elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Adhesion-Based Maximum-Seeking Brake Control for Railway Vehicles

Schwarz, Christoph und Posielek, Tobias und Goetjes, Björn (2022) Adhesion-Based Maximum-Seeking Brake Control for Railway Vehicles. In: Lecture Notes in Mechanical Engineering, Seiten 106-115. Springer. Lecture Notes in Mechanical Engineering, 17.-19. Aug. 2021, St. Petersburg, Russia. doi: 10.1007/978-3-031-07305-2_12. ISBN 978-3-031-07305-2. ISSN 2195-4356.

[img] PDF
626kB
[img] PDF
563kB

Kurzfassung

The emerging integration of mechatronic systems in modern railway vehicles enables significant improvements with respect to safety, comfort, and wear reduction. To fully exploit the potential of mechatronic systems, the German Aerospace Center (DLR) complements its validated estimation and control concepts in the field of lateral vehicle dynamics with approaches for longitudinal dynamics. The present work introduces an adhesion-based maximum-seeking brake control that offers a benefit in contrast to slip-based approaches especially in safety critical scenarios.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/144900/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Adhesion-Based Maximum-Seeking Brake Control for Railway Vehicles
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Schwarz, ChristophChristoph.Schwarz (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Posielek, Tobiastobias.posielek (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Goetjes, BjörnBjoern.Goetjes (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2022
Erschienen in:Lecture Notes in Mechanical Engineering
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.1007/978-3-031-07305-2_12
Seitenbereich:Seiten 106-115
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Orlova, AnnaEmperor Alexander I Saint-Petersburg State Transport UniversityNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Cole, DavidDepartment of Engineering, University of CambridgeNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Springer
Name der Reihe:Lecture Notes in Mechanical Engineering: Advances in Dynamics of Vehicles on Roads and Track
ISSN:2195-4356
ISBN:978-3-031-07305-2
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Adhesion Estimation, Brake Control, Wheel-Rail Traction
Veranstaltungstitel:Lecture Notes in Mechanical Engineering
Veranstaltungsort:St. Petersburg, Russia
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:17.-19. Aug. 2021
Veranstalter :Department of Railway Cars and Railcars maintenance at the Emperor Alexander I St. Petersburg State Transport University and Scientific Center “Vagony”, All-Union Research and Development Center for Transportation Technology (Saint-Petersburg, Russia)
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Schienenverkehr
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V SC Schienenverkehr
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - ProCo - Propulsion and Coupling
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Systemdynamik und Regelungstechnik > Fahrzeug-Systemdynamik
Hinterlegt von: Schwarz, Christoph
Hinterlegt am:26 Okt 2021 09:57
Letzte Änderung:13 Aug 2023 03:00

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.