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Einträge mit Themengebiet "Institut für Systemdynamik und Regelungstechnik > Fahrzeug-Systemdynamik"

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A

  Ackermann, Jürgen und Bünte, Tilman (1997) Yaw disturbance attenuation by robust decoupling of car steering. Control Engineering Practice, Seiten 1131-1136. Elsevier. doi: 10.1.1.46.1640. ISSN 0967-0661. file

  Ahmic, Kenan (2020) Objekterkennung von Fahrbahnbegrenzungen für Reinforcement Learning basierte Pfadfolgeregelung. Masterarbeit, Technische Universität München. Volltext nicht frei. file

  Ahmic, Kenan und Ultsch, Johannes und Brembeck, Jonathan und Winter, Christoph (2023) Reinforcement Learning-Based Path Following Control with Dynamics Randomization for Parametric Uncertainties in Autonomous Driving. Applied Sciences. Multidisciplinary Digital Publishing Institute (MDPI). doi: 10.3390/app13063456. ISSN 2076-3417. file

  Aneke, P.I. und Ackermann, Jürgen und Bünte, Tilman und Nijmeijer, Henk (1999) Application of nonlinear disturbance decoupling to active car steering. European Control Conference, 1999, Karlsruhe. Volltext nicht online.

  Araujo, R.E. und de Castro, Ricardo und Pinto, Claudio und Melo, Pedro und Freitas, Diamantino (2014) Combined Sizing and Energy Management in EVs With Batteries and Supercapacitors. IEEE Transactions on Vehicular Technology, 63 (7), Seiten 3062-3076. IEEE - Institute of Electrical and Electronics Engineers. doi: 10.1109/TVT.2014.2318275. ISSN 0018-9545. Volltext nicht online.

  Asghar, Adeel und Pfeiffer, Andreas und Palanisamy, Arunkumar und Mengist, Alachew und Sjölund, Martin und Pop, Adrian und Fritzson, Peter (2015) Automatic Regression Testing of Simulation Models and Concept for Simulation of Connected FMUs in PySimulator. In: 11th International Modelica Conference (118), Seiten 671-679. Linköping University Electronic Press. 11th International Modelica Conference, 21.-23. Sept. 2015, Versailles, Frankreich. doi: 10.3384/ecp15118671. ISBN 978-91-7685-955-1. ISSN 1650-3740. file

B

  Barreras, J.V. und Pinto, C. und de Castro, Ricardo und Schaltz, E. und Andreasen, S. J. und Araujo, R.E. (2014) Multi-Objective Control of Balancing Systems for Li-Ion Battery Packs, A paradigm shift? In: 2014 IEEE Vehicle Power and Propulsion Conference (VPPC). IEEE. IEEE Vehicle Power and Propulsion Conference, Coimbra, Portugal. doi: 10.1109/VPPC.2014.7007107. Volltext nicht online.

  Barreras, J.V. und Pinto, C. und de Castro, Ricardo und Schaltz, E. und Andreasen, S. J. und Rasmussen, P. O. und Araujo, R. E. (2015) A novel BEV concept based on fixed and swappable li-ion battery packs. In: Tenth International Conference on Ecological Vehicles and Renewable Energies. IEEE. 10th International Conference on Ecological Vehicles and Renewable Energies, Monte-Carlo, Monaco. doi: 10.1109/EVER.2015.7112983. Volltext nicht online.

  Barreras, J.V. und Pinto, C. und de Castro, Ricardo und Schaltz, E. und Andreasen, S. J. und Rasmussen, P. O. und Araujo, R.E. (2016) Evaluation of a Novel BEV Concept Based on Fixed and Swappable Li-Ion Battery Packs. IEEE Transactions on Industry Applications, 52 (6), Seiten 5073-5085. IEEE - Institute of Electrical and Electronics Engineers. doi: 10.1109/TIA.2016.2585554. ISSN 0093-9994. Volltext nicht online.

