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Items where Subject is "Institute of Flight Control > Pilot Assistance"

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B

  Biella, M and Jakobi, J and Drege , C and Michel, F and Ludwig , T and Friebel , R and Wittig, T (2010) Validation Test Plan - Airborne. Project Report. EMMA2 2-D6.1.6, 193 S. Volltext nicht online.

  Biella, M and Jakobi, J and Wittig, T and Ludwig, T and Wehrstedt, C and Drege , C and Urvoy, C and Friebel, R (2010) Airborne Validation Results Part A. Project Report. EMMA2 2-D6.6.1a, 142 S. Volltext nicht online.

  Biella, M and Lüdtke, A (2008) Test Schedule for Recruited Pilots. Project Report. HUMAN D2.2, 13 S. Volltext nicht online.

  Biella, Marcus (2006) Blickbewegungsmessung im Cockpit: Ergebnisse aus dem DLR-Projekt MOSES. [Other] (Unpublished) Volltext nicht online.

  Biella, Marcus (2011) Pilot als Flugführungs-Teilsystem. Pilot als Flugführungs-Teilsystem, 02.05.2011, Braunschweig. (Unpublished) Volltext nicht online.

  Biella, Marcus and Birkmeier, Bettina and Korn, Bernd and Edinger, Christiane and Tittel, Sebastian and Kügler, Dirk (2011) Operational Feasibility of Sectorless ATM. CEAS 2011 - The international Conference of the European Aerospace Societies, 24.-28. Okt. 2011, Venedig, Italien. Volltext nicht online.

  Birkmeier, Bettina and Biella, Marcus (2012) Safety net for a sectorless ATM concept. In: Proceedings of the 31st Digital Avionics Systems Conference, 4C4-1-4C4-9. Digital Avionics Systems Conference, 14.-18. Okt. 2012, Williamsburg, VA, USA. ISBN 978-1-4673-1698-9. Volltext nicht online.

  Birkmeier, Bettina and Edinger, Christiane and Tittel, Sebastian and Korn, Bernd and Kügler, Dirk (2011) First results on flight rules and conflict avoidance maneuvers for a sectorless ATM concept. In: Proceedings of the Integrated Communications Navigation and Surveillance Conference 2011, J4-1. Integrated Communications Navigation and Surveillance (ICNS) Conference, 10.-12. Mai 2011, Herndon, VA, USA. ISBN 978-1-4577-0591-5. Volltext nicht online.

  Birkmeier, Bettina and Korn, Bernd and Flemisch, Frank Ole (2011) First findings on the controller's mental model in sectorless air traffic management. In: Proceedings of the 30th Digital Avionics Systems Conference. 30th Digital Avionics Systems Conference, 16.-20. Okt. 2011, Seattle, WA, USA. Volltext nicht online.

  Birkmeier, Bettina and Korn, Bernd and Kügler, Dirk (2010) Sectorless ATM and Advanced SESAR Concepts: Complement not Contradiction. In: Proceeedings of the 29th Digital Avionics Systems Conference. 29th Digital Avionics Systems Conference, 3.-7. Okt. 2010, Salt Lake City, USA. Volltext nicht online.

  Birkmeier, Bettina and Martín, David and Straube, Karsten and Biella, Marcus (2013) Preliminary safety assessment for a sectorless ATM concept. In: Proceedings of the 32nd Digital Avionics Systems Conference. 32nd Digital Avionics Systems Conference, 6-10 Oct 2013, Syracuse, NY, USA. Volltext nicht online.

  Birkmeier, Bettina and Schmid, Julia and Korn, Bernd (2012) Change of controller tasks in a sectorless ATM concept - first results. In: Proceedings of the Integrated Communications Navigation and Surveillance (ICNS) Conference 2012, I61-I616. Integrated Communications Navigation and Surveillance Conference 2012, 24.-26. April 2012, Herndon, VA, USA. ISBN 978-1-4673-1899-0. Volltext nicht online.

  Birkmeier, Bettina and Korn, Bernd (2014) Five transition strategies for sectorless ATM. In: Proceedings of the 33rd Digital Avionics Systems Conference (33rd DASC). 33rd Digital Avionics Systems Conference, 5.-9.10.2014, Colorado Springs, CO, USA. Volltext nicht online.

