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Items where Subject is "Institute of Flight Control > Pilot Assistance"

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B

  Biella, M and Jakobi, J and Drege , C and Michel, F and Ludwig , T and Friebel , R and Wittig, T (2010) Validation Test Plan - Airborne. Project Report. EMMA2 2-D6.1.6, 193 S. Volltext nicht online.

  Biella, M and Jakobi, J and Wittig, T and Ludwig, T and Wehrstedt, C and Drege , C and Urvoy, C and Friebel, R (2010) Airborne Validation Results Part A. Project Report. EMMA2 2-D6.6.1a, 142 S. Volltext nicht online.

  Biella, M and Lüdtke, A (2008) Test Schedule for Recruited Pilots. Project Report. HUMAN D2.2, 13 S. Volltext nicht online.

  Biella, Marcus (2006) Blickbewegungsmessung im Cockpit: Ergebnisse aus dem DLR-Projekt MOSES. [Other] (Unpublished) Volltext nicht online.

  Biella, Marcus (2011) Pilot als Flugführungs-Teilsystem. Pilot als Flugführungs-Teilsystem, 02.05.2011, Braunschweig. (Unpublished) Volltext nicht online.

  Biella, Marcus and Birkmeier, Bettina and Korn, Bernd and Edinger, Christiane and Tittel, Sebastian and Kügler, Dirk (2011) Operational Feasibility of Sectorless ATM. CEAS 2011 - The international Conference of the European Aerospace Societies, 24.-28. Okt. 2011, Venedig, Italien. Volltext nicht online.

  Birkmeier, Bettina and Biella, Marcus (2012) Safety net for a sectorless ATM concept. In: Proceedings of the 31st Digital Avionics Systems Conference, 4C4-1-4C4-9. Digital Avionics Systems Conference, 14.-18. Okt. 2012, Williamsburg, VA, USA. ISBN 978-1-4673-1698-9 Volltext nicht online.

  Birkmeier, Bettina and Edinger, Christiane and Tittel, Sebastian and Korn, Bernd and Kügler, Dirk (2011) First results on flight rules and conflict avoidance maneuvers for a sectorless ATM concept. In: Proceedings of the Integrated Communications Navigation and Surveillance Conference 2011, J4-1. Integrated Communications Navigation and Surveillance (ICNS) Conference, 10.-12. Mai 2011, Herndon, VA, USA. ISBN 978-1-4577-0591-5 Volltext nicht online.

  Birkmeier, Bettina and Korn, Bernd and Flemisch, Frank Ole (2011) First findings on the controller's mental model in sectorless air traffic management. In: Proceedings of the 30th Digital Avionics Systems Conference. 30th Digital Avionics Systems Conference, 16.-20. Okt. 2011, Seattle, WA, USA. Volltext nicht online.

  Birkmeier, Bettina and Korn, Bernd and Kügler, Dirk (2010) Sectorless ATM and Advanced SESAR Concepts: Complement not Contradiction. In: Proceeedings of the 29th Digital Avionics Systems Conference. 29th Digital Avionics Systems Conference, 3.-7. Okt. 2010, Salt Lake City, USA. Volltext nicht online.

  Birkmeier, Bettina and Martín, David and Straube, Karsten and Biella, Marcus (2013) Preliminary safety assessment for a sectorless ATM concept. In: Proceedings of the 32nd Digital Avionics Systems Conference. 32nd Digital Avionics Systems Conference, 6-10 Oct 2013, Syracuse, NY, USA. Volltext nicht online.

  Birkmeier, Bettina and Schmid, Julia and Korn, Bernd (2012) Change of controller tasks in a sectorless ATM concept - first results. In: Proceedings of the Integrated Communications Navigation and Surveillance (ICNS) Conference 2012, I61-I616. Integrated Communications Navigation and Surveillance Conference 2012, 24.-26. April 2012, Herndon, VA, USA. ISBN 978-1-4673-1899-0 Volltext nicht online.

  Birkmeier, Bettina (2015) Feasibility analysis of sectorless and partially automated air traffic management. Dissertation, Technische Universität Carolo-Wilhelmina zu Braunschweig. Volltext nicht online.

