elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Green Trajectories in High Traffic TMAs

Kuenz, Alexander und Mollwitz, Vilmar und Korn, Bernd (2007) Green Trajectories in High Traffic TMAs. In: 2007 Dallas 26th DASC. 26th DASC, 2007-10-21 - 2007-10-25, Dallas, TX (USA).

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Offizielle URL: http://www.dasconline.org/

Kurzfassung

New conflicting future demands in air travel like gain of capacity and coexistent reduction of environmental impact necessitate new airborne functions and a better integration of these capabilities in air traffic management (ATM). DLR’s Advanced Flight Management System proved a highly accurate predictability of 4D trajectories in flight trials with the A330-300 Full Flight Simulator of ZFB Berlin and DLR’s test aircraft ATTAS, a VFW 614 twin engine jet transport aircraft modified for research purposes. Due to an inefficient air-ground integration current terminal manoeuvring area (TMA) concepts do not support 4D-capable aircraft in flying fuel efficient and noise abating profiles. A trajectory based TMA handling is necessary to combine aircraft optimized flight profiles with high airport efficiency. This paper presents results of advanced continuous descent approaches (CDA) flight trials with the research aircraft ATTAS and simulation trials with the A330 full flight simulator. Furthermore, a trajectory based TMA concept is introduced as a possible solution for the current trade-off between green trajectories and high airport capacity even in high traffic situations.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/76639/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag, Paper)
Zusätzliche Informationen:referiertes Abstract
Titel:Green Trajectories in High Traffic TMAs
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Kuenz, AlexanderNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Mollwitz, VilmarNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Korn, BerndNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:22 Oktober 2007
Erschienen in:2007 Dallas 26th DASC
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Ja
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Air Ground Integration, Flight Management System, Continuous Descent Approach, Flight Trials, 4D, Noise Footprint, Trajectory Based TMA Handling, Mixed Equipage
Veranstaltungstitel:26th DASC
Veranstaltungsort:Dallas, TX (USA)
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:21 Oktober 2007
Veranstaltungsende:25 Oktober 2007
Veranstalter :IEEE/AIAA
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:ATM und Flugbetrieb (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AO - Luftverkehrsmanagement und Flugbetrieb
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Faktor Mensch und Sicherheit in der Luftfahrt (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugführung > Pilotenassistenz
Hinterlegt von: Kuenz, Dr. Alexander
Hinterlegt am:20 Jul 2012 13:59
Letzte Änderung:24 Apr 2024 19:42

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.