  Bollwein, Ferdinand (2014) Spaltengenerierung in der Lotseneinsatzplanung. Bachelor's. DLR-Interner Bericht. DLR-IB 112-2014/13, 47 S. Volltext nicht online.

C

  Czerlitzki, Bernhard and Uebbing-Rumke, Maria and Edinger, Christiane and von Eckartsberg, Alexandra (2008) Testplan und Simulationsdurchführung. Project Report. D5500.1_Testplan_und_Simulationsdurchführung_V1.3_A-D_DLR_TUD_080506, 49 S. Volltext nicht online.

D

  Dautermann, Thomas (2013) Ground Based Augmentation Systems (GBAS): Technical Aspects. Carl Cranz Seminar FA4.12 Augmentation Systems for Reliable Satellite Navigation, 11.11. bis 14.11.2013, Wessling, Bayern. Volltext nicht online.

  Dautermann, Thomas (2013) Precision Departures and 4D RNP utilizing GNSS Augmentation Systems. International Symposium on Precision Approach, 23.-24.10.2013, Berlin. Volltext nicht online.

  Dautermann, Thomas (2014) Civil Air Navigation Using GNSS Enhanced by Wide Area Satellite Based Augmentation Systems. Progress in Aerospace Sciences. ISSN 0376-0421. Volltext nicht online.

  Dautermann, Thomas (2014) Extending Required Navigation Performance to IncludeTime Based Operations and the Vertical Dimension. In: Proceedings of the 2014 IEEE/ION Position, Location and Navigation Symposium, pp. 712-720. IEEE ION Position Location and Navigation Symposium, 05.05.2014-8.05.2014, Monterey, CA, USA. Volltext nicht online.

  Dautermann, Thomas and Geister, Robert and Felux, Michael and Becker, Hayung (2014) Approach and Landing with the GBAS Landing System GLS. 63. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, 16.-18. September 2014, Augsburg, Bayern. Volltext nicht online.

  Dautermann, Thomas and Matteo, Sgammini and Sam, Pullen (2013) Ionospheric Threat Simulation for GNSS using the Spirent Hardware Signal Simulator. GPS Solutions, 18 (3), pp. 365-373. Springer. DOI: 10.1007/s10291-013-0336-6. ISSN 1080-5370. Volltext nicht online.

  Delic, Mirsad (2010) Determination of the conflict potential in case of use of UAS in non-segregated airspace. COST ES0802 MC/WG Meeting, 20. - 21. September 2010, Cambridge, United Kingdom. file

  Delic, Mirsad (2010) Use of Unmanned Aerial Systems (UAS) to support the predictability of future environmental crisis. COST ES0802 MC/WG Meeting, 20. - 21. September 2010, Cambridge, United Kingdom. file

  Delic, Mirsad (2009) Detect and Avoid for UA. COST ES0802 Consortium Meeting, 02. - 04. September 2009, Andenes, Norwegen. file

  Delic, Mirsad (2009) MidCAS. COST ES0802 Consortium Meeting, 02. - 04. September 2009, Andenes, Norwegen. file

  Delic, Mirsad and Korn, Bernd and Edinger, Christiane (2010) Verfahren und Technologien zur Führung von UA im zivilen Luftraum. CCG Seminar - UAV-Führungssysteme, 05. - 07. Oktober 2010, DLR, Braunschweig. file

  Delic, Mirsad and Schmitt, Dirk-Roger and Morlang, Frank and Hesselink, Henk (2011) Satellites enabling the integration in non-segregated airspace of UAS in Europe. COST ES0802 Consortium Meeting & Work Shop, 27. März - 01. April 2011, Nicosia, Zypern. file

  Delic, Mirsad and Vujasinovic, Ruzica (2010) Use of Unmanned Aerial Systems (UAS) to support the predictability of future environmental crisis. Volcanic Ash Crisis 2010 - Seminar, 07. September 2010, Belgrad, Serbien. file

  Doehler, Hans-Ullrich (2013) Improving visual-conformal displays for helicopter guidance. SPIE Newsroom. International society for optics and photonics. DOI: 10.1117/2.1201310.005162. ISSN 1818-2259. Volltext nicht online.