  Birkmeier, Bettina and Diethei, Daniel and Straube, Karsten and Biella, Marcus and Tittel, Sebastian (2015) Color schemes for a sectorless ATM controller working position. In: Proceedings of the 34th Digital Avionics Systems Conference (DASC), 1D1-1. IEEE. 34th Digital Avionics Systems Conference (DASC), 13.-17. Sept. 2015, Prag, Tschechien. ISBN 978-1-4799-8939-3 Volltext nicht online.

  Birkmeier, Bettina and Korn, Bernd (2014) Five transition strategies for sectorless ATM. In: Proceedings of the 33rd Digital Avionics Systems Conference (33rd DASC). 33rd Digital Avionics Systems Conference, 5.-9.10.2014, Colorado Springs, CO, USA. Volltext nicht online.

  Birkmeier, Bettina and Tittel, Sebastian and Korn, Bernd (2016) Controller team possibilities for sectorless air traffic management. In: ISI/Scopus. Integrated Communications Navigation and Surveillance (ICNS) Conference, 19.-21. Apr. 2016, Herndon, VA, USA. file

  Blase, Tobias and Dautermann, Thomas and Ludwig, Thomas (2015) Flight Testing of Advanced RNP to ILS Autoland with DLR’s A320 Test Aircraft. Master's. DLR-Interner Bericht. DLR-IB 112-2015/33, 188 S. file

  Bollwein, Ferdinand (2014) Spaltengenerierung in der Lotseneinsatzplanung. Bachelor's. DLR-Interner Bericht. DLR-IB 112-2014/13, 47 S. Volltext nicht online.

C

  Christmann, Carsten and Nunes, Rafael and Schmitt, Angela R. (2015) Recent Encounters of Aircraft with Volcanic Ash Clouds. Deutsche Gesellschaft für Luft- und Raumfahrt - Lilienthal-Oberth e.V.. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2015, 22.-24. Sep. 2015, Rostock. Volltext nicht online.

  Christmann, Carsten and Nunes, Rafael and Schmitt, Angela R. and Guffanti, Marianne (2015) Encounters of Aircraft with Volcanic Ash Clouds. WMO VAAC “Best Practice” Workshop 2015, 05.-08. Mai 2015, Westminster, London, UK. Volltext nicht online.

  Christmann, Carsten and Nunes, Rafael and Schmitt, Angela R. and Guffanti, Marianne (2015) Recent Encounters of Aircraft with Volcanic Ash Clouds. 7th International Workshop on Volcanic Ash, 19.-23. Oktober 2015, Anchorage, Alaska (USA). Volltext nicht online.

  Christmann, Carsten and Nunes, Rafael and Schmitt, Angela R. and Guffanti, Marianne (2017) Flying into Volcanic Ash Clouds: An Evaluation of Hazard Potential. Specialists' Meeting on "Impact of Volcanic Ash Clouds on Military Operations", 15.-17. Mai 2017, Vilnius, Litauen. DOI: 10.14339/STO-MP-AVT-272 ISBN 978-92-837-2112-3 Volltext nicht online.

  Christmann, Carsten and Nunes, Rafael R. and Schmitt, Angela R. (2016) Gefährdungspotenzial bei Einflügen von Luftfahrzeugen in Vulkanaschewolken. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, 13.-15. Sep. 2016, Braunschweig. Volltext nicht online.

  Czerlitzki, Bernhard and Uebbing-Rumke, Maria and Edinger, Christiane and von Eckartsberg, Alexandra (2008) Testplan und Simulationsdurchführung. Project Report. D5500.1_Testplan_und_Simulationsdurchführung_V1.3_A-D_DLR_TUD_080506, 49 S. Volltext nicht online.

D

  Dautermann, Thomas (2013) Precision Departures and 4D RNP utilizing GNSS Augmentation Systems. International Symposium on Precision Approach, 23.-24.10.2013, Berlin. Volltext nicht online.

