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Design and Experimental Assessment of an Active Fault-Tolerant LPV Vertical Dynamics Controller

Fleps-Dezasse, Michael und Svaricek, Ferdinand und Brembeck, Jonathan (2018) Design and Experimental Assessment of an Active Fault-Tolerant LPV Vertical Dynamics Controller. IEEE Transactions on Control Systems Technology (99), Seiten 1-8. IEEE - Institute of Electrical and Electronics Engineers. doi: 10.1109/TCST.2018.2796066. ISSN 1063-6536.

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Offizielle URL: http://ieeexplore.ieee.org/document/8283819/

Kurzfassung

This article addresses the design of an active fault-tolerant full-vehicle semi-active suspension controller by linear parameter-varying (LPV) control methods. The restrictive force constraints of the semi-active damper are modeled by saturation indicator parameters and treated as scheduling parameters in the LPV design. The synthesized LPV controller is subsequently augmented by a damper force reconfiguration exploring the weak input redundancy provided by four dampers in a full-vehicle application. In this way, the controller compensates for damper forces lost in the case of saturation or failure by the remaining dampers. The performance of the proposed LPV controller is validated by experiments on a four-post test-rig. The results show the improved tradeoff between ride comfort and road-holding of the full-vehicle LPV controller compared with a quarter-vehicle LPV controller and a Skyhook-Groundhook controller.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/118909/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Design and Experimental Assessment of an Active Fault-Tolerant LPV Vertical Dynamics Controller
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Fleps-Dezasse, Michaelmichael.fleps-dezasse (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Svaricek, Ferdinandferdinand.svaricek (at) unibw.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Brembeck, Jonathanjonathan.brembeck (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-7671-5251NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:8 Februar 2018
Erschienen in:IEEE Transactions on Control Systems Technology
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
DOI:10.1109/TCST.2018.2796066
Seitenbereich:Seiten 1-8
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Serrani, Andreaserrani (at) ece.osu.eduNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:IEEE - Institute of Electrical and Electronics Engineers
ISSN:1063-6536
Status:veröffentlicht
Stichwörter:automotive applications, fault-tolerant control, linear parameter-varying (LPV) control, semi-active suspension
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HGF - Programm:Raumfahrt
HGF - Programmthema:Technik für Raumfahrtsysteme
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Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Systemdynamik und Regelungstechnik > Fahrzeug-Systemdynamik
Hinterlegt von: Fleps-Dezasse, Michael
Hinterlegt am:12 Feb 2018 09:39
Letzte Änderung:08 Nov 2023 14:41

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