  Doehler, Hans-Ullrich and Lüken, Thomas and Lantzsch, Robin (2009) ALLFlight - A full scale enhanced and synthetic vision sensor suite for helicopter applications. SPIE - The International Society for Optical Engineering. SPIE Defense, Security + Sensing 2009, 13.-17. Apr. 2009, Orlando, Florida, USA. Volltext nicht online.

  Doehler, Hans-Ullrich and Peinecke, Niklas and Schmerwitz, Sven and Lüken, Thomas (2013) ALLFlight - Imaging sensors fused with Ladar data for moving obstacle detection. In: 39th Conference on European Rotorcraft Forum. ERF 2013, 03.-06. Sept. 2013, Moskau, Russland. Volltext nicht online.

  Doehler, Hans-Ullrich and Knabl, Patrizia and Schmerwitz, Sven and Eger, Thorsten and Klein, Ofer (2012) Evaluation of DVE Landing Display Formats. In: SPIE Vol 8360, Volume. SPIE The International Society for Optical Engineering. SPIE Conference Defense, Security, and Sensing 2012, 25.-29. Apr. 2012, Baltimore. Volltext nicht online.

  Doehler, Hans-Ullrich and Lüken, Thomas (2010) ALLFlight - Enhanced Vision Sensor Suite for Helicopter Applications. Operating Helicopters Safely in Degraded Visual Environment: How can Helicopters Operate Safely in Day / Night and Adverse Atmospheric Conditions, 16.-17.Jun. 2010, London, UK. Volltext nicht online.

  Doehler, Hans-Ullrich and Peinecke, Niklas and Lueken, Thomas and Schmerwitz, Sven (2013) ALLFlight - Detection of moving objects in IR and Ladar images. In: Enhanced and Synthetiv Vision 2013, Volume. SPIE The International Society for Optical Engineering. SPIE Defence Security+Sensing, 29.04.-02.05.2013, Baltimore, USA. Volltext nicht frei. file

  Doehler, Hans-Ullrich and Schmerwitz, Sven and Lueken, Thomas (2013) Visual-conformal display format for helicopter guidance. SPIE. Volltext nicht online.

  Doehler, Hans-Ullrich and Schmerwitz, Sven and Peinecke, Niklas and Lueken, Thomas (2014) Kopfgetragene außensichtkonforme Landezonenanzeige. DGLR L6.4 Anthropotechnik, 14.-15. Okt. 2014, Ottobrunn. Volltext nicht online.

  Dr. Többen, Helmut (2014) Head-Up and Helmet Mounted Displays – Erweiterte Sichtsysteme in der Luftfahrt. Luftfahrt der Zukunft, 24.03.2013, Braunschweig. (Submitted) Volltext nicht online.

  Döhler, Hans-Ullrich and Niklas, Peinecke (2010) An evaluation test bed for enhanced vision. In: Proceedings of SPIE. SPIE. SPIE Defence, Security & Sensing, 5-9 Apr 2010, Orlando, Florida, USA. Volltext nicht online.

  Döhler, Hans-Ullrich (2007) FLIR Image Analysis and Image Fusion support Pilots in Low Visibility. Verbesserte Rollführung unter Schlechtwetterbedingugen mit HUD Displays, 2007-09-14, Berlin. Volltext nicht online.

  Döhler, Hans-Ullrich and Groll, Ernst (2013) Flight Data Interfaces ALLFlight / NTED / JEDEYE. DLR-Interner Bericht. DLR-IB 112-2013/35 Volltext nicht online.

  Döhler, Hans-Ullrich (2005) Echtzeit-IR-Bildanalyse zur Landeunterstützung. Nachrichtentechnisches Kolloquium - Institut für Nachrichtentechnik - TU Braunschweig, 2005-11-15, Braunschweig. (Unpublished) file

  Döhler, Hans-Ullrich and Korn, Bernd (2007) FLIR Image Analysis and Image Fusion support Pilots in Low Visibility. Limits on FLIR-only Navigation (RTO NATO SET 122 - Workshop), 2007-10-16 - 2007-10-17, Ettlingen, Germany. file

  de Jong, Paul and de Gelder, Nico and Verhoeven, Ronald and Bussink, Frank and Kohrs, Ralf and van Paassen, Marinus and Mulder, Max (2014) Time and Energy Management during Descent and Approach: A Batch-Simulation Study. Journal of Aircraft. ISSN 0021-8669. Volltext nicht online.