  Barreras, J.V. und Pinto, C. und de Castro, Ricardo und Schaltz, E. und Swierczynski, M. und Andreasen, S. J. und Araujo, R.E. (2015) An Improved Parameterization Method for Li-ion Linear Static Equivalent Circuit Battery Models Based on Direct Current Resistance Measurement. In: International Conference on Sustainable Mobility Applications. IEEE. SMART15, Kuwait. doi: 10.1109/SMART.2015.7399223. Volltext nicht online.

  Baumgartner, Daniel und Pfeiffer, Andreas (2014) Automated Modelica Package Generation of Parameterized Multibody Systems in CATIA. In: Proceedings of 10th International Modelica Conference, Seiten 913-921. LiU Electronic Press. 10th International Modelica Conference, 10.-12. Mär. 2014, Lund, Sweden. doi: 10.3384/ecp14096913. ISBN 978 91 7519 380 9. ISSN 1650-3686. file

  Blazevic, Michael (2020) Entwicklung einer Co-Simulationsumgebung für einen Schienenfahrzeug-Fahrwerksprüfstand mit Sensorsimulation. Masterarbeit, Hochschule für angewandte Wissenschaften München. file

  Blockwitz, T. und Otter, Martin und Akesson, J. und Arnold, Martin und Clauß, C. und Elmqvist, Hilding und Friedrich, M. und Junghanns, A. und Mauss, J. und Neumerkel, D. und Olsson, H. und Viel, A. (2012) Functional Mockup Interface 2.0: The Standard for Tool independent Exchange of Simulation Models. In: Proceedings. 9th International Modelica Conference, 03.-05. Sept. 2012, München. file

  Bouissou, Marc und Elmqvist, Hilding und Otter, Martin und Benveniste, Albert (2014) Efficient Monte Carlo simulation of stochastic hybrid systems. In: Proceedings of the 10th International Modelica Conference - Lund, Sweden - Mar 10-12, 2014, Seiten 715-725. LiU Electronic Press. 10th International Modelica Conference, 10-12. Mrz 2014, Lund, Schweden. doi: 10.3384/ecp14096715. ISBN 715-725978-91-7519-380-9. ISSN 1650-3740. Volltext nicht online.

  Brembeck, Jonathan und Ritzer, Peter (2012) Energy optimal control of an over actuated Robotic Electric Vehicle using enhanced control allocation approaches. In: Intelligent Vehicles Symposium (IV), 2012 IEEE, Seiten 322-327. IEEE. Intelligent Vehicles Symposium (IV), 3.-7. Juni 2012, Alcala de Henares. doi: 10.1109/IVS.2012.6232147. ISBN 978-1-4673-2119-8. ISSN 1931-0587. Volltext nicht frei. file

  Brembeck, Jonathan (2013) Fahrzeugenergiesysteme II - Abschlussbericht. DLR-Interner Bericht. IB 571-2013/02. file

  Brembeck, Jonathan (2017) Current Research at German Aerospace Center (DLR) on Vehicle Dynamics and Control using Modelica and FMI Technology for Development, Control Design and Testing. Modelica User Conference 2017, 27. Okt. 2017, Tokyo, Japan. Volltext nicht online.

  Brembeck, Jonathan (2018) Model Based Energy Management and State Estimation for the Robotic Electric Vehicle ROboMObil. Dissertation, Technische Universtität München. Volltext nicht online.

  Brembeck, Jonathan (2019) Nonlinear Constrained Moving Horizon Estimation Applied to Vehicle Position Estimation. Sensors, 19 (10), Seite 2276. Multidisciplinary Digital Publishing Institute (MDPI). doi: 10.3390/s19102276. ISSN 1424-8220. Volltext nicht online.

  Brembeck, Jonathan (2019) A Physical Model-Based Observer Framework for Nonlinear Constrained State Estimation Applied to Battery State Estimation. Sensors, 19 (20). Multidisciplinary Digital Publishing Institute (MDPI). doi: 10.3390/s19204402. ISSN 1424-8220. Volltext nicht online.

  Brembeck, Jonathan (2019) Current Research at German Aerospace Center (DLR) on Vehicle Dynamics and Control using Modelica and FMI Technology for Development, Control Design and Testing – Outlook on the Development of new Standards such as eFMI, DCP & SSP. Graz Symposium Virtual Vehicle, 07.-08. Mai 2019, Graz, Österreich. Volltext nicht online.