  Dautermann, Thomas (2014) Civil Air Navigation Using GNSS Enhanced by Wide Area Satellite Based Augmentation Systems. Progress in Aerospace Sciences. Elsevier. ISSN 0376-0421 Volltext nicht online.

  Dautermann, Thomas (2013) Ground Based Augmentation Systems (GBAS): Technical Aspects. Carl Cranz Seminar FA4.12 Augmentation Systems for Reliable Satellite Navigation, 11.11. bis 14.11.2013, Wessling, Bayern. Volltext nicht online.

  Dautermann, Thomas (2014) Extending Required Navigation Performance to IncludeTime Based Operations and the Vertical Dimension. In: Proceedings of the 2014 IEEE/ION Position, Location and Navigation Symposium, pp. 712-720. IEEE ION Position Location and Navigation Symposium, 05.05.2014-8.05.2014, Monterey, CA, USA. Volltext nicht online.

  Dautermann, Thomas (2016) Extending Required Navigation Performance to IncludeTime Based Operations and the Vertical Dimension. Navigation, Journal of the Institute of Navigation. Wiley. ISSN 0028-1522 Volltext nicht online.

  Dautermann, Thomas and Geister, Robert (2015) Combining Advanced-RNP with SBAS Guided Precision Terminal Area Paths and Final Approach Guidance. 11th US European ATM Seminar, 23-26 Juni 2015, Lissabon, Portugal. Volltext nicht online.

  Dautermann, Thomas and Geister, Robert and Felux, Michael and Becker, Hayung (2014) Approach and Landing with the GBAS Landing System GLS. 63. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, 16.-18. September 2014, Augsburg, Bayern. Volltext nicht online.

  Dautermann, Thomas and Geister, Robert Manuel and Ludwig, Thomas and Altenscheidt, Lina and Altenscheidt, Marc (2018) PERFORMANCE COMPARISON OF A320 AND 737NG REGARDING THE VERTICAL AND AND SPEED PROFILES IN ADVANCED RNP TO XLS ARRIVALS. International council of aeronautical sciences, Belo Horizonte. Volltext nicht online.

  Dautermann, Thomas and Geister, Robert Manuel and Ludwig, Thomas and Blase, Tobias (2018) Experimental Advanced RNP to xLS Approaches with Vertical Path Coding and Automatic Landings. The Aeronautical Journal. Cambridge University Press. DOI: 10.1017/aer.2018.87 ISSN 0001-9240 Volltext nicht frei. file

  Dautermann, Thomas and Ludwig, Thomas and Geister, Robert and Blase, Tobias (2016) Optimale Nutzung von performanzbasierter Navigation durch automatische ILS Landung nach Advanced-RNP: Prozeduren im Flugversuch mit dem A320. DLRK 2016, 13-15 Sept 2016, Braunschweig. Volltext nicht online.

  Dautermann, Thomas and Ludwig, Thomas and Geister, Robert and Blase, Tobias (2016) Advanced RNP to ILS Autoland Approaches for Optimal Benefits from PBN: Flight Testing Procedures with an A320. ICAS 2016, 25-30 Sept 2016, Daejeon. Volltext nicht online.

  Dautermann, Thomas and Ludwig, Thomas and Geister, Robert and Blase, Tobias and Altenscheidt, Lina (2017) Automatic Speed Profiling and Automatic Landings during Advanced RNP to xLS Flight Tests. In: 36th IEEE/AIAA Digital Avionics Systems Conference, DASC 2017. Digital Avionics System Conference DASC 2017, 17-21 Sept 2017, St. Petersburg. ISBN 978-153860365-9 ISSN 2155-7195 Volltext nicht online.

  Dautermann, Thomas and Ludwig, Thomas and Geister, Robert Manuel and Altenscheidt, Lina (2017) Advanced RNP to xLS Approaches with Optimized Speed Profiles and Automatic Landings: Flight Testing Procedures with an A320. International Symposium on Precision Approach, 08.-09. November 2017, München. Volltext nicht online.

