elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Imprint | Privacy Policy | Contact | Deutsch
Fontsize: [-] Text [+]

Next Generation Train: Einfluss flexibler Wagenkastenmodellierung auf den Fahrkomfort nach DIN EN 12299

Wesseler, Christoph and Budniok, Marwin (2016) Next Generation Train: Einfluss flexibler Wagenkastenmodellierung auf den Fahrkomfort nach DIN EN 12299. DLR-Interner Bericht. DLR-IB-SR-OP-2016-114. (Unpublished)

[img] PDF - Registered users only
1MB

Item URL in elib:https://elib.dlr.de/104919/
Document Type:Monograph (DLR-Interner Bericht)
Title:Next Generation Train: Einfluss flexibler Wagenkastenmodellierung auf den Fahrkomfort nach DIN EN 12299
Authors:
AuthorsInstitution or Email of AuthorsAuthors ORCID iD
Wesseler, ChristophChristoph.Wesseler (at) dlr.deUNSPECIFIED
Budniok, MarwinFH AachenUNSPECIFIED
Date:22 June 2016
Refereed publication:No
Open Access:No
Gold Open Access:No
In SCOPUS:No
In ISI Web of Science:No
Status:Unpublished
Keywords:Fahrzeugdynamik, Komfort, Elastische Mehrkörpersysteme
Institution:DLR, Institut für Systemdynamik und Regelungstechnik
Department:Fahrzeug-Systemdynamik
HGF - Research field:Aeronautics, Space and Transport
HGF - Program:Transport
HGF - Program Themes:Terrestrial Vehicles (old)
DLR - Research area:Transport
DLR - Program:V BF - Bodengebundene Fahrzeuge
DLR - Research theme (Project):V - Next Generation Train III (old)
Location: Oberpfaffenhofen
Institutes and Institutions:Institute of System Dynamics and Control > Vehicle System Dynamics
Deposited By: Wesseler, Christoph
Deposited On:07 Jul 2016 10:37
Last Modified:07 Jul 2016 10:37

Repository Staff Only: item control page

Browse
Search
Help & Contact
Information
electronic library is running on EPrints 3.3.12
Copyright © 2008-2017 German Aerospace Center (DLR). All rights reserved.