elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Imprint | Contact | Deutsch
Fontsize: [-] Text [+]

Items where Subject is "Institute of Flight Control > Air traffic systems"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Jump to: B | D | G | J | K | L | M | N | P | R | S | T | V | W | Z
Number of items at this level: 151.

B

  Bertsch, Lothar and Schneider, Oliver and Hemmer, Harry and Hepperle, Martin and Macke, Oliver (2009) Process Implementation for the System Evaluation of new Low-Noise STOL Transportation Concepts. CEAS / KATnet II Conference on Key Aerodynamic Technologies, 12.-14. Mai 2009, Bremen, Germany. file

  Bittner, Anna Lena (2013) Analyse des Simulationsprogramms Aviation Environmental Design Tool hinsichtlich des Einflusses von Wetter auf die Lärm- und Emissionsberechnung von Flugzeugen. Bachelor's. DLR-Interner Bericht. DLR-IB 112-2013/57, 108 S. Volltext nicht online.

  Brenncke, Lynn (2012) Entwicklung eines Prozessmodells zur Bestimmung von Delay. 62. Deutsche Luft- und Raumfahrtkongress 2013, 10. - 12. September 2013, Stuttgart, Deutschland. Volltext nicht online.

  Brennecke, Lynn (2012) Entwicklung eines Prozessmodells zur Bestimmung von Delay. Other. DLR-Interner Bericht. IB-112-2012-33. Volltext nicht online.

  Brennecke, Lynn (2012) Entwicklung eines Prozessmodells zur Bestimmung von Dleay. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2013, 10.09. - 12.09.2013, Stuttgart, Deutschland. Volltext nicht online.

D

  Depenbrock, Franziska and Dr. Temme, Annette and Urban, Beate and Günther, Yves and Helm, Stefanie and Neuling, Daniel and Piekert, Florian and Schaper, Meilin and Straube, Karsten (2011) TAMS - Operational Concept Document - Part I. DLR-Interner Bericht. DLR-IB 112-2011/49 & DLR-IB 126-2011/3, 73 S. (Unpublished) Volltext nicht online.

  Deutschmann, Andreas (2010) Abschlussbericht FAMOUS - Landseite. DLR-Interner Bericht. DLR-IB 126-2010/3, 34 S. Volltext nicht online.

  Dzikus, Niclas and Wollenheit, Richard and Schaefer, Martin and Gollnick, Volker (2013) The Benefit of Innovative Taxi Concepts: The Impact of Airport Size, Fleet Mix and Traffic Growth. In: AIAA Aviation Technology, Integration, and Operations (ATIO) Conference. Aviation Technology, Integration, and Operations (ATIO) Conference, 12.-14. Aug. 2013, Los Angeles, USA. Volltext nicht online.

G

  Gerdes, Ingrid and Schaper, Meilin (2014) Management of Time Based Taxi Trajectories with TRACC and the Interaction with the Departure Management System CADEO. Congress of the International Council of the Aeronautical Sciences (ICAS) 2014, 7.-12. September 2014, Sankt Petersburg, Russland. (Submitted) Volltext nicht online.

  Gerdes, Ingrid (2010) FAMOUS: FliVis: Flightdata Visualisation. DLR-Interner Bericht. DLR-IB 112-2010/23, 17 S. DLR Braunschweig. (Unpublished) Volltext nicht frei. file

  Gerdes, Ingrid (2011) FLEXIGUIDE ADEN (Airport Data Editor for NARSIM). DLR-Interner Bericht. DLR-IB-112-2011/44, 21 S. (Unpublished) Volltext nicht frei. file

  Gerdes, Ingrid (2008) FAMOUS: Gate Allocation Program (GAP). DLR-Interner Bericht. DLR-IB 112-2008/5, 33 S. Volltext nicht online.

  Gerdes, Ingrid and Schaper, Meilin (2013) Creation of Conflict-free Taxi Routes for Aircraft with Evolutionary Algorithms. EURO|INFORMS MMXIII, 30.06 - 04.07.2013, Rom, Italien.

  Gerdes, Ingrid and Temme, Annette (2012) Taxi routing for aircraft: Creation and Controlling Ground movements with time constraints. SESAR Innovation Days, 27.-29. Okt. 2012, Braunschweig, Deutschland. Volltext nicht online.

  Gerling, Wilfried (2009) Das DLR-Projekt "Wirbelschleppe II". Metereologisches Kolloquium, Hannover. Volltext nicht online.

  Gerling, Wilfried and Schick, Fred Folker and Klostermann, Elmar and Keck, Bernd and Ehr, Heiko (2007) DLR-Projekt Wirbelschleppe II - Echtzeitsimulationen mit Wirbelschleppenvorhersage. DLR-Interner Bericht, Project Report. DLR-IB 112-2007/18, 39 S. Volltext nicht online.