  Dautermann, Thomas and Ludwig, Thomas and Geister, Robert Manuel and Altenscheidt, Lina and Altenscheidt, Marc and Braschczok, Matthias (2018) Airbus 320 AND 737NG Performance Differences in advanced RNP to XLS Arrivals. In: AIAA/IEEE Digital Avionics Systems Conference - Proceedings. Digital Avionics System Conference 2018, 25. September 2018, London. Volltext nicht online.

  Dautermann, Thomas and Ludwig, Thomas and Geister, Robert Manuel and Altenscheidt, Lina and Altenscheidt, Marc and Braschczok, Matthias (2018) Airbus 320 AND 737NG Performance Differences in advanced RNP to XLS Arrivals. International Council of Aerospace Sciences, 9-13 September 2018, Belo Horizonte. Volltext nicht online.

  Dautermann, Thomas and Matteo, Sgammini and Sam, Pullen (2013) Ionospheric Threat Simulation for GNSS using the Spirent Hardware Signal Simulator. GPS Solutions, 18 (3), pp. 365-373. Springer. DOI: 10.1007/s10291-013-0336-6 ISSN 1080-5370 Volltext nicht online.

  Dautermann, Thomas and Mollwitz, Vilmar and Többen, Helmut and Marc, Altenscheidt and Stefan, Bürgers and Okko, Bleeker and Bock-Janning, Simon (2015) Design, Implementation and Flight Testing of advanced RNP to SBAS LPV Approaches in Germany. Aerospace Science and Technology. Elsevier. DOI: 10.1016/j.ast.2015.09.035 ISSN 1270-9638 Volltext nicht online.

  Dautermann, Thomas and Wies, Matthias and Teegen, Uwe and Bayram, Keyvan and Fazli, Eriza Hafid and Dokic, Jelena and Lücke, Oliver and Mosquera, Daniel and Kou, Paul and Morrison, Rabea and Sequenier, Nicholas and Verhoeven, Ronald (2014) ACROSS: Reference Scenarios. Project Report. Volltext nicht online.

  Delic, Mirsad (2010) Determination of the conflict potential in case of use of UAS in non-segregated airspace. COST ES0802 MC/WG Meeting, 20. - 21. September 2010, Cambridge, United Kingdom. file

  Delic, Mirsad (2010) Use of Unmanned Aerial Systems (UAS) to support the predictability of future environmental crisis. COST ES0802 MC/WG Meeting, 20. - 21. September 2010, Cambridge, United Kingdom. file

  Delic, Mirsad (2009) Detect and Avoid for UA. COST ES0802 Consortium Meeting, 02. - 04. September 2009, Andenes, Norwegen. file

  Delic, Mirsad (2009) MidCAS. COST ES0802 Consortium Meeting, 02. - 04. September 2009, Andenes, Norwegen. file

  Delic, Mirsad and Korn, Bernd and Edinger, Christiane (2010) Verfahren und Technologien zur Führung von UA im zivilen Luftraum. CCG Seminar - UAV-Führungssysteme, 05. - 07. Oktober 2010, DLR, Braunschweig. file

  Delic, Mirsad and Schmitt, Dirk-Roger and Morlang, Frank and Hesselink, Henk (2011) Satellites enabling the integration in non-segregated airspace of UAS in Europe. COST ES0802 Consortium Meeting & Work Shop, 27. März - 01. April 2011, Nicosia, Zypern. file

  Delic, Mirsad and Vujasinovic, Ruzica (2010) Use of Unmanned Aerial Systems (UAS) to support the predictability of future environmental crisis. Volcanic Ash Crisis 2010 - Seminar, 07. September 2010, Belgrad, Serbien. file

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  Doehler, Hans-Ullrich and Lüken, Thomas and Lantzsch, Robin (2009) ALLFlight - A full scale enhanced and synthetic vision sensor suite for helicopter applications. SPIE - The International Society for Optical Engineering. SPIE Defense, Security + Sensing 2009, 13.-17. Apr. 2009, Orlando, Florida, USA. Volltext nicht online.