  de Muynck, Robert and Bos, Tanja and Kuenz, Alexander and Edinger, Christiane and Rappich, Lars and Törner, Staffan (2011) Real Time ATC simulation of Time Based CDA operations. CEAS 2011, 24.-28. Okt. 2011, Venice, Italy. Volltext nicht online.

  de Muynck, Robert and Bos, Tanja and Kuenz, Alexander and Törner, Staffan (2012) Implementing Time Based CDA Operations in a Medium-High Density ATM Environment. In: ICAS proceedings. ICAS 2012, 23.-28. Sep. 2012, Brisbane, Australien. Volltext nicht online.

E

  Ebrecht, Lars (2013) SCADE Usage at DLR Aerospace - Towards IMA and ARINC661 display development. SCADE user group conference, 17.-18. Okt. 2013, Paris, Frankreich. Volltext nicht online.

  Ebrecht, Lars and Lipinski, Erik (2014) Synthetic vision meets ARINC 661 - Feasibility study of different integration concepts for terrain visualization in ARINC 661 avionic displays. In: SPIE Defense, Security + Sensing 2014. SPIE Press. SPIE Defense, Security + Sensing 2014, 5.-9. Mai 2014, Baltimore, USA. Volltext nicht online.

  Edinger, Christiane and Korn, Bernd (2010) Integriertes Pilotenassistenz-System (ASSIST). CCG Kurs Moderne Unterstützungssysteme für den Piloten, 22.-24.3.2010, Braunschweig. Volltext nicht online.

  Edinger, Christiane and Schmitt, Angela and Förster, Martin and Korn, Bernd (2008) WASLA HALE III: Sense And Avoid Demonstrator. WASLA-HALE III Abschlussveranstaltung, 2008-06-12, Koblenz. Volltext nicht online.

  Edinger, Christiane and Schmitt, Angela R. (2013) Rapid Prototyping for ATM operational concepts development. In: Deutsche Nationalbibliothek (urn:nbn:de:101:1-201302088769). Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2012, 10.-12. Sep 2012, Berlin, Deutschland. Volltext nicht online.

  Edinger, Christiane and Schmitt, Angela Rebecca and Förster, Martin and Korn, Bernd (2007) Sense and Avoid Demonstrator - Konflikterkennung und Generierung von Lösungsansätzen. WASLA-HALE Zwischenpräsentation, 2007-11-15, Koblenz. Volltext nicht online.

F

  Felux, Michael and Dautermann, Thomas and Becker, Hayung (2013) GBAS Landing System - Precision Approach Guidance after ILS. Aircraft Engineering and Aerospace Technology, pp. 382-388. Emerald. DOI: 10.1108/AEAT-07-2012-0115. ISSN 1748-8842. Volltext nicht frei. file

  Francois, Yannick (2006) Evaluation of noise abatement approach procedures. Other. DLR-Interner Bericht. IB 112-2006/27, 73 S. Volltext nicht online.

G

  Geister, Robert and Ludwig, Thomas (2007) Funktionales Konzept der Flugzeugeinrüstungen für LINA. DLR-Interner Bericht. DLR-IB 112-2007/38, 9 S. (Unpublished) Volltext nicht online.

  Geister, Dagi and Geister, Robert (2013) Integrating Unmanned Aircraft Efficiently into Hub Airport Approach Procedures. Navigation, Journal of the Institute of Navigation, pp. 235-247. DOI: 10.1002/navi.40. ISSN 0028-1522. Volltext nicht online.

  Geister, Robert and Ludwig, Thomas and Jessen, Ingo (2009) Installation and validation of a GBAS ground station at the research airport Braunschweig-Wolfsburg. CEAS 2009, 25.10.09-27.10.09, Machester, UK. Volltext nicht online.

  Gursky, Bianca I. and Olsman, W. F. Jurrien and Peinecke, Niklas (2014) Development of a Tunnel-in-the-Sky Display for Helicopter Noise Abatement Procedures. CEAS Aeronautical Journal, 5 (2), pp. 199-208. Springer. DOI: 10.1007/s13272-014-0100-9. ISSN 1869-5582. Volltext nicht online.