  Brembeck, Jonathan und Bals, Johann und Baumgartner, Daniel und Bellmann, Tobias und Bieri, Caspar und Bünte, Tilman und Mirwald, Jonas und Pfeiffer, Andreas und Pinto de Castro, Ricardo und Otter, Martin und Ruggaber, Julian und Schreppel, Christina und Tobolar, Jakub und Ultsch, Johannes und Winter, Christoph (2020) Recent Research on Automotive Control at DLR Institute of System Dynamics and Control - An Overview. In: 28th Mediterranean Conference on Control and Automation, MED 2020. 28th Mediterranean Conference on Control and Automation (MED), 15-18 Sept. 2020, Saint-Raphaël, Frankreich. doi: 10.1109/MED48518.2020.9183043. ISBN 978-172815742-9. Volltext nicht online.

  Brembeck, Jonathan und Pfeiffer, Andreas und Fleps-Dezasse, Michael und Otter, Martin und Wernersson, Karl und Elmqvist, Hilding (2014) Nonlinear State Estimation with an Extended FMI 2.0 Co-Simulation Interface. In: Proceedings of the 10th International Modelica Conference - Lund, Sweden - Mar 10-12, 2014, 96, Seiten 53-62. Linköping University Electronic Press. 10th International Modelica Conference, 10.-12. Mrz. 2014, Lund, Schweden. doi: 10.3384/ecp1409653. ISBN 978-91-7519-380-9. ISSN 1650-3686. file

  Brembeck, Jonathan und Winter, Christoph (2014) Real-Time Capable Path Planning for Energy Management Systems in Future Vehicle Architectures. In: IEEE Intelligent Vehicles Symposium. IEEE Intelligent Vehicles Symposium, 08.-11. Jun. 2014, Dearborn, Michigan, USA. doi: 10.1109/IVS.2014.6856456. file

  Brembeck, Jonathan und de Castro, Ricardo und Tobolar, Jakub und Ebrahimi, Iman (2022) IEEE VTS Motor Vehicles Challenge 2023: A Multi-physical Benchmark Problem for Next Generation Energy Management Algorithms. In: 2022 IEEE Vehicle Power and Propulsion Conference, VPPC 2022. Institute of Electrical and Electronics Engineers. IEEE Vehicle Power and Propulsion Conference, 1.-4. November 2022, Merced, California, USA. doi: 10.1109/VPPC55846.2022.10003375. ISBN 978-166547587-7. ISSN 1938-8756. file

  Budniok, Marwin (2016) Einfluss elastischer Wagenkastenstrukturen auf Komfortverhalten und Fahrdynamik neuartiger Schienenfahrzeugkonzepte. Masterarbeit, Fachhochschule Aachen. Volltext nicht frei. file

  Busch, Bastian (2021) Multi-Agent Learning-based Control of Hybrid Battery Management Systems. Masterarbeit, Technische Universität München. Volltext nicht online.

  Böck, Simon (2013) Sensor-Analyse & -Modellierung für die zeitliche Synchronisierung der Sensorfusion im Forschungsfahrzeug ROboMObil. Bachelorarbeit, Hochschule München. Volltext nicht frei. file

  Bünte, Tilman und Chrisofakis, Emmanuel (2011) A Driver Model for Virtual Drivetrain Endurance Testing. 8th International Modelica Conference 2011, 20.-22. März 2011, Dresden, Deutschland. Volltext nicht online.

