, D. and Sienel, W. and Steinhauser, R. (1990) Robuste Regelung. In: CCG-Manuskript C3.04. CCG-Lehrgang C3.04 "Robuste Regelung", 5.-9.November 1990, Oberpfaffenhofen.. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. and Kaesbauer, D. and Sienel, W. and Steinhauser, R. (1992) Robust Control. CCG-Lehrgangsreihe DR 3.04, Oberpfaffenhofen, 14.-18.09.92. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. and Kaesbauer, D. and Sienel, W. and Steinhauser, R. (1994) Robuste Regelung. In: Carl-Cranz-Lehrgang DR 3.04. Buch Robuste Regelung, Springer-Verlag 1993. Oberpfaffenhofen, 19.09.-23.09.94. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. and Kaesbauer, D. and Sienel, W. and Steinhauser, R. (1995) Robuste Regelung. CCG-Lehrgang DR 3.04, Oberpfaffenhofen, 18.-22.09.95. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. and Kordt, M. and Sienel, W. (1997) Einfuehrung in die robuste Regelung mit PARADISE. Airbus, Hamburg (Flugmechanik), 9.7.97. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. and Mari, J. 1) (1996) Output shaping for robust decoupling. In: Proc. 13th IFAC World Congress, Vol. G, pp. 411-416. 13th IFAC World Congress, San Francisco, 1.-5.7.1996. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. and Sienel, W. (1990) What is a 'large' number of parameters in robust systems? In: Proceedings of the 29th Conference on Decision and Control, pp. 3496-3497. 29th Conference on Decision and Control, 5-7 December 1990, Honolulu, Hawaii, USA. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. and Sienel, W. (1990) Robust Control for Automatic Steering. In: Proceedings American Control Conference 1990, Vol. 2. American Control Conference, 23-25 May 1990, San Diego, USA.. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. and Sienel, W. (1991) On the Computation of Value Sets for Robust Stability Analysis. In: Proc. ECC 91, Vol. 2, pp. 1345-1350. European Control Conference ECC 91, Grenoble, 02.-05.07.1991. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. and Sienel, W. (1992) Robust Yaw Damping of Cars with Front and Rear Wheel Steering. DLR-Interner Bericht. 515-92-19, 14 S. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. and Sienel, W. (1996) Design and Analysis of Robust Control Systems. IFAC Workshop, June 30, 1996, San Francisco, USA. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. and Sienel, W. (1996) Design and Analysis of Robust Control Systems. IFAC Workshop, San Francisco, 30.6.1996. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. and Sienel, W. and Bünte, T. (1995) Abschlussbericht Aktiv geregelte Autolenkung, Verbundprojekt 68/92 BMW/DLR gefoerdert von der Bayerischen Forschungsstiftung. DLR-Interner Bericht, Project Report. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. and Sienel, W. and Steinhauser, R. (1993) Robust automatic steering of a bus. In: Proc. ECC 1993, vol. 3, pp. 1534-1539. Groningen, 28.6. - 1.7.93. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. and Utkin, V.I. (1994) Sliding Mode Control Design Based on Ackermann's Formula. DLR-Interner Bericht. 515-94-4, 8 S. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. and Utkin, V.I. (1994) Sliding mode control design based on Ackermann's formula. In: Proc. 33. CDC94. Lake Buena Vista, Florida, Dec. 14-16, 94. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. and Wilde, A. (1991) Robustness of Sampled-data Control Systems. In: Proc. ECC 91, Vol. 1, pp. 534-537. European Control Conference ECC 91, 02.-05.07.1991. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. (1997) Robust unilateral decoupling of automobile lateral and yaw dynamics. GAMM-Tagung, 24.-27. März 1997, Regensburg. Volltext nicht online.

  Ackermann, J. and Bartlett, A. and Kaesbauer, D. and Sienel, W. and Steinhauser, R. (1993) Robuste Regelung. In: Analyse und Entwurf von linearen Regelungssystemen mit unsicheren physikalischen Parametern Springer Verlag Berlin. pp. 1-427. Volltext nicht online.

  Ackermnn, J. and Kordt, M. (1997) Robuste Regelung mit PARADISE. Airbus Hamburg (Strukturdynamik), 12./13.8.97. Volltext nicht online.

  Agrawal, S. (1) and Hirzinger, G. and Landzettel, K. and Schwertassek, R. (1995) A New Laboratory Simulator for Study of Motion of Free-floating Robots Relative to Space Targets. Volltext nicht online.

  Agrawal, S. (1) and Schwertassek, R. (1996) Efficient Simulation of Tree-Structured, Free-Floating Multibody Systems Using Momentum Integrals. Mechanics of Structures and Machines (1996), pp. 89-103. Volltext nicht online.

  Albrecht, S. (1991) Konzepte zur Modellierung elastischer Körper in MKS. DLR-Interner Bericht. 515-91-01, 70 S. Volltext nicht online.

  Albrecht, S. (1992) Bewegungsgleichungen elastischer Balken und Platten für MKS-Simulationen. DLR-Interner Bericht. 515-92-09, 111 S. Volltext nicht online.

  Andrzejewski, Th. (1) and Eich, E. (1) and Führer, C. and Leister, G. (2) and Otter, M. (1990) Entwurf von Schnittstellen zur numerischen Integration von Mehrkoerpersystemen. Project Report, DLR-Interner Bericht. TR R30-90, 69 S. Volltext nicht online.

  Arbter, K. (1990) Affininvariante Fourierdeskriptoren ebener Kurven. Dissertation. Volltext nicht online.

  Arbter, K. (1991) Fourierdeskriptoren-Einsatzmöglichkeiten in der Industrie. Transferzentrum Konstanz, Bilddatenverarbeitung 1991. Volltext nicht online.

  Arbter, K. (1992) Fourierdeskriptoren: Theorie und Implementierung. Seminar der Mathematischen Fakultät, Friedrich-Schiller Universität Jena, 06.07.92. Volltext nicht online.

  Arbter, K. and Burkhardt, H. (1991) Ein Fourier-Verfahren zur Bestimmung von Merkmalen und Schätzung der Lageparameter ebener Raumkurven. Informationstechnik it (1), pp. 19-26. Volltext nicht online.

  Arbter, K. and Feußner H. (1), and Hirzinger, G. (1997) Robotic camera assistance and telepresence in minimally invasive therapy. In: Proceedings HIGH CARE'97, Bochum, Jan.31-Feb.3, 1997. HIGH CARE'97, Bochum, Jan.31-Feb.3, 1997. Volltext nicht online.

  Arbter K., (1996) Developments of DLR for Minimally Invasive Surgery. Task-Force Robotics and Microsystems in Minimally Invasive Therapy - SMITROB, Cernobbio, Italy, Sept. 18. 1996. Volltext nicht online.

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B

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