elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Designing Segmented Independent Parallel Approach Procedures for a Mixed Equipage Environment

Hanses, Christian und Korn, Bernd (2015) Designing Segmented Independent Parallel Approach Procedures for a Mixed Equipage Environment. In: 2015 15th Annual Integrated Communication, Navigation and Surveillance Conference, ICNS 2015. The Integrated Communications Navigation and Surveillance (ICNS) Conference, 21.-23. Apr. 2015, Herndon, Virginia, USA. doi: 10.1109/ICNSURV.2015.7121231.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Kurzfassung

From the perspective of flight guidance, the development of laterally segmented approach procedures allow for rerouting around congested areas and is thus a promising approach in coping with these issues. To enable independent operations of segmented approaches at parallel runway systems, an elementary safety concept was developed in previous work. Having developed such a safety concept, the question arises regarding how approach procedures in the Terminal Maneuvering Area need to be designed to allow for optimal sequencing and maximized throughput taking into account equipage and legislative considerations. In this paper, an approach procedure design is presented that integrates the aforementioned constraints. The basic idea is the use of a flexible RNAV-transition with the structure of a trombone. The procedure design will be described thoroughly. A workshop has been conducted and major results summarizing first advantages as well as disadvantages will be presented.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/97083/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Designing Segmented Independent Parallel Approach Procedures for a Mixed Equipage Environment
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Hanses, Christianchristian.hanses (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Korn, Berndbernd.korn (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:April 2015
Erschienen in:2015 15th Annual Integrated Communication, Navigation and Surveillance Conference, ICNS 2015
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.1109/ICNSURV.2015.7121231
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Approach Design, RNP, Curved Approach, Segmented Approach
Veranstaltungstitel:The Integrated Communications Navigation and Surveillance (ICNS) Conference
Veranstaltungsort:Herndon, Virginia, USA
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:21.-23. Apr. 2015
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Luftverkehrsmanagement und Flugbetrieb
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AO - Air Traffic Management and Operation
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Effiziente Flugführung (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugführung > Pilotenassistenz
Hinterlegt von: Hanses, Christian
Hinterlegt am:24 Jul 2015 16:58
Letzte Änderung:20 Nov 2023 08:26

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.