  Bünte, Tilman und Ho, Lok Man und Satzger, Clemens und Brembeck, Jonathan (2014) Zentrale Fahrdynamikregelung der robotischen Forschungsplattform ROboMObil. ATZ-Elektronik, Seiten 72-79. Springer. doi: 10.1365/s35658-014-0434-4. ISSN 1862-1791. file

  Bünte, Tilman und Ho, Lok Man und Satzger, Clemens und Brembeck, Jonathan (2014) Central Vehicle Dynamics Control of the Robotic Research Platform ROboMObil. ATZelektronik worldwide. Springer. doi: 10.1365/s38314-014-0254-6. ISSN 2192-9092. file

  Bünte, Tilman und Kaspar, Stephan und Hohmann, Sören und Brembeck, Jonathan (2014) Inverse Model based Torque Vectoring Control For a Rear Wheel Driven Battery Electric Vehicle. In: Proceedings of the 19th IFAC World Congress, Seiten 12016-12022. 19th World Congress of the International Federation of Automatic Control, August 24-29, 2014, Cape Town, South Africa. doi: 10.3182/20140824-6-ZA-1003.00802. ISSN 1474-6670. Volltext nicht online.

  Bünte, Tilman und Rill, Georg und Ruggaber, Julian und Tobolar, Jakub (2022) Modelling and Validation of the TMeasy Tyre Model for Extreme Parking Manoeuvres. In: Lecture Notes in Mechanical Engineering, Seiten 1015-1025. Springer. 27th IAVSD International Symposium on Dynamics of Vehicles on Roads and Tracks, 17.-19. Aug. 2021, St. Petersburg, Russia. doi: 10.1007/978-3-031-07305-2_94. ISBN 978-3-031-07305-2. ISSN 2195-4364. file

D

  de Castro, Ricardo und Araujo, R. E. (2019) Model Predictive Power Allocation for Hybrid Battery Balancing Systems. In: 2019 IEEE Vehicle Power and Propulsion Conference, VPPC 2019. 2019 IEEE Vehicle Power and Propulsion Conference, Hanoi, Vietnam. doi: 10.1109/VPPC46532.2019.8952557. file

  de Castro, Ricardo und Araujo, Rui Esteves und Barreras, J.V. und Pinto, C. (2020) Smart and Hybrid Battery Balancing For Electric Vehicles. In: IFAC Proceedings Volumes (IFAC-PapersOnline). 21st IFAC World Congress, Berlin, Germany. file

  de Castro, Ricardo und Brembeck, Jonathan (2017) A Command Governor Approach for Platooning Applications. In: IEEE Intelligent Vehicles Symposium, Proceedings. IEEE. IEEE Intelligent Vehicles Symposium, Los Angeles, USA. doi: 10.1109/IVS.2017.7995842. Volltext nicht online.

  de Castro, Ricardo und Brembeck, Jonathan (2017) A Control Barrier Function Approach for the Robust Lateral Control of Steer-by-Wire Vehicles,. In: 14th IEEE Vehicle Power and Propulsion Conference, VPPC 2017. IEEE. IEEE Vehicle Power and Propulsion Conference, Belfort, France. doi: 10.1109/VPPC.2017.8330902. Volltext nicht online.

  de Castro, Ricardo und Brembeck, Jonathan (2018) Supervised Trajectory Tracking Control. In: IEEE International Conference on Intelligent Transportation Systems (ITSC). IEEE. The IEEE International Conference on Intelligent Transportation Systems, Maui, USA. doi: 10.1109/ITSC.2018.8569377. file

  de Castro, Ricardo und Brembeck, Jonathan (2019) Lyapunov-based Control Allocation for Over-actuated Nonlinear Systems. In: 2019 American Control Conference, ACC 2019. IEEE. American Control Conference, USA. doi: 10.23919/ACC.2019.8814326. file

  de Castro, Ricardo und Brembeck, Jonathan (2019) Cascaded Trajectory Tracking Control for Automated Vehicles. In: IEEE Vehicular Technology Conference. 2019 IEEE 90th Vehicular Technology Conference, Honolulu, Hawaii. doi: 10.1109/VTCFall.2019.8891467. file

  de Castro, Ricardo und Brembeck, Jonathan (2021) Lyapunov-based fault tolerant control allocation. Vehicle System Dynamics, Seiten 1-26. Taylor & Francis. doi: 10.1080/00423114.2021.1971265. ISSN 0042-3114. filefile