  Gerz, T. and Holzäpfel, F. and Gerling, W. and Scharnweber, A. and Frech, M. and Kolber, K. and Dengler, K. and Rahm, S. (2009) The wake vortex prediction and monitoring system WSVBS Part II: Performance and ATC integration at Frankfurt airport. Air Traffic Control Quarterly, 17 (4), pp. 323-346. ISSN 1064-3818. file

  Gerz, T. and Holzäpfel, F. and Gerling, W. and Scharnweber, A. and Frech, M. and Wiegele, A. and Kolber, K. and Dengler, K. and Rahm, S. (2008) The wake vortex prediction and monitoring system WSVBS Part II: Performance and ATC integration at Frankfurt airport. DLR-Forschungsbericht. DLR-FB--2008-15. DLR. file

J

  Jungmann, Mirko and Mühlhausen, Thorsten (2008) Bewertung des System-Dynamics-Ansatzes nach Forrester bezüglich zukünftiger Anwendungsmöglichkeiten im Flughafenbereich anhand Betrachtung einer realen Problemstellung am Flughafen Düsseldorf. Diploma. DLR-Interner Bericht. DLR-IB 112-2008/28, 153 S. Volltext nicht online.

K

  Kaiser, Jan and Scharnweber, Alexander (2007) SPADE-2 D2.1: Software implementation and test plan. Project Report. Volltext nicht online.

  Karbowy, Adrian (2008) Schätzung und Optimierung der Kapazität eines Flughafens auf der Grundlage von empirischen oder simulierten Verkehrsdaten. Diploma. DLR-Interner Bericht. DLR-IB 112-2008/42, 89 S. (Unpublished) Volltext nicht online.

  Keller, Karl-Heinz (2007) European Research Center Position and Contribution in European R&D for Single European Sky Air Traffic Management Research Programme - SESAR. 1st CEAS Conference, 2007-09-10 - 2007-09-13, Berlin. file

  Kern, Stefan and Knabe, Franz (2014) Modellbasierte Validierung zukünftiger ATM Konzepte/Verfahren mit Schnellzeitsimulation. 63. Deutscher Luft und Raumfahrtkongress 2014, 16.18. September 2014, Augsburg, Deutschland. (Submitted) Volltext nicht online.

  Kiehne, Rainer and Scharnweber, Alexander (2010) SPADE-2 D6.2 SPADE Operational Assessment Results and Exploitation. Project Report. Volltext nicht online.

  Kiehne, Rainer and Scharnweber, Alexander and Luitjens, Stefan (2010) SPADE-2 D5.4 Report on Platform and Use-Case Update/ Enhancements. Project Report. Volltext nicht online.

  Knabe, Franz (2006) Validierung und Kalibrierung. In: D-SUG Workshop 2006. D-SUG Workshop 2006, 2006-11-2 - 2006-11-3, Berlin. (Unpublished) Volltext nicht online.

  Knabe, Franz (2006) Doubling of air traffic within the next twenty years - prospects, risks and limitations. Podiumsdiskussion at Summerschool "Aviation, Weather and Atmosphere", 2006-08-28, Braunschweig/Hannover. Volltext nicht online.

  Knabe, Franz (2007) Fast-Time Simulation für die Kapazitätsbestimmung von Flughäfen. Technische Universität Dresden. Gastvortrag an der Fakultät Verkehrswissenschaft "Friedrich List", 2007-07-10, Dresden. Volltext nicht online.

  Knabe, Franz (2005) Ermittlung der praktischen S-L-Bahnkapazität mittels Schnellzeitsimulation. 1. Workshop: Level of Service für geplanten Verkehr?, 22.-23.09.2005, Aachen. Volltext nicht online.

  Knabe, Franz (2008) Fast-Time Simulation für die Kapazitätsbestimmung von Flughäfen. Gastvortrag an der Fakultät Verkehrswissenschaft "Friedrich List", Dresden. Volltext nicht online.

  Knabe, Franz (2010) Modellierung des luftseitigen Verkehrs an Flughäfen für Kapazitätsuntersuchungen. Gastvortrag Verkehrssystem­theorie II für Verkehrs­ingenieure, 06. Jul. 2010, Dresden. (Unpublished) Volltext nicht online.

  Knabe, Franz (2012) Modellierung des luftseitigen Verkehrs an Flughäfen für Kapazitätsuntersuchungen. Verkehrssystemtheorie, 03.07.2012, Dresden. Volltext nicht online.

  Knabe, Franz (2013) Modellbasierte Leistungsbewertung im ATM - Projekte und Werkzeuge. Erweiterte Verkehrssystemtheorie, 08. Juli 2013, Dresden. Volltext nicht online.

  Knabe, Franz (2014) Luftverkehr der Zukunft - Perspektiven und Projekte. 5. Ringvorlesung Fachbereich Bauwesen und Geoinformation, 01.12.2014, Oldenburg. Volltext nicht online.

  Knabe, Franz and Stump, Raimar and Weitz, Paul and Zilger, Jan (2014) An approach to study concepts for conflict free direct arrival and departure trajectories to and from an airport using realistic traffic patterns. AUN2014 : Airports in Urban Networks, 15.-16. Apr. 2014, Paris, Frankreich. (Submitted) Volltext nicht online.

  Kreuz, Michael (2009) Analyse der Veränderung ausgewählter operativer Kosten von Fluggesellschaften bei marginaler Reduktion von Verspätungen. Diploma. Volltext nicht frei. file

  Kreuz, Michael (2010) Analyzing airlines potential cost savings when reducing delays in international air traffic. The Second ENRI International Workshop on ATM/CNS, 10.-12. November 2010, Tokio, Japan. file

  Kreuz, Michael (2011) Beitrag zur Modellierung eines Flugsicherungsdienstleisters auf Basis von System Dynamics. Master's, Technische Universität Braunschweig. Volltext nicht online.