  Doehler, Hans-Ullrich and Peinecke, Niklas and Schmerwitz, Sven and Lüken, Thomas (2013) ALLFlight - Imaging sensors fused with Ladar data for moving obstacle detection. In: 39th Conference on European Rotorcraft Forum. ERF 2013, 03.-06. Sept. 2013, Moskau, Russland. Volltext nicht online.

  Doehler, Hans-Ullrich and Ernst, Johannes Maria and Lueken, Thomas (2015) Virtual aircraft-fixed cockpit instruments. Degraded Visual Environments: Enhanced, Synthetic, and External Vision Solutions 2015, SPIE (9471). Proceedings of SPIE. ISBN 978-1-62841-587-2. ISSN 0277-786X Volltext nicht online.

  Doehler, Hans-Ullrich and Knabl, Patrizia and Schmerwitz, Sven and Eger, Thorsten and Klein, Ofer (2012) Evaluation of DVE Landing Display Formats. In: SPIE Vol 8360, Volume. SPIE The International Society for Optical Engineering. SPIE Conference Defense, Security, and Sensing 2012, 25.-29. Apr. 2012, Baltimore. Volltext nicht online.

  Doehler, Hans-Ullrich and Lüken, Thomas (2010) ALLFlight - Enhanced Vision Sensor Suite for Helicopter Applications. Operating Helicopters Safely in Degraded Visual Environment: How can Helicopters Operate Safely in Day / Night and Adverse Atmospheric Conditions, 16.-17.Jun. 2010, London, UK. Volltext nicht online.

  Doehler, Hans-Ullrich and Peinecke, Niklas and Lueken, Thomas and Schmerwitz, Sven (2013) ALLFlight - Detection of moving objects in IR and Ladar images. In: Enhanced and Synthetiv Vision 2013, Volume. SPIE The International Society for Optical Engineering. SPIE Defence Security+Sensing, 29.04.-02.05.2013, Baltimore, USA. Volltext nicht frei. file

  Doehler, Hans-Ullrich and Schmerwitz, Sven and Lueken, Thomas (2013) Visual-conformal display format for helicopter guidance. SPIE. Volltext nicht online.

  Doehler, Hans-Ullrich and Schmerwitz, Sven and Peinecke, Niklas and Lueken, Thomas (2014) Kopfgetragene außensichtkonforme Landezonenanzeige. DGLR L6.4 Anthropotechnik, 14.-15. Okt. 2014, Ottobrunn. Volltext nicht online.

  Dr. Többen, Helmut (2014) Head-Up and Helmet Mounted Displays – Erweiterte Sichtsysteme in der Luftfahrt. Luftfahrt der Zukunft, 24.03.2013, Braunschweig. (Submitted) Volltext nicht online.

  Döhler, Hans-Ullrich and Niklas, Peinecke (2010) An evaluation test bed for enhanced vision. In: Proceedings of SPIE. SPIE. SPIE Defence, Security & Sensing, 5-9 Apr 2010, Orlando, Florida, USA. Volltext nicht online.

  Döhler, Hans-Ullrich (2007) FLIR Image Analysis and Image Fusion support Pilots in Low Visibility. Verbesserte Rollführung unter Schlechtwetterbedingugen mit HUD Displays, 2007-09-14, Berlin. Volltext nicht online.

  Döhler, Hans-Ullrich and Groll, Ernst (2013) Flight Data Interfaces ALLFlight / NTED / JEDEYE. DLR-Interner Bericht. DLR-IB 112-2013/35 Volltext nicht online.

  Döhler, Hans-Ullrich (2005) Echtzeit-IR-Bildanalyse zur Landeunterstützung. Nachrichtentechnisches Kolloquium - Institut für Nachrichtentechnik - TU Braunschweig, 2005-11-15, Braunschweig. (Unpublished) file

  Döhler, Hans-Ullrich and Korn, Bernd (2007) FLIR Image Analysis and Image Fusion support Pilots in Low Visibility. Limits on FLIR-only Navigation (RTO NATO SET 122 - Workshop), 2007-10-16 - 2007-10-17, Ettlingen, Germany. file