  de Castro, Ricardo und Brembeck, Jonathan und Araujo, R. E. (2020) Nonlinear Control of Dual Half Bridge Converters in Hybrid Energy Storage Systems. In: 17th IEEE Vehicle Power and Propulsion Conference, VPPC 2020. 2020 IEEE Vehicular Power and Propulsion Conference, Online. doi: 10.1109/VPPC49601.2020.9330952. ISBN 978-1-7281-8959-8. ISSN 1938-8756. file

  de Castro, Ricardo und Bünte, T. und Brembeck, Jonathan (2016) Design and Validation of the Second Generation of the Robomobil's Vehicle Dynamics Controller. In: Proceedings of the 24th Symposium of the International Association for Vehicle System Dynamics (IAVSD 2015), 1. CRC Press 2016. 24th Symposium of the International Association for Vehicle System Dynamics, 17-21 August 2015, Graz, Austria. doi: 10.1201/b21185-1. ISBN 978-1-4987-7702-5. Volltext nicht online.

  de Castro, Ricardo und Ho, Lok Man und Brembeck, Jonathan (2017) An Active Fault-Tolerant Controller for Overactuated Electric Vehicles. In: Proceedings of the 25th International Symposium on Dynamics of Vehicles on Roads and Tracks. CRC Press. 25th IAVSD International Symposium on Dynamics of Vehicles on Roads and Tracks, Rockhampton, Australia. ISBN 9781138035713. Volltext nicht online.

  de Castro, Ricardo und Pinto, C. und Barreras, J.V. und Araujo, R. E. und Howey, D. (2019) Smart and Hybrid Balancing System: Design, Modeling and Experimental Demonstration. IEEE Transactions on Vehicular Technology. IEEE - Institute of Electrical and Electronics Engineers. doi: 10.1109/TVT.2019.2929653. ISSN 0018-9545. file

  de Castro, Ricardo und Schaub, Alexander und Satzger, Clemens und Brembeck, Jonathan (2016) A Vehicle Following Controller for Highly-Actuated Vehicles. 13th International Symposium on Advanced Vehicle Control, 13-16 Sep 2016, Munich, Germany. Volltext nicht online.

  de Castro, Ricardo und Tanelli, M. und Araujo, R.E. und Savaresi, S. M. (2013) Torque allocation in electric vehicles with in-wheel motors: a performance-oriented approach,. In: IEEE Conference on Decision and Control (ISSN: 0733-8716). 52nd IEEE Conference on Decision and Control, Florence, Italy. ISSN 0733-8716. Volltext nicht online.

  de Castro, Ricardo und Tanelli, M. und Araujo, R.E. und Savaresi, S. M. (2014) Minimum-time Path Following in Highly Redundant Electric Vehicles. 19th World Congress of the International Federation of Automatic Control, August 24-29, 2014, Cape Town, South Africa. doi: 10.3182/20140824-6-ZA-1003.01003. ISSN 1474-6670. Volltext nicht online.

  de Castro, Ricardo und Tanelli, M. und Araujo, R.E. und Savaresi, S. M. (2014) Minimum-time Manoeuvring in Electric Vehicles with Four Wheel-Individual-Motors. Vehicle System Dynamics, 52 (6), Seiten 824-846. Taylor & Francis. doi: 10.1080/00423114.2014.902973. ISSN 0042-3114. Volltext nicht online.

  de Castro, Ricardo und Tanelli, M. und Araujo, R.E. und Savaresi, S. M. (2014) Design of safety-oriented control allocation strategies for over-actuated electric vehicles. Vehicle System Dynamics, 52 (8), Seiten 1017-1046. Taylor & Francis. doi: 10.1080/00423114.2014.916811. ISSN 0042-3114. Volltext nicht online.

  de Castro, Ricardo und Tanelli, M. und Araujo, R.E. und Savaresi, S. M. (2016) Minimum-Time Path-Following for Highly Redundant Electric Vehicles. IEEE Transactions on Control Systems Technology, 24 (2), 487 -501. IEEE - Institute of Electrical and Electronics Engineers. doi: 10.1109/TCST.2015.2458773. ISSN 1063-6536. (im Druck) Volltext nicht online.