  Kreuz, Michael (2012) A Contribution to the Analysis of an Air Navigation Service Provider based on System Dynamics. International Conference on Research in Air Transportation (ICRAT), 22.-25. Mai 2012, Berkeley, USA. Volltext nicht online.

  Kreuz, Michael and Mühlhausen, Thorsten (2013) EWENT – Extreme weather impacts on European networks of transport. Ingenieurspiegel. ISSN 1868-5919. (Submitted) Volltext nicht online.

  Kreuz, Michael (2012) Extreme weather impacts on European networks on transport. ASDA Seminar, 18. - 20. Juni 2012, Delft, Niederlande. Volltext nicht online.

  Kreuz, Michael (2013) Finance-related flows within an ANSP: A generic modeling approach in system dynamics. In: AIAA Aviation Technology, Integration, and Operations (ATIO) Conference. Aviation Technology, Integration, and Operations (ATIO) Conference, 12.-14. Aug. 2013, Los Angeles, USA. Volltext nicht online.

  Kreuz, Michael (2015) INFLUENCE OF CHANGING TRAFFIC FLOWS ON THE PERFOMANCE OF A GENERIC AIR NAVIGATION SERVICE PROVIDER: A SYSEM DYNAMICS MODELING APPROACH. In: Transportation Research Board 94th Annual Meeting. Transportation Research Board 94th Annual Meeting, 11.-15. Januar 2015, Washington D.C., USA. (Submitted) Volltext nicht online.

  Kreuz, Michael and Mühlhausen, Thorsten and Bläsche, Jens and Schweighofer, Juha and Siedl, Nina and Reicher, Tabea and Leviäkangas, Pekka and Moarius, Riitta and Nokkala, Marko and Askola, Hanna and Athanasatos, Spyros and Michaelides, Silas and Papadakis, Mathaios and Ludvigsen, Johanna (2012) EWENT Extreme weather impacts on European networks of transport Consequences of extreme weather. DLR-Forschungsbericht. DLR-FB--2012-03, 134 S. DLR. Volltext nicht online.

  Kreuz, Michael and Mühlhausen, Thorsten and Többen, Helmut and Jakobi, Jörn and Mollwitz, Vilmar (2012) Naming of taxi ways on a large airport to improve safety through simpler memorization. In: Advances in Human Aspects of Aviation, pp. 481-490. CRC Press. AHFE Konferenz, 21.-25. Juli 2012, San Francisco, USA. ISBN 978-1-4398-7116-4. Volltext nicht online.

  Kreuz, Michael and Nokkala, Marco (2013) EXTREME WEATHER EVENTS AND THE EUROPEAN AVIATION INDUSTRY – AN ECONOMIC PERSPECTIVE. 13. World Conference on Transport Research Society, 15.-18. Juli 2013, Rio de Janeiro, Brasilien. Volltext nicht online.

  Kreuz, Michael and Nokkala, Marko (2012) Costs of extreme weather events on European aviation industry. Air Transport Research Society (ATRS) World Conference, 27.-30. Juni 2012, Tainan, Taiwan. Volltext nicht online.

  Kreuz, Michael and Temme, Annette and Mühlhausen, Thorsten and Schmitz, Reinhard (2014) Climate Change and its impact on the aviation system. WMO ICAO CAeM Technical Conference, 7-8. Juli 2014, Montreal, Kanada. Volltext nicht online.

  Kreuz, Michael and Temme, Annette and Schmitz, Reinhard and Mühlhausen, Thorsten (2015) Evaluation of aviation vulnerability with respect to climate change. European Journal of Transport and Infrastructure Research. TU Delft. ISSN 1567-7141. (Submitted) Volltext nicht online.

  Kreuz, Michael and Temme, Annette and Schmitz, Reinhard and Mühlhausen, Thorsten (2015) Evaluation of aviation vulnerability with respect to climate change. European Journal of Transport and Infrastructure Research. Editorial Board EJTIR, Section of Transport Policy (TLO). ISSN 1567-7141. (Submitted) Volltext nicht online.

L

  Lau, Alexander and Lorenz, Sandro and Holzäpfel, Frank (2012) Individual Wake Vortex Separations: Capacity and Delay Impact on Single and Dual Dependent Runway Systems. 12th AIAA Aviation, Technology, Integration, and Operations (ATIO) Conference, Indianapolis, USA. file

  Leviäkangas, Pekka and Tuominen, Anu and Molarius, Riita and Schabel, Jari and Toivonen, Sirra and Keränen, Jaana and Törnqvist, Jouko and Makkonen, Lasse and Vajda, Andrea and Tuomenvirta, Heikki and Juga, Ilkka and Nurmi, Pertti and Rauhala, Jenni and Rehm, Frank and Mühlhausen, Thorsten and Gerz, Thomas and Schweighofer, Juha and Michaelides, Silas and Papadakis, Matheos and Dotzek, Nikolai and Groenemeijer, Pieter and Ludvigsen, Johanna (2011) Extreme weather impacts on transport systems. Other. Volltext nicht online.

  Luckova, Tanja (2009) The Use of Simulation Models for Airport Planning and ATM Analysis at the Institute of Flight Guidance. Besuch TU Bitola, 19.05.2009, Bitola, Mazedonien. (Unpublished) Volltext nicht online.

  Luckova, Tanja (2012) Route Optimization over the North Atlantic. AirTOp User Conference 2012, 07.-09. Nov. 2012, Braunschweig, Deutschland. Volltext nicht online.