  Gursky, Bianca I. and Olsman, W. F. Jurrien and Peinecke, Niklas (2012) Development of a Tunnel-in-the-Sky Display for Helicopter Noise Abatement Procedures. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2012, 10.-12. Sep. 2012, Berlin, Deutschland. Volltext nicht online.

H

  Hanses, Christian (2011) Entwurfsmethoden für neue An- und Abflugverfahren mittels GBAS. Diploma, Institut für Flugführung. Volltext nicht online.

  Hanses, Christian (2014) On the Compatibility of ACAS with the Concept of Independent Parallel Approach. Integrated Communications Navigation and Surveillance Conference (ICNS), 08.-10. Apr. 2014, Washington, USA. Volltext nicht online.

  Hanses, Christian (2014) A Safety Concept Paving the Way Towards Segmented Independent Parallel Approaches. IEEE Aerospace and Electronic Systems Magazine, 29 (5), pp. 34-39. DOI: 10.1109/MAES.2014.130108. ISSN 0885-8985. Volltext nicht online.

  Haverdings, Henk and Rollet, Philippe and Haisch, Stefan and Korn, Bernd (2008) Rotorcraft specific IFR Approaches: An efficient and environment-friendly solution for rotorcraft integration at airports. OPTIMAL Final User Forum, 2008-06-25 - 2008-06-26, Paris. Volltext nicht online.

J

  Jakobi, J and Biella, M (2009) Prague - A-SMGCS Test Report. Project Report. Volltext nicht online.

K

  Kacprowski, Bastian (2011) Entwurf einer Displayhalterung für das Cockpit des DLR- Forschungsflugzeug A320-ATRA. Bachelor's, Institut für Flugführung. Volltext nicht online.

  Kaltenhäuser, S. and Morlang, F. and Biella, M. and Ludwig, T. and Rambau, T. (2009) Use of distributed real-time simulations in ATM validation: Examples based on the analysis of controller – pilot interaction. file

  Kluge, Alexander (2013) Arbeits- und organisationspsychologische Aspekte bei Sicherheitsbewertungen in Forschung und Entwicklung. Bachelor's, Freie Universität Berlin. Volltext nicht online.

  Knabl, Patrizia (2013) Sensorbasierte Symbologieentwicklung (head-down vs. helmet-mounted) für Helikopterflüge unter eingeschränkten Sichtbedingungen. Doktorandenworkshop der Fachgruppe Verkehrspsychologie 2013, 10. Sept. - 12. Sept. 2013, Zürich, Schweiz. (Unpublished) Volltext nicht online.

  Knabl, Patrizia (2013) Helmet-mounted displays to improve pilot situation awareness. SPIE Newsroom. International society for optics and photonics. DOI: 10.1117/2.1201310.005173. ISSN 1818-2259. Volltext nicht online.

  Knabl, Patrizia and Doehler, Hans-Ullrich and Schmerwitz, Sven and Biella, Marcus (2012) Integration of a helmet-mounted display for helicopter operations in degraded visual environment: a human factors perspective. Human Factors and Ergonomics Society Europe Chapter Annual Meeting, 10.-12. Okt. 2012, Toulouse, Frankreich. Volltext nicht online.

  Knabl, Patrizia and Peinecke, Niklas (2013) Designing an obstacle display for helicopter operations in degraded visual environment. In: Conference on Human Vision and Electronic Imaging (ISSN: 0277-786X), 8651 ( 865111). IS&T/SPIE Electronic Imaging, 03.-07.02.2013, San Francisco, USA. ISBN 978-0-8194-9424-5. ISSN 0277-786X Volltext nicht online.

  Knabl, Patrizia and Többen, Helmut (2013) Symbology development for a 3D conformal synthetic vision helmet-mounted display for helicopter operations in degraded visual environment. In: Engineering Psychology and Cognitive Ergonomics: Understanding Human Cognition (Part I) (Volume 8019), pp. 232-241. Springer Berlin Heidelberg. HCI International 2013, 21 - 26 July 2013, Las Vegas, USA. ISBN Print: 978-3-642-39359-4, Online: 978-3-642-39360-0. ISSN 0302-9743 Volltext nicht online.

  Knabl, Patrizia (2012) Untersuchung von Display-Systemen zur Pilotenassistenz. Doktorandenworkshop FG Verkehrspsychologie, 20.-21. Okt. 2012, Berlin, Deutschland. Volltext nicht online.