  de Castro, Ricardo und Tanelli, M. und Araujo, R.E. und Savaresi, S. M. und Freitas, D. (2013) Torque Allocation in EVs with 4 In-Wheel Motors: a High-Performance Approach. 23nd International Symposium on Dynamics of Vehicles on Roads and Tracks (IAVSD13), Qingdao, China. Volltext nicht online.

  de Castro, Ricardo und Todeschini, F. und Araujo, R.E. und Savaresi, S.M. und Corno, M. und Freitas, D. (2014) Adaptive-Robust Friction Compensation in a Hybrid Brake-by-Wire Actuator. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers. Part I: Journal of Systems and Control Engineering, 228 (10), Seiten 769-786. Sage Publications. doi: 10.1177/0959651813507562. ISSN 0959-6518. Volltext nicht online.

E

  Ehret, Marc (2018) Modelica library for the systems engineering of railway brakes. In: Proceedings of The American Modelica Conference 2018, 154, Seiten 236-245. Linköping University Electronic Press, Linköpings universitet. The American Modelica Conference 2018, 09.-10. Oct. 2018, Cambridge MA, USA. doi: 10.3384/ecp18154236. ISSN 1650-3740. file

  Ehret, Marc (2021) Identification of a dynamic friction model for railway disc brakes. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part F: Journal of Rail and Rapid Transit. SAGE Publications. doi: 10.1177/0954409721993626. ISSN 0954-4097. file

  Ehret, Marc (2023) Modelling the friction characteristics of disc brakes. 5th Railway Brake & Friction Conference, 18.01.2023, Derby, UK. Volltext nicht frei. file

  Ehret, Marc und Böhm, Mathias und Malzacher, Gregor und Popa, Andrei (2020) System analysis of a high-speed freight train terminal. In: 2020 IEEE 23rd International Conference on Intelligent Transportation Systems, ITSC 2020, Seiten 3360-3365. IEEE. 2020 IEEE 23rd IEEE International Conference on Intelligent Transportation Systems, 20.-23. Sep. 2020, Rhodes, Greece (Virtual). doi: 10.1109/ITSC45102.2020.9294323. ISBN 978-172814149-7. Volltext nicht frei. filefile

  Ehret, Marc und Heckmann, Andreas und Hohmann, Ernst (2022) On the modelling of the friction characteristics of railway vehicle brakes. International Journal of Rail Transportation. Taylor & Francis. doi: 10.1080/23248378.2022.2029723. ISSN 2324-8378. file

  Ehret, Marc und Schmid, Martin (2017) Untersuchung des dynamischen Antwortverhaltens einer Schienenfahrzeug-Wellenbremsscheibe im Resonanzbereich. In: VDI BERICHTE (2295), Seiten 287-297. VDI Verlag GmbH. VDI-Fachtagung Schwingungen 2017, 10.-11. Okt. 2017, Nürtingen. ISBN 978-3-18-092295-9. ISSN 0083-5560. Volltext nicht frei. file

  Elmqvist, Hilding und Henningsson, Toivo und Otter, Martin (2016) Systems Modeling and Programming in a Unified Environment based on Julia. In: Leveraging Applications of Formal Methods, Verification, and Validation, Pt II, Seiten 198-217. 7th International Symposium on Leveraging Applications of Formal Methods, Verification and Validation, 10.-14. Okt. 2016, Korfu, Griechenland. doi: 10.1007/978-3-319-47169-3_15. Volltext nicht frei. file

  Elmqvist, Hilding und Mattsson, Sven Erik und Otter, Martin (2014) Modelica extensions for Multi-Mode DAE Systems. In: Proceedings of the 10th International Modelica Conference - Lund, Sweden - Mar 10-12, 2014, Seiten 183-193. LiU Electronic Press. 10th International Modelica Conference, 10.-12. Mrz 2014, Lund, Schweden. ISBN 978-91-7519-380-9. ISSN 1650-3740. Volltext nicht online.