  Luckova, Tanja (2010) EHHA heliport simulation – A first approach in AirTOp. AirTOp User Conference 2010, 22.-24. Sep. 2010, Rom, Italien. Volltext nicht online.

  Luckova, Tanja and Scharnweber, Alexander (2005) A Practical Approach to Fuel Consumption Modeling. 7th EUROCONTROL Innovative Research Workshop, 2008-12-02 - 2008-12-04, Bretigny (Frankreich). (Submitted) Volltext nicht online.

  Luckova, Tanja and Wollenheit, Richard (2013) The impact of new propulsion systems: Benefit of the Electric Taxi powered by a fuel cell. Greener Aviation: Clean Sky breakthroughs and worldwide status, 12.-14. March 2014, Brussels, Belgium. Volltext nicht online.

  Luitjens, Stefan (2008) Extensible Workflow Management for Simmod. Diploma. DLR-Interner Bericht. Volltext nicht online.

  Luitjens, Stefan and Kiehne, Rainer and Scharnweber, Alexander (2010) SPADE-2 D2.7 Platform Description. Project Report. Volltext nicht online.

  Lynn, Brennecke and Tanja, Luckova (2014) MS 1201 Entwicklung einer Bewertungsmethodik. Project Report. (Unpublished) Volltext nicht online.

M

  Mazzitelli, Gianna (2013) Sensitivitätsanalyse von An- und Abfluggebühren eines Flugsicherungsdienstleisters auf Basis von System Dynamics. DLR-Interner Bericht. DLR-IB 112-2013/28, 124 S. (Unpublished) Volltext nicht online.

  Mönkedieck, Tim (2007) Umsatzanalyse internationaler Flughäfen - Finanzielle Auswirkungen marginaler Kapazitätsanpassungen am Beispiel des Flughafens Frankfurt am Main. Other. DLR-Interner Bericht. DLR-IB 112-2007/08. (Unpublished) Volltext nicht online.

  Mühlhausen, Thorsten (2007) The use of models for ATM validation: From airport extension programme to the air transport system of the future. In: ICAS 2008 Proceedings. ICAS 2008, 2008-09-14 - 2008-09-19, Anchorage, Alaska (USA). ISBN 0-953391-9-2. Volltext nicht online.

  Mühlhausen, Thorsten and Kreuz, Michael (2012) Exploring Extreme Weather Impacts on Transportation System Operations in Europe: Opportunities for Climate Change Adaptation and Mitigation Aviation and Extreme Weather: Findings from Extreme Weather Impacts on European Networks of Transport Project and Other European Projects. TRB 91st annual meeting, 22. Jan. - 26. Jan 2012, Washington DC, USA. Volltext nicht online.

  Mühlhausen, Thorsten and Kreuz, Michael and Többen, Helmut and Mollwitz, Vilmar and Jakobi, Jörn (2010) Analyse der Benennung von Rollwegen an einem Verkehrsflughafen am Beispiel BBI. Project Report. DLR-IB 112-2010/01, 25 S. Volltext nicht online.

  Mühlhausen, Thorsten and Reed, Susanne (2006) SESAR (Single European Sky ATM Research). Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2006, 2006-11-06 - 2006-11-09, Braunschweig. (Unpublished) Volltext nicht online.

  Mühlhausen, Thorsten (2007) ATM Forschung in SESAR. 4. Fachgespräch des Arbeitskreises Luftverkehr und Wetter, 2007-05-11, Oberpfaffenhofen, Deutschland. (Unpublished) Volltext nicht online.

  Mühlhausen, Thorsten (2012) EWENT WP3:�Impacts and consequences of adverse weather. EWENT DISSEMINATION SEMINAR, 29.-30. Mai 2012, Genf, Schweiz. Volltext nicht online.

  Mühlhausen, Thorsten and Kreuz, Michael (2012) Extreme weather impacts on European networks of transport. Challenge of Growth – Climate Change Adaptation Workshop, 27. Nov. 2012, Brüssel, Belgien. Volltext nicht online.

  Mühlhausen, Thorsten and Kreuz, Michael and Temme, Annette and Nokkala, Marko and Michaelides, Silas (2014) Overview of Best Practices in Mitigating the Impact of Natural Disasters and ExtremeWeather Phenomena on European Aviation – The MOWE-IT Project. EGU General Assembly 2014, 27. April - 02. Mai, Wien, Österreich. Volltext nicht online.

N

  Nemitz, Norman and Scharnweber, Alexander and Kaiser, Jan (2007) SPADE-2 WP2 Implementation Guidelines. Project Report. Volltext nicht online.

  Nokkala, Marko and Kreuz, Michael and Mühlhausen, Thorsten and Ludvigsen, Johanna (2012) Costs of Extreme Weather to the European Community: Exploring Extreme Weather Impacts on Transportation System Operations in Europe: Opportunities for Climate Change Adaptation and Mitigation. TRB 91st Annual Meeting, 22.-26. Januar 2012, Washington D.C., USA. Volltext nicht online.

  Nokkala, Marko and Leviäkangas, Pekka and Oiva, Kalle and Hietajärvi, Anna-Maija and Vajda, Andrea and Athanasatos, Spyros and Michaelides, Silas and Papadakis, Matheos and Kreuz, Michael and Mühlhausen, Thorsten and Ludvigson, Johanna and Klaeboe, Ronny (2012) Summary report on the costs of extreme weather for the European transport system. Project Report. VTT Technical Research Center of Finland. (Unpublished) Volltext nicht online.

