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Time and Energy Management during Descent and Approach: A Batch-Simulation Study

de Jong, Paul und de Gelder, Nico und Verhoeven, Ronald und Bussink, Frank und Kohrs, Ralf und van Paassen, Marinus und Mulder, Max (2014) Time and Energy Management during Descent and Approach: A Batch-Simulation Study. Journal of Aircraft. American Institute of Aeronautics and Astronautics (AIAA). doi: 10.2514/1.c032668. ISSN 0021-8669.

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Kurzfassung

A noval integrated planning and guidance concept has been developed that optimizes aircraft trajectories from Top of Descent to the runway threshold to achieve a continuous engine-idle descent. The new concept, named Time and Energy Managed Operations (TEMO), aims at reducing noise, gaseous emissions and fuel burn while maintaining airport landing capacity by means of time management. TEMO uses an optimization algorithm to minimize thrust and speedbrake use through energy management by exchanging kinetic and potential energy. Sustained deviations during descent are corrected using a strategic or tactical approach. TEMO is evaluated in a batch simulation study and compared with conventional step-down descents in terms of environmental impact. Various disturbances are introduced to test TEMO's robustness to disturbances and time constraints. Moreover, the two different methods of correcting deviations are compared. The results show that TEMO allows idle descents whilst adhering to time constraints and reduces the environmental impact of aircraft. Moreover, TEMO can cope with disturbances and updated time constraints. However, large wind estimation errors degrade TEMO performance.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/85691/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Time and Energy Management during Descent and Approach: A Batch-Simulation Study
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
de Jong, PaulDelft University of TechnologyNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
de Gelder, NicoNLRNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verhoeven, RonaldNLRNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Bussink, FrankNLRNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kohrs, RalfDLRNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
van Paassen, MarinusDelft University of TechnologyNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Mulder, MaxDelft University of TechnologyNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2014
Erschienen in:Journal of Aircraft
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
DOI:10.2514/1.c032668
Verlag:American Institute of Aeronautics and Astronautics (AIAA)
ISSN:0021-8669
Status:veröffentlicht
Stichwörter:4D-trajectory, 4D-guidance, CDO, noise abatement, trajectory optimization, green approach procedure
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Luftverkehrsmanagement und Flugbetrieb
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AO - Air Traffic Management and Operation
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Effiziente Flugführung (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugführung > Pilotenassistenz
Hinterlegt von: Kohrs, Ralf
Hinterlegt am:17 Dez 2013 14:14
Letzte Änderung:14 Jun 2023 15:56

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