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H-infinity Structured Residual Generator Synthesis Using Residual Reference Models with Application to Lateral Vehicle Dynamics

Ho, Lok Man (2016) H-infinity Structured Residual Generator Synthesis Using Residual Reference Models with Application to Lateral Vehicle Dynamics. In: 2016 European Control Conference (ECC). European Control Conference, 29. Jun. - 1. Jul. 2016, Aalborg, Dänemark.

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Kurzfassung

In the residual generation problem, one of the methods to achieve the fault sensitivity constraint is by optimising the residual to track a reference model for the fault-to-residual transfer function. A poorly selected, unrealistic reference model can have a detrimental impact on the robustness and decoupling performance of the residual. This can be particularly severe in the multiple fault case where the optimal ratio between the fault-to-residual gains are not known a priori. The proposed method is a measure to reduce this effect, by allowing the low frequency gain from each fault to the scalar residual to vary via an additional decision variable in the LMI formulation of the H-infinity estimator synthesis problem. The effectiveness of this method is demonstrated in a vehicle lateral dynamics application.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/105167/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:H-infinity Structured Residual Generator Synthesis Using Residual Reference Models with Application to Lateral Vehicle Dynamics
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Ho, Lok ManLok.Ho (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-9023-2520NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:29 Juni 2016
Erschienen in:2016 European Control Conference (ECC)
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:fault detection and isolation, robust estimation, vehicle lateral dynamics
Veranstaltungstitel:European Control Conference
Veranstaltungsort:Aalborg, Dänemark
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:29. Jun. - 1. Jul. 2016
Veranstalter :EUCA
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Bodengebundener Verkehr (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V BF - Bodengebundene Fahrzeuge
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Fahrzeugintelligenz (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Systemdynamik und Regelungstechnik > Fahrzeug-Systemdynamik
Hinterlegt von: Ho, Lok Man
Hinterlegt am:12 Jul 2016 13:35
Letzte Änderung:14 Sep 2016 10:22

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