P

  Papenfuss, Anne and Günther, Yves (2014) Feasibility of traffic prognosis for an Airport Operation Centre. Results of an initial Field Study. ICRAT, Istanbul, Türkei. (Submitted) Volltext nicht online.

  Perrels, Adriaan and Doll, Claus and Kreuz, Michael and Temme, Annette and Evangelos, Mitsakis and Stamos, Iraklis and Jaroszweski, Daniel (2014) Attenuating disruptive effects of bad weather on air travel – minimizing stranded travelers. World Weather Open Science Conference, 16.-21. August 2014, Montreal, Canada. (Submitted) Volltext nicht online.

R

  Rehm, Frank (2007) Visual Data Mining im Air Traffic Management. [Other] (Unpublished) Volltext nicht online.

  Rehm, Frank (2009) Statistical Analysis of Wake Vortex Data towards finding a criterion for safe aircraft departure separation. In: Proceedings of the AIAA Infotech Conference 2009. AIAA. AIAA Infotech@Aerospace Conference and Exhibit, 2009-04-06 - 2009-04-09, Seattle, USA. Volltext nicht online.

  Rehm, Frank and Klawonn, Frank (2008) Improving Angle Based Mappings. In: Advanced Data Mining and Application, 4th International Conference, ADMA 2008, 5139. Springer 2008. ADMA 2008, 2008-07-25 - 2008-07-27, Chengdu, China. ISBN 978-3-540-88191-9. Volltext nicht online.

  Rehm, Frank and Klawonn, Frank and Kruse, Rudolf (2005) Visualization of Single Clusters. In: ICAISC 2006. ICAISC 2006, 2006-06-25 - 2006-06-29, Zakopane, Polen. (Unpublished) Volltext nicht online.

  Rehm, Frank and Klawonn, Frank and Kruse, Rudolf (2005) Rule Classification Visualization of High-Dimensional Data. In: IPMU 2006. IPMU 2006, 2006-07-02 - 2006-07-07, Paris, Frankreich. (Unpublished) Volltext nicht online.

  Rehm, Frank and Klawonn, Frank and Kruse, Rudolf (2006) Visualization of Fuzzy Rule Classifiers for Flight Duration Forecast. In: Proceedings of the Symposium on Fuzzy Systems in Computer Science (FSCS 2006). Symposium on Fuzzy Systems in Computer Science 2006, 2006-09-27 - 2006-09-28, Magdeburg, Germany. Volltext nicht online.

  Rehm, Frank and Klawonn, Frank and Kruse, Rudolf (2009) Density-based Multidimensional Scaling. In: Springer. pp. 53-60. ISBN 978-3-642-00667-8. Volltext nicht online.

  Rehm, Frank and Klawonn, Frank and Kruse, Rudolf (2006) Visualization of Fuzzy Classifiers. International Journal of Uncertainty, Fuzziness, and Knowledge-Based Systems (IJUFKS), 15 (5), pp. 615-624. World Scientific Publishing Co. Pte. Ltd.. Volltext nicht online.

  Rehm, Frank and Klawonn, Frank and Kruse, Rudolf (2007) Efficient Visualization of High-Dimensional Data with Polar Coordinates. In: Encyclopedia of Data Warehousing and Mining (2nd Edition) Idea Group Publishing. ISBN 978-1-60566-010-3. Volltext nicht online.

  Rehm, Frank and Winkler, Roland and Kruse, Rudolf (2010) Fuzzy Clustering with Repulsive Prototypes. In: Scalable Fuzzy Algorithms for Data Management and Analysis: Methods and Design Information Science Reference. pp. 332-345. ISBN 1605668303. Volltext nicht online.

  Rehm, Frank (2007) Visual Data Analysis in Air Traffic Management. Dissertation. DLR-Forschungsbericht. ISRN DLR-FB--2007-08, 140 S. Volltext nicht online.

  Rehm, Frank (2010) Clustering of Flight Tracks. In: AIAA. AIAA. AIAA Infotech@Aerospace 2010, 20.04.2010 - 22.04.2010, Atlanta, Georgia. Volltext nicht frei. file

  Rehm, Frank and Klawonn, Frank and Kruse, Rudolf (2007) Improving Air Traffic Management with Visual Data Analysis. In: AIAA Infotech@Aerospace 2007 Conference. AIAA Infotech@Aerospace 2007 Conference, 2007-05-07 - 2007-05-10, Rohnert Park, California (USA). ISBN 978-156347893-2. Volltext nicht online.

  Rehm, Frank and Klawonn, Frank and Kruse, Rudolf (2007) Modern Data Visualization for Air Traffic Management. In: 2007 NAFIPS, IEEE. IEEE. NAFIPS 2007, 2007-06-24 - 2007-06-27, San Diego, USA. Volltext nicht online.

  Reichmuth, Johannes and Knabe, Franz and Deutschmann, Andreas and Lorenz, Sandro and Schiele, Martin and Schmitz, Reinhard (2006) Konfigurationsanalyse in Bezug auf Bahnkapazität und Windverhältnisse. Other. Volltext nicht online.

S

  Sauer, Manuela and Schneider, Oliver (2013) Konzeption zur Implementierung von winterlichen Wetterereignissen in Schnellzeitsimulationsmodelle des Luftverkehrs. DLR-Interner Bericht. DLR-IB 112-2013/4, 165 S. Volltext nicht online.