  Döhler, Hans-Ullrich and Schmerwitz, Sven (2015) Speed Display. [Other] file

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  de Jong, Paul and de Gelder, Nico and Verhoeven, Ronald and Bussink, Frank and Kohrs, Ralf and van Paassen, Marinus and Mulder, Max (2014) Time and Energy Management during Descent and Approach: A Batch-Simulation Study. Journal of Aircraft. American Institute of Aeronautics and Astronautics (AIAA). ISSN 0021-8669 Volltext nicht online.

  de Muynck, Robert and Bos, Tanja and Kuenz, Alexander and Edinger, Christiane and Rappich, Lars and Törner, Staffan (2011) Real Time ATC simulation of Time Based CDA operations. CEAS 2011, 24.-28. Okt. 2011, Venice, Italy. Volltext nicht online.

  de Muynck, Robert and Bos, Tanja and Kuenz, Alexander and Törner, Staffan (2012) Implementing Time Based CDA Operations in a Medium-High Density ATM Environment. In: ICAS proceedings. ICAS 2012, 23.-28. Sep. 2012, Brisbane, Australien. Volltext nicht online.

E

  Ebrecht, Lars (2013) SCADE Usage at DLR Aerospace - Towards IMA and ARINC661 display development. SCADE user group conference, 17.-18. Okt. 2013, Paris, Frankreich. Volltext nicht online.

  Ebrecht, Lars (2014) Neue Anzeigetechnologien für mehr und detailliertere Informationen: Mehr „Durchblick“ �bei Assistenzsystemen und Automation? 2. Jahrestagung Innovative Systemtechnologie HMI, Stuttgart, 26.-27.06.2014, Stuttgart. Volltext nicht online.

  Ebrecht, Lars (2014) New, future technologies, standards and HMI in the Cockpit. SCADE Academic Community Conference, 04.12.2014, Berlin. Volltext nicht online.

  Ebrecht, Lars (2015) Modellbasierte Entwicklung von Avionik-Anzeigen und -Anwendungen mit ESTEREL SCADE. "Modellbasierte Softwareentwicklung in der Luft- und Raumfahrt - Was hat sich in der letzten Dekade getan?", 06. Okt. 2015, Garching bei München. file

  Ebrecht, Lars and Ernst, Johannes M. and Döhler, Hans-Ullrich and Schmerwitz, Sven (2018) Integration of an Exocentric Orthogonal Coplanar 360 Degree Top View in a Head Worn See-Through Display Supporting Obstacle Awareness for Helicopter Operations. In: Lecture Notes in Computer Science, 10905, pp. 369-382. Springer, Cham. 20th International Conference on Human-Computer Interaction, 15.-20. Jul. 2018, Las Vegas, Nevada. DOI: 10.1007/978-3-319-92046-7_32 ISBN 978-3-319-92045-0 Volltext nicht online.

  Ebrecht, Lars and Ernst, Johannes Maria and Schmerwitz, Sven and Doehler, Hans-Ullrich (2018) 360 Degree Top View inside a Helmet Mounted Display providing Obstacle Awareness for Helicopter Operations. SPIE Press. SPIE DS119: Situation Awareness in Degraded Environments 2018, 15.-19. April 2018, Orlando, USA. Volltext nicht online.

  Ebrecht, Lars and Küppers, Rene (2016) 2D versus 2.5D Ansichten im Navigationsdisplay – Welche Ansicht unterstützt die Wahrnehmung von Gelände und Gewitter-NOWCASTs am besten? Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, 13.-15. Sept. 2016, Braunschweig. Volltext nicht online.

  Ebrecht, Lars and Lipinski, Erik (2014) Synthetic vision meets ARINC 661 - Feasibility study of different integration concepts for terrain visualization in ARINC 661 avionic displays. In: SPIE Defense, Security + Sensing 2014. SPIE Press. SPIE Defense, Security + Sensing 2014, 5.-9. Mai 2014, Baltimore, USA. Volltext nicht online.