  Knabl, Patrizia and Schmerwitz, Sven and Doehler, Hans-Ullrich and Peinecke, Niklas and Vollrath, Mark (2014) Attentional issues with helmet-mounted displays in poor visibility helicopter flight. 31st EAAP Conference, 22.-26.09.2014, Valetta, Malta. Volltext nicht online.

  Knabl, Patrizia and Schmerwitz, Sven and Doehler, Hans-Ullrich and Vollrath, Mark (2014) Towards innovative helicopter helmet-mounted display designs: investigating flight performance and psychophysiological outcomes. 11th International Symposium of the Australian Aviation Psychology Association, 10.-13. Nov. 2014, Melbourne, Australia. Volltext nicht online.

  Knabl, Patrizia and Schmerwitz, Sven and Ernst, Johannes (2014) Erkennung unerwarteter Ereignisse bei der Nutzung einer kopfgetragenen Anzeige. DGLR Fachausschusssitzung Anthropotechnik, 14.-15. Okt., Ottobrunn. Volltext nicht online.

  Knabl, Patrizia and Schmerwitz, Sven and Ernst, Johannes (2014) Event expectancy and inattentional blindness in advanced helmet-mounted display symbology. HFES Annual Meeting, 08.-10. Okt. 2014, Lissabon, Portugal. Volltext nicht online.

  Korn, Bernd (2005) Automatische Radarbildanalyse zur Situationserkennung bei Anflug und Landung. In: Enhanced Vision: Erweiterte Sichtsysteme für zukünftige Cockpits und Leitstände. CCG-Seminar SE3.16, 2005-10-28 - 2005-10-30, Braunschweig, Germany. Volltext nicht online.

  Korn, Bernd (2005) Methoden der Datenfusion. In: Enhanced Vision: Erweiterte Sichtsysteme für zukünftige Cockpits und Leitstände. CCG Seminar SE 3.16, 2005-10-28 - 2005-10-30, Braunschweig, Germany. Volltext nicht online.

  Korn, Bernd (2005) Verfahren und Technologien zur Führung von UAVs im zivilen Luftraum. In: UAV-Führungssysteme. CCG-Seminar TV 3.09, 2005-11-22 - 2005-11-23, Braunschweig, Germany. Volltext nicht online.

  Korn, Bernd (2006) Autonomous Sensor-based Landing Systems: Fusion of Vague and Incomplete Information by Application of Fuzzy Clustering Techniques. In: From Data and Information Analysis to Knowledge Engineering Studies in Classification, Data Analysis, and Knowledge Organisation. Springer-Verlag Berlin Heidelberg New York. pp. 454-461. ISBN 3-540-31313-3. ISSN 1431-8814 Volltext nicht online.

  Korn, Bernd (2006) Enhanced and Synthetic Vision. CCG Seminar TV3.02 Moderne Unterstützungssysteme für den Piloten, 2006-03-20 - 2006-03-22, Braunschweig. Volltext nicht online.

  Korn, Bernd (2006) EVS Approach Procedure. AWOHWG - All Weather Operation Harmonization Working Group, 2006-03-27 - 2006-03-31, Brüssel. Volltext nicht online.

  Korn, Bernd (2006) Fuzzy Clustering Techniques in Autonomous Sensor-Based Landing Systems. FSCS 2006 - Symposium on Fuzzy Systems in Computer Science 2006, 2006-09-27 - 2006-09-28, Magdeburg. Volltext nicht online.

  Korn, Bernd (2006) Verfahren u. Technologien zur Führung von UAVs im zivilen Luftraum. In: Carl-Cranz-Gesellschaft. Seminar TV 3.09 UAV-Führungssysteme, 2006-10-24 - 2006-10-25, Braunschweig. Volltext nicht online.

  Korn, Bernd (2006) Möglichkeiten zur Kapazitätssteigerung durch neue Anflugverfahren. Regionales Dialogforum Flughafen Frankfurt, 2006-09-11, Mörfelden-Walldorf. Volltext nicht online.

  Korn, Bernd (2006) ADVISE-PRO Overview. ADVISE-PRO Final Demonstration, 2006-05-09, Braunschweig. Volltext nicht online.