  Sauer, Manuela (2011) Implementierung extremer Wetterereignisse in Schnellzeitsimulationsmodellen. Institutskolloquium Flugführung, 07.02.2011, Braunschweig. file

  Scharnweber, Alexander (2008) Extensible Workflow Management for Simmod. [Other] file

  Scharnweber, Alexander (2010) SPADE-2 D0.3: Software Development Methodology and Plan. Project Report. Volltext nicht online.

  Scharnweber, Alexander (2010) Analysis of ATM Simulations using the “Extensible Workflow Management for Simulations". National Agency for Finite Element Methods and Standards (NAFEMS). NAFEMS European Conference on Simulation Process and Data Management, 24.-25. Nov. 2010, Frankfurt/Main, Deutschland. ISBN 978 1 874376 62 0. Volltext nicht online.

  Scharnweber, Alexander and Kaiser, Jan and Lois, Christos (2008) SPADE-2 D2.4: Component and platform connection test plan. Project Report. Volltext nicht online.

  Scharnweber, Alexander and Kaiser, Jan and Nemitz, Norman and Lois, Christos (2008) SPADE-2 D2.3 Module Description. Project Report. Volltext nicht online.

  Scharnweber, Alexander and Schier, Sebastian (2011) A Unified Flight Phase and Event Model for the Analysis of Heterogeneous ATM Simulations. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2011, 27.-29.09.2011, Bremen. Volltext nicht online.

  Scharnweber, Alexander and Schier, Sebastian (2010) Das Extensible Workflow Management for Simulations im Einsatz Erste Erfahrungen aus dem produktiven Betrieb. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2010, 31.8. - 2.9.2010, Hamburg, Deutschland. Volltext nicht online.

  Scharnweber, Alexander and Schier, Sebastian (2009) EWMS - Extensible Workflow Management for Simulations. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2009, 08.-10.09.2009, Aachen, Deutschland. Volltext nicht online.

  Scharnweber, Alexander and Schier, Sebastian (2009) EWMS - Extensible Workflow Management for Simulations. CEAS European Air & Space Conference 2009, 2009-10-26 - 2009-10-29, Manchester, UK. Volltext nicht online.

  Scharnweber, Alexander and Schier, sebastian (2011) Automated Simulation Data and Process Management for Heterogeneous Air Traffic Management Simulations. 1st International Conference on Application and Theory of Automation in Command and Control Systems, 26.-27.5.2011, Barcelona, Spanien. Volltext nicht online.

  Scharnweber, Alexander and Bösel, Christoph (2013) Applications of automated stochastic optimization for a fast-time ATM simulation environment. 4th International Air Transport and Operations Symposium (ATOS), 08.-10.07.2013, Toulouse, Frankreich. Volltext nicht online.

  Scharnweber, Alexander and Schier, Sebastian (2009) EWMS - Extensible Workflow Management for Simulations. 8th Innovative Research Workshop & Exhibition, 01.-03.12.2009, Bretigny, Frankreich. (Unpublished) Volltext nicht online.

  Scharnweber, Alexander and Schier, Sebastian (2011) A Unified Flight Phase and Event Model for the Analysis of Heterogeneous ATM Simulations. CEAS Aeronautical Journal. ISSN 1869-5590. Volltext nicht online.

  Schier, Sebastian and Scharnweber, Alexander (2011) EWMS - Verifikation des Narsim Parser. DLR-Interner Bericht. Volltext nicht online.

  Schier, Sebastian and Walther, Jan and Papenfuß, Anne and Möhlenbrink, Christoph and Lorenz, Sandro (2011) An Approach to Support Controller Workplace Design in a Multi Airport-Environment Using Fast and Real Time Simulations. 60. Deutscher Luft- und Raumfahrt Kongress 2011, 27.-29. Sept. 2011, Bremen. Volltext nicht online.

  Schmid, Julia (2013) Infrastrukturelle und wirtschaftliche Auswirkungen auf den Stakeholder Flughafen bei Einführung eines fahrwerklosen Blended Wing Body. Diploma, Technische Universität Braunschweig. Volltext nicht online.

  Schmitz, Reinhard and Kreuz, Michael and Temme, Annette and Mühlhausen, Thorsten (2013) Impact of climate change on aviation vulnerability. INAIR International Conference on Air Transport 2013, 07.-08. Nov. 2013, Bratislavia, Slowakei. (Submitted) Volltext nicht online.

  Schneider, Oliver (2005) Modellierung des Luftverkehrs auf der Basis von System Dynamics. Diploma. DLR-Interner Bericht. DLR-IB 112-2005/31, 65 S. Volltext nicht online.

  Schneider, Oliver (2006) Q-STOL: Überblick über bestehende Aspekte der Flugführung. DLR-Interner Bericht. DLR-IB 112-2006/13, 17 S. Volltext nicht online.

  Schneider, Oliver (2008) QSTOL - Quiet Short Takeoff and Landing. 31st European Simmod Users Group Meeting, 2008-04-23 - 2008-04-24, Rom (Italien). Volltext nicht online.

  Schneider, Oliver (2011) QSTOL: Schnellzeitsimulation Großflughafen. DLR-Interner Bericht. DLR-IB 112-2011-48, 40 S. (Unpublished) Volltext nicht online.

  Schneider, Oliver (2011) Scenario Noise Evaluation. 37th ESUG-Meeting 2011, 14.-15. April 2011, Toulouse, Frankreich. Volltext nicht online.

