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Benefits for Greek Regional Airports Through Innovative Approach Technology using an LPV to GLS Converter

Dautermann, Thomas und Ludwig, Thomas und Akkogiounoglou, Eleni und Astheimer, Thorsten (2020) Benefits for Greek Regional Airports Through Innovative Approach Technology using an LPV to GLS Converter. IEEE Aerospace and Electronic Systems Magazine. IEEE - Institute of Electrical and Electronics Engineers. doi: 10.1109/MAES.2021.3050678. ISSN 0885-8985.

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Offizielle URL: https://ieee-aess.org/publications/systems-magazine

Kurzfassung

Required Navigation Performance procedures are a cost effective and accurate solution for aircraft instrument approaches, especially when combined with a final approach segment utilizing satellite based augmentation. However, transport category aircraft are currently not equipped with the satellite based augmentation for precision guidance. An existing converter technology can provide this final ap-proach segment to aircraft equipped with the GPS landing system. Then, as an added bonus, an automatic landing at pilots discretion is possible after the presented approach. Here, we study Thessaloniki and Corfu airports, both accommodating a large number of transport category aircraft, with many ground infrastructure constraints. Both were recently equipped by the Hellenic air navigation service provider with RNP approaches. We successfully flight tested the satellite based augmentation to GPS landing system converter and show that both airports could benefit from a permanent installation of such a system by having fewer diversions.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/136889/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Benefits for Greek Regional Airports Through Innovative Approach Technology using an LPV to GLS Converter
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Dautermann, ThomasThomas.Dautermann (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-9469-5613NICHT SPEZIFIZIERT
Ludwig, ThomasThomas.Ludwig (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-3882-8359NICHT SPEZIFIZIERT
Akkogiounoglou, EleniNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Astheimer, ThorstenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:13 Februar 2020
Erschienen in:IEEE Aerospace and Electronic Systems Magazine
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
DOI:10.1109/MAES.2021.3050678
Verlag:IEEE - Institute of Electrical and Electronics Engineers
ISSN:0885-8985
Status:veröffentlicht
Stichwörter:SBAS GBAS GNSS GLS SLS GLASS Converter
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HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Luftverkehr und Auswirkungen
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AI - Luftverkehr und Auswirkungen
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Integrierte Flugführung, L - Lufttransportbetrieb und Folgenabschätzung
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugführung
Institut für Flugführung > Pilotenassistenz
Hinterlegt von: Dautermann, Dr. Thomas
Hinterlegt am:26 Okt 2021 09:58
Letzte Änderung:24 Okt 2023 12:49

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