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Modelling and Simulation of Component Faults in an X-by-Wire Electric Vehicle

Lenz, Tobias (2014) Modelling and Simulation of Component Faults in an X-by-Wire Electric Vehicle. Masterarbeit, Fachhochschule Köln.

[img] PDF - Nur DLR-intern zugänglich
9MB

Kurzfassung

The electric prototype vehicle ROboMObil consists of multiple X-by-Wire systems which in combination enable autonomous driving. This thesis deals about fault modelling and simulation of components faults in the X-by-Wire systems and is divided into three parts. The first part analyses the X-by-Wire systems with respect to safety-relevant component faults, which are then modelled using the Modelica language and combined to form a fault model library. In the second part different faults are simulated to estimate their influence on the vehicle during different driving manoeuvres. The focus is on the model verification, the analysis of the impact of a brake system failure on the yaw moment and the detection of a fault in the Steer-by-Wire system. The third part validates selected fault models using a Brake-by-Wire test-bench.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/92385/
Dokumentart:Hochschulschrift (Masterarbeit)
Titel:Modelling and Simulation of Component Faults in an X-by-Wire Electric Vehicle
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Lenz, TobiasNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:12 August 2014
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Seitenanzahl:127
Status:veröffentlicht
Stichwörter:fault modelling, x-by-wire, Modelica, electrohydraulic brake
Institution:Fachhochschule Köln
Abteilung:Fakultät für Fahrzeugsysteme und Produktion
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Bodengebundener Verkehr (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V BF - Bodengebundene Fahrzeuge
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Fahrzeugintelligenz (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Systemdynamik und Regelungstechnik > Fahrzeug-Systemdynamik
Hinterlegt von: Ho, Lok Man
Hinterlegt am:24 Nov 2014 11:27
Letzte Änderung:24 Nov 2014 11:27

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