  Schneider, Oliver (2013) First Steps with AEDT. 41st ESUG-Meeting 2013, 25.-26. April 2013, Belgrad, Serbien. Volltext nicht online.

  Schneider, Oliver and Sauer, Manuela (2012) Integration of Winter Weather in Simmod PRO! 39th ESUG-Meeting 2012, 26.-27. April 2012, München. Volltext nicht online.

  Schneider, Oliver and Scharnweber, Alexander (2011) ATM Simulation Analysis using EWMS (Extensible Workflow Management for Simulations). AirTOp-User COnference 2011, 14.-16. Sep. 2011, Amsterdam, Niederlande. Volltext nicht online.

  Schneider, Oliver and Schmitt, Dirk-Roger and Geister, Dagi and Horn, Stephan and Lütjens, Klaus and Wenzel, Steffen and Nittinger, Niklas and Hoffmann, Leonie (2013) Unmanned Freight Operations (UFO): Projektplan UFO - Phase 0. DLR-Interner Bericht. DLR-IB 112-2013/51. Volltext nicht online.

  Schneider, Oliver and Kreth, Stefan and Bertsch, Lothar (2010) Towards a Quiet Short Take-Off and Landing Transportation System: Concept Evaluation and ATM Integration. International Powered Lift Conference, 05.-07.10.2010, Philadelphia, USA. file

  Schwoch, Gunnar and Knabe, Franz and Stump, Raimar (2012) Estimating Requirements and Costs of 4D ATM in High Density Terminal Areas. ICNS 2012, April 24-26, 2012, Washington, USA. file

  Solf, Martin (2006) Einflüsse auf die Variabilität von Anflugzeiten bei Verkehrsflugzeugen. Diploma. DLR-Interner Bericht. DLR-IB 112-2006/01, 93 S. Volltext nicht online.

  Speiser, Ulrike (2011) Entwicklung eines Tools zur Kraftstoffverbrauchs- und Emissionsberechnung von Luftfahrzeugen auf Basis von Schnellzeitsimulationsergebnissen. Diploma. DLR-Interner Bericht. DLR-IB 112-2011/22, 125 S. (Unpublished) Volltext nicht online.

  Sulkowski, Patrick (2013) Entwurf und Implementierung einer flexiblen Luftraumstruktur mit graphischer Routendarstellung für den Routengenerator RouGe. Bachelor's, Otto-von-Guericke Universität Magdeburg. Volltext nicht online.

T

  Temme, Annette and Winkler, Roland (2009) Performance Analysis of Airports - Projekt-/ Aufgabenspezifische Vereinbarungen zur Softwareentwicklung. DLR-Interner Bericht. DLR-IB 112-2009/33, 9 S. Volltext nicht online.

  Temme, Annette and Winkler, Roland (2009) Performance Analysis of Airports - Benutzerhandbuch. DLR-Interner Bericht. DLR-IB 112-2009/34, 16 S. Volltext nicht online.

  Temme, Annette and Gerdes, Ingrid and Winkler, Roland (2012) Computational Intelligence in Air Traffic Management. In: Computational Intelligence in Intelligent Data Analysis Studies in Computational Intelligence, 445. Springer Verlag. pp. 285-297. ISBN 978-3-642-32377-5. ISSN 1860-949X Volltext nicht online.

  Temme, Annette and Kreuz, Michael and Mühlhausen, Thorsten and Schmitz, Reinhard and Hyvärinen, Otto and Kral, Stephan and Schätter, Frank and Bartsch, Mariana and Michaelides, Silas and Tymvios, Filippos and Papadakis, Matheos and Athanasatos, Spyros (2014) Guidebook for Enhancing Resilience of European Air Traffic in Extreme Weather Events. [Other] Volltext nicht online.

V

  Varet, Alexandre (2010) Possible effects of news technologies and operational concepts on airport runway separation parameters. Diploma, Institut für Flugführung. file

  van Eeenige, Michel J.A. and Mühlhausen, Thorsten (2006) SPADE: Supporting Platform for Airport Decision-making and Efficiency analysis. ICAS 2006 Conference, 2006-09-03 - 2006-09-08, Hamburg. Volltext nicht online.

W

  Walther, Jan (2010) Implementierung eines Prozessmodells zur simulativen Bewertung der TowerlotsenArbeitsbelastung bei zeitgleicher Ausübung von Kontrollfunktionen an zwei Flugplätzen. DLR-Interner Bericht. [DLR-IB 112-2010/31], 77 S. Volltext nicht online.

  Weitz, Paul (2010) Bestimmung von Schadstoffemissionen und Kraftstoff-Verbrauch auf der Basis von Luftverkehrs-Simulationen. DGLR-Workshop "Umweltfreundliches Fliegen", 16.-17.6.2010, Braunschweig. Volltext nicht online.

  Weitz, Paul (2010) Schadstoff-Emissionsauswertung für Luftverkehrssimulationen. DLRK 2010 - Nachwuchstagung, 01. Sep. 2010, Hamburg, Ger. Volltext nicht online.