  Elmqvist, Hilding und Olsson, Hans und Otter, Martin (2015) Constructs for Meta Properties Modeling in Modelica. In: Proceedings of the 11th International Modelica Conference, Seiten 245-253. 11th International Modelica Conference, 21.-23. Sept. 2015, Versailles, Frankreich. doi: 10.3384/ecp15118245. file

  Elmqvist, Hilding und Otter, Martin und Mattsson, Sven Erik (2012) Fundamentals of Synchronous Control in Modelica. In: Proceedings. 9th International Modelica Conference, 03.-05. Sept. 2012, München. file

  Ennifar, Hassen (2013) Integration of a Real-Time Battery Model in a RCP-System and its Implementation on a Research Platform. Bachelorarbeit, Technische Unvierstität München. Volltext nicht online.

  Ewering, Jan-Hendrik (2022) Integrated Control for High-Speed Railway Running Gears with Driven Independently Rotating Wheels. Masterarbeit, Leibniz Universität Hannover. file

  Ewering, Jan-Hendrik und Schwarz, Christoph und Ehlers, Simon und Jacob, Hans-Georg und Seel, Thomas und Heckmann, Andreas (2024) Integrated Model Predictive Control of High-Speed Railway Running Gears with Driven Independently Rotating Wheels. IEEE Transactions on Vehicular Technology. IEEE - Institute of Electrical and Electronics Engineers. doi: 10.1109/TVT.2024.3350699. ISSN 0018-9545. file

F

  Feistle, Friedrich und Kursawe, Martin und Lüdicke, Daniel und Sept, Jürgen und Fanuli, Paolo (2021) IT-Sicherheit auf Schienenfahrzeugen – Vom gesetzlichen Kontext zur generischen Architektur. ETR - Eisenbahntechnische Rundschau, 2021 (10), Seiten 61-66. DVV Media Group. ISSN 0013-2845. file

  Feistle, Friedrich und Sept, Jürgen und Kursawe, Martin und Lüdicke, Daniel und Fanuli, Paolo (2021) Schritte zum generischen IT Security Architekturmodell von Schienenfahrzeugen. [sonstige Veröffentlichung] file

  Fleps-Dezasse, Michael und Ahmed, Mahmoud M. und Brembeck, Jonathan und Svaricek, Ferdinand (2016) Experimental Evaluation of Linear Parameter-Varying Semi-Active Suspension Control. In: Proceedings of the 2016 IEEE Conference on Control Applications (CCA), Seiten 77-84. IEEE. IEEE Conference on Control Applications, 19.-22. Sept. 2016, Buenos Aires, Argentina. doi: 10.1109/CCA.2016.7587825. ISBN 978-1-5090-0755-4. Volltext nicht online.

  Fleps-Dezasse, Michael und Brembeck, Jonathan (2013) Model based vertical dynamics estimation with Modelica and FMI. In: 7th IFAC Symposium on Advances in Automotive Control, AAC 2013, 7 (1), Seiten 341-346. 7th IFAC Symposium on Advances in Automotive Control, 04. - 07. Sept. 2013, Tokyo, Japan. doi: 10.3182/20130904-4-JP-2042.00086. ISSN 1367-5788. Volltext nicht frei. file

  Fleps-Dezasse, Michael und Brembeck, Jonathan (2016) LPV Control of Full-Vehicle Vertical Dynamics using Semi-Active Dampers. In: Proceedings of the 8th Symposium on Advances in Automotive Control (AAC) 2016. IFAC PapersOnline. 8th IFAC Symposium on Advances in Automotive Control, 20.-23. Juni 2016, Kolmarden, Sweden. doi: 10.1016/j.ifacol.2016.08.064. Volltext nicht online.

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  Winter, Christoph und de Castro, Ricardo und Bünte, Tilman (2022) Experimental Validation of Online Motion Planning for Semi-Autonomous Vehicles. In: 2022 IEEE Vehicle Power and Propulsion Conference, VPPC 2022. IEEE Vehicle Power and Propulsion, 01.-04. Nov, 2022, Merced, USA. doi: 10.1109/VPPC55846.2022.10003270. ISBN 978-166547587-7. ISSN 1938-8756. file

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