  Ebrecht, Lars and Niermann, Christian (2014) Automation = Teamwork von Mensch und Maschine -Schlüsselfaktor Mensch-Maschine-Interaktion. In: DGLR-Bericht 2014-01, pp. 231-250. DGLR Fachausschusssitzung Anthropotechnik, 14.-15. Okt. 2014, Ottobrunn. ISBN 978 3 932182 81 2 Volltext nicht online.

  Ebrecht, Lars and Schmerwitz, Sven (2015) Integration of a 3D perspective view in the navigation display: featuring pilot's mental model. In: Proceedings of SPIE, SPIE. SPIE. Degraded Visual Environments: Enhanced, Synthetic, and External Vision Solutions 2015, Baltimore. DOI: 10.1117/12.2177402 ISBN 978-1-62841-587-2 Volltext nicht online.

  Ebrecht, Lars and Schmerwitz, Sven (2015) ROUTE AUGMENTATION ENHANCING SITUATIONAL AWARENESS AND FLIGHT MANAGEMENT. In: 34th Digital Avionics Systems Conference (DASC), IEEE/AIAA 2015, 3D5-1. IEEE. Digital Avionics Systems Conference (DASC), 2015 IEEE/AIAA 34th, 13-17 Sept. 2015, Prague. DOI: 10.1109/DASC.2015.7311406 ISBN 978-1-4799-8939-3 Volltext nicht online.

  Ebrecht, Lars and Temme, Gerald (2015) Analogien und Unterschiede aktueller und zukünftiger Entwicklungen der visuellen Mensch-Maschine-Schnittstelle im Auto- und Flugzeugcockpit. Deutschen Luft- und Raumfahrtkongress, 22. - 24. September 2015, Rostock. file

  Ebrecht, Lars and Többen, Helmut and Korn, Bernd (2016) Erfolgskontrollbericht „SysTAvio - Systeme und Avionik-Technologien der nächsten Generation (Bewertung neuartiger Anzeigekonzepte)". DLR-Interner Bericht. DLR-IB-FL-BS-2016-265, 12 S. Volltext nicht online.

  Edinger, Christiane and Korn, Bernd (2010) Integriertes Pilotenassistenz-System (ASSIST). CCG Kurs Moderne Unterstützungssysteme für den Piloten, 22.-24.3.2010, Braunschweig. Volltext nicht online.

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  Edinger, Christiane and Schmitt, Angela Rebecca and Förster, Martin and Korn, Bernd (2007) Sense and Avoid Demonstrator - Konflikterkennung und Generierung von Lösungsansätzen. WASLA-HALE Zwischenpräsentation, 2007-11-15, Koblenz. Volltext nicht online.

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  Ernst, Johannes M. and Ebrecht, Lars and Erdmann, Stefan (2018) Synthetic vision on a head-worn display supporting helicopter offshore operations. In: Proceedings of SPIE. SPIE Press. SPIE Defense + Commercial Sensing 2018, 15. - 19. Apr. 2018, Orlando, Florida, USA. Volltext nicht online.

  Ernst, Johannes M. and Schmerwitz, Sven and Lüken, Thomas and Ebrecht, Lars (2017) Designing a virtual cockpit for helicopter offshore operations. In: Proceedings of SPIE. SPIE Press. SPIE Defense + Commercial Sensing 2017, 9.-13. Apr. 2017, Anaheim, Kalifornien, USA. Volltext nicht online.

  Ernst, Johannes M. and Schmerwitz, Sven and Lüken, Thomas and Ebrecht, Lars (2017) Analysis of helicopter operations in German offshore wind farms. EUROCAE WG-79 Meeting #23 & RTCA SC213 Meeting #33, 9.-12. Mai 2017, Paris, Frankreich. Volltext nicht online.

F

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  Finck, Tobias and Korn, Bernd and Paz Goncalves Martins, Ana and Stelkens-Kobsch, Tim H. (2017) Operational Feasibility of Segmented Independent Parallel Approaches. In: 12th USA/Europe Air Traffic Management R and D Seminar 2017. 2017 ATM R&D Seminar, 27.-30. Juni 2017, Seattle, USA. Volltext nicht frei. file

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