  Weitz, Paul (2010) Raumbezogene Emissionsauswertung und -darstellung für Luftverkehrssimulationen im Rahmen von EWMS. Bachelor's, Institut für Flugführung. file

  Weitz, Paul (2012) Entwicklung und Implementierung eines Konzepts zur Bestimmung und Darstellung von Unsicherheiten in der 4D-Trajektorienplanung. Master's, Deutsches Zentrum für Luft und Raumfahrt. file

  Weitz, Paul (2013) Determination and Visualization of Uncertainties in 4D-Trajectory Prediction. In: Integrated Communications, Navigation and Surveillance Conference. Integrated Communications Navigation and Surveillance (ICNS) Conference, 23.-25. Apr. 2013, Westin Washington Dulles Airport, Herndon, Virginia. file

  Winkler, Roland and Klawonn, Frank and Höppner, Frank and Kruse, Rudolf (2009) Fuzzy Cluster Analysis of Larger Data Sets. In: Scalable Fuzzy Algorithms for Data Management and Analysis: Methods and Design IGI Global. pp. 302-331. ISBN 9781605668581. Volltext nicht online.

  Winkler, Roland and Klawonn, Frank and Kruse, Rudolf (2011) Fuzzy clustering with polynomial fuzzifier function in connection with m-estimators. Applied and Computational Mathematics, 10 (1), pp. 146-163. Institute of Applied Mathematics BSU. ISSN 1683-3511. Volltext nicht online.

  Winkler, Roland and Klawonn, Frank and Kruse, Rudolf (2010) Fuzzy c-means in high dimensional spaces. International Journal of Fuzzy System Applications, 11. TAIWAN FUZZY SYSTEMS ASSOCIATION. ISSN 2156-177X. Volltext nicht online.

  Winkler, Roland and Klawonn, Frank and Kruse, Rudolf (2011) A new Distance Function for Prototype based Clustering Algorithms in High Dimensional Spaces. CLADAG 2011, 07.-09. Sep 2011, Pavia, Italien. Volltext nicht online.

  Winkler, Roland (2008) Validierung von Indikatoren zur Bewertung der Flugführung im Flughafennahbereich. Diploma, Otto-von-Guericke Universität Magdeburg. Volltext nicht frei. filefile

  Winkler, Roland (2010) Cluster analysis on high dimensional data 2010 Presentation. In: -. 7. Herbstkolloquium, Graduiertenkolleg "Statistische Modellbildung", 19.-20. Nov. 2010, Dortmund. file

  Winkler, Roland and Klawonn, Frank and Kruse, Rudolf (2010) Problems of Fuzzy c-Means Clustering and Similar Algorithms with High Dimensional Data Sets. In: Advances in Data Analysis, Data Handling and Business Intelligence. Sringer. 34th Annual Conference GfKl 2010, 3rd German-Japanese Workshop, 20.-23. Jul 2010, Karlsruhe. file

  Winkler, Roland and Klawonn, Frank and Kruse, Rudolf (2011) Doktorandenseminarvortrag: Clustering in High-Dimensional Spaces. Doktorandentage OvG Universität Magdeburg, 12. Jul. 2011, Magdeburg. file

  Winkler, Roland and Rehm, Frank and Kruse, Rudolf (2008) Clustering with Repulsive Prototypes. In: Advances in Data Analysis, Data Handling and Business Intelligence, pp. 207-215. Springer Berlin Heidelberg. GfKL 2008, 2008-07-16 - 2008-07-18, Hamburg. ISBN 978-3-642-01045-3. ISSN 1431-8814 file

  Winkler, Roland and Temme, Annette and Bösel, Chrisoph and Kruse, Rudolf (2010) Clustering radar tracks to evaluate efficiency indicators. In: Proceedings of the second ENRI Workshop on ATM and CNS 2010 (Tokyo, Japan), pp. 71-94. The Second ENRI International Workshop on ATM/CNS (EIWAC2010), 10.-12. Nov. 2010, Tokyo, Japan. filefile

  Wollenheit, Richard (2011) Assessment of the Environmental Impact of DLR's Electric Taxi. 38th ESUG Meeting, 27.-28. Okt. 2011, Berlin, Deutschland. Volltext nicht online.

  Wollenheit, Richard (2013) JTI Clean Sky - SGO. Fast-Time Simulations on Electric Taxi. Final Report. DLR-Interner Bericht. DLR-IB 112-2013/36. (Unpublished) Volltext nicht online.

  Wollenheit, Richard and Luckova, Tanja (2010) Assessment of the Environmental Impact of Electric Taxi by means of Fast-Time Simulation. DLRK 2010, 31. August - 02. September 2010, Hamburg, Deutschland. Volltext nicht online.

  Wollenheit, Richard and Mühlhausen, Thorsten (2013) Operational and Environmental Assessment of the Electric Taxi based on Fast-time Simulation. TRB 92nd Annual Meeting, 13.-17. Jan. 2013, Washington, USA. Volltext nicht online.

  Wollenheit, Richard and Mühlhausen, Thorsten (2013) Operational and Environmental Assessment of Electric Taxi Based on Fast-Time Simulation. Transportation Research Record: Journal of the Transportation Research Board. ISSN 0361-1981. Volltext nicht online.

Z

  Ziel, Lisa (2008) Diplomarbeit: Entwurf eines QSTOLports und Simulation der Verkehrsabläufe. DLR-Interner Bericht. DLR-IB 112-2008/39. Volltext nicht online.

This list was generated on Sat Sep 20 01:40:34 2014 CEST.
Browse
Search
Help & Contact
Informationen
electronic library is running on EPrints 3.3.12
Copyright © 2008-2012 German Aerospace Center (DLR). All rights reserved.