  Korn, Bernd (2006) MMW Analysis and Information Fusion. ADVISE PRO Final Demonstration, 2006-05-09, Braunschweig. Volltext nicht online.

  Korn, Bernd (2006) ADVISE-PRO: Conclusion and Future Activities. ADVISE-PRO Final Demonstration, 2006-05-09, Braunschweig. Volltext nicht online.

  Korn, Bernd (2007) "File and Fly" - Procedures and Techniques for Integration of UAVs in Controlled Airspace. Royal Aeronautical Society, 2007-04-19, München. Volltext nicht online.

  Korn, Bernd (2007) DLR's Research Activities in the Field of Enhanced and Synthetic Vision. PEGASE External Experts Workshop, 2007-03-12 - 2007-03-14, Turin. Volltext nicht online.

  Korn, Bernd (2007) OPTIMAL EVS Approach procedure. PEGASE External Experts Workshop, 2007-03-12 - 2007-03-14, Turin. Volltext nicht online.

  Korn, Bernd (2007) WASLA-HALE-Experimentalsystem: Flugversuchskampagnen und Aufbau des Bord- und Bodensegments. CCG Kurs UAV-Führungssysteme, 2007-10-09 - 2007-10-10, Braunschweig. Volltext nicht online.

  Korn, Bernd (2007) OPTIMAL Deliverable D1.3: Operational Scenarios. [Other] Volltext nicht online.

  Korn, Bernd (2007) OPTIMAL Deliverable D1.0: WP1 Final Report. [Other] Volltext nicht online.

  Korn, Bernd (2007) Operational Procedures for Integration of UAVs in Controlled Airspace. DLR - USAF Workshop on UAS, 2007-09-25 - 2007-09-27, Braunschweig. Volltext nicht online.

  Korn, Bernd (2008) Enhanced and Synthetic Vision. CCG Seminar TV3.02 Moderne Unterstützungssysteme für den Piloten, 2008-03-03 - 2008-03-05, Braunschweig. Volltext nicht online.

  Korn, Bernd (2008) EVS-Approach: Head-Up or Head-Down? OPTIMAL Final User Forum, 2008-06-25 - 2008-06-26, Paris. Volltext nicht online.

  Korn, Bernd (2009) Advancing Sense & Avoid: Contributions Of Germany's WASLA-HALE Project. UCAV 2010, 22.-23. Jun. 2009, London, UK. Volltext nicht online.

  Korn, Bernd (2010) DLR Projekt FAGI – Future Air Ground Integration. Klausurtagung Aktiver Schallschutz, 18.-19.02.2010, Kahl. Volltext nicht online.

  Korn, Bernd (2010) Enhanced And Synthetic Vision. CCG Kurs Moderne Unterstützungssysteme für den Piloten, 22.-24.10.2010, Braunschweig. Volltext nicht online.

  Korn, Bernd (2010) HETEREX - Anwendungsfälle und Vorgehensweise. HETEREX Anwenderforum, 15. Sep. 2010, Darmstadt. Volltext nicht online.

  Korn, Bernd (2010) FAGI – Future Air Ground Integration. Internationale Konferenz Aktiver Schallschutz, 23.-24. sep. 2010, Frankfurt. Volltext nicht online.

  Korn, Bernd and Ayache, Frederique (2005) OPTIMAL: Concepts of Operations for Approach and Landing. In: OPTIMAL User Forum 2. OPTIMAL Workshops, 2005-10-25 - 2005-10-26, Toulouse, France. Volltext nicht online.

  Korn, Bernd and Biella, Marcus and Lenz, Helge (2008) EVS Approaches: Is a HUD really Required for Operational Credit? ISPA 2008, 2008-10-14 - 2008-10-15, Bonn. Volltext nicht online.

  Korn, Bernd and Biella, Marcus and Lenz, Helge (2008) EVS – Head-Up or Head-Down? Results of the OPTIMAL Trials. AWOHWG#32, 2008-04-01 - 2008-04-04, Toulouse. Volltext nicht online.

  Korn, Bernd and Döhler, Hans-Ullrich (2006) “A System is more than the Sum of its Parts” – Conclusions of DLR’s EVS Project “ADVISE-PRO”. DASC 2006, 2006-10-15 - 2006-10-19, Portland, OR (USA). Volltext nicht online.

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