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IEEE VTS Motor Vehicles Challenge 2023: A Multi-physical Benchmark Problem for Next Generation Energy Management Algorithms

Brembeck, Jonathan und de Castro, Ricardo und Tobolar, Jakub und Ebrahimi, Iman (2022) IEEE VTS Motor Vehicles Challenge 2023: A Multi-physical Benchmark Problem for Next Generation Energy Management Algorithms. In: 2022 IEEE Vehicle Power and Propulsion Conference, VPPC 2022. Institute of Electrical and Electronics Engineers. IEEE Vehicle Power and Propulsion Conference, 2022-11-01 - 2022-11-04, Merced, California, USA. doi: 10.1109/VPPC55846.2022.10003375. ISBN 978-166547587-7. ISSN 1938-8756.

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853kB

Offizielle URL: https://ieeexplore.ieee.org/document/10003375

Kurzfassung

This article presents a benchmark problem that researchers can use to evaluate the performance of energy management algorithms for multi-energy source and multi-motor electric vehicles. The model makes use of Modelica, an open source, a-causal, object-oriented language for modeling cyber-physical systems in multi-domains (e.g. electrical, mechanical, thermal) of the vehicle components. The model also includes the aspect of three-dimensional mechanics, which enables completely new degrees of freedom in the controller design in comparison to one-dimensional approaches. To support interoperability among multiple design tools, the Modelica vehicle model is provided as a Functional Mockup Unit, an industry standard for exchange of simulation models. A set of standardized input-output interfaces and key performance metrics is also provided in the benchmarking problem, enabling the systematic ranking of multiple energy management strategies.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/193953/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:IEEE VTS Motor Vehicles Challenge 2023: A Multi-physical Benchmark Problem for Next Generation Energy Management Algorithms
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Brembeck, Jonathanjonathan.brembeck (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-7671-5251NICHT SPEZIFIZIERT
de Castro, Ricardorpintodecastro (at) ucmerced.eduhttps://orcid.org/0000-0002-5546-3999NICHT SPEZIFIZIERT
Tobolar, JakubJakub.Tobolar (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-4888-4664NICHT SPEZIFIZIERT
Ebrahimi, Imaniebrahimi (at) ucmerced.eduhttps://orcid.org/0000-0003-0130-8712NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:November 2022
Erschienen in:2022 IEEE Vehicle Power and Propulsion Conference, VPPC 2022
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
DOI:10.1109/VPPC55846.2022.10003375
Verlag:Institute of Electrical and Electronics Engineers
ISSN:1938-8756
ISBN:978-166547587-7
Status:veröffentlicht
Stichwörter:energy management, vehicle dynamics control, electro-mobility, trajectory control, battery model, Modelica, Functional Mockup Interface, hydrogen fuel cell, multi-physical modelling, drivetrain models
Veranstaltungstitel:IEEE Vehicle Power and Propulsion Conference
Veranstaltungsort:Merced, California, USA
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:1 November 2022
Veranstaltungsende:4 November 2022
Veranstalter :IEEE
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HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Straßenverkehr
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V ST Straßenverkehr
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - V&V4NGC - Methoden, Prozesse und Werkzeugketten für die Validierung & Verifikation von NGC
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Systemdynamik und Regelungstechnik > Fahrzeug-Systemdynamik
Hinterlegt von: Tobolar, Dr.(PH.D.) Jakub
Hinterlegt am:17 Feb 2023 09:43
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:54

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