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Conceptual Analysis of Allocation Strategies for Air Traffic Control Concepts without Conventional Sector Boundaries

Finck, Tobias und Klünker, Carmo Sonja und Weber, Mara (2023) Conceptual Analysis of Allocation Strategies for Air Traffic Control Concepts without Conventional Sector Boundaries. In: 23rd Integrated Communications, Navigation and Surveillance Conference, ICNS 2023, Seiten 1-11. ICNS2023, 2023-04-18 - 2023-04-20, Washington D.C.. doi: 10.1109/ICNS58246.2023.10124289. ISBN 979-835033362-6. ISSN 2155-4943.

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Offizielle URL: https://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/10124289

Kurzfassung

Allocation strategies are an essential part of implementing new air traffic management (ATM) concepts where sector boundaries change dynamically or are eliminated altogether, as in the case of Flight Centric Air Traffic Control (FCA). In the latter, the conventional allocation of aircraft to controllers based on fixed geographically defined sector boundaries no longer exists. Allocation strategies are used to re-establish the allocation with the aim to reduce the workload (WL) for each individual controller while at the same time achieving an even workload distribution among all controllers. The allocation can be done by a human allocator or an allocation system. A combination of both is also a possible option. The allocation of aircraft to controllers follows set rules, which can be static, dynamic or a combination of both. At the German Aerospace Center (DLR), first human-in-the-loop (HITL) simulations on a small FCA airspace were conducted to validate the applicability of initial allocation concepts. This paper presents various allocation approaches and discusses human-in-the-loop simulations performed for a dynamic, automatic allocation and a static, automatic allocation.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/189628/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Conceptual Analysis of Allocation Strategies for Air Traffic Control Concepts without Conventional Sector Boundaries
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Finck, TobiasTobias.Finck (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-6523-2692NICHT SPEZIFIZIERT
Klünker, Carmo SonjaCarmo.Kluenker (at) dlr.dehttps://orcid.org/0009-0000-0763-715XNICHT SPEZIFIZIERT
Weber, MaraMara.Weber (at) dlr.dehttps://orcid.org/0009-0003-3039-1292136928715
Datum:15 Mai 2023
Erschienen in:23rd Integrated Communications, Navigation and Surveillance Conference, ICNS 2023
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
DOI:10.1109/ICNS58246.2023.10124289
Seitenbereich:Seiten 1-11
ISSN:2155-4943
ISBN:979-835033362-6
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Flight Centric ATC, Dynamic Airspace, Allocation, Human-in-the-Loop Simulation
Veranstaltungstitel:ICNS2023
Veranstaltungsort:Washington D.C.
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:18 April 2023
Veranstaltungsende:20 April 2023
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Luftverkehr und Auswirkungen
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AI - Luftverkehr und Auswirkungen
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Integrierte Flugführung
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugführung > Pilotenassistenz
Hinterlegt von: Klünker, Carmo Sonja
Hinterlegt am:15 Jun 2023 08:49
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:50

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