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Analyzing the Impact of a shortened Final Approach Segment to Runway Capacity

Stubbe, Toralf und Kern, Stefan (2015) Analyzing the Impact of a shortened Final Approach Segment to Runway Capacity. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, 22.-24.09.2015, Rostock.

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Kurzfassung

Through the use of new technology in the field of air navigation new potentials arise with regard to the run-way capacity of an airport. It may be that different approaches and their guidance both can be carried out simultaneously, which provide the possibility to make approach procedures more flexible or to relocate the Final Approach Fix (FAF) closer to the runway threshold. With regard to the separation of aircraft on the final approach this may result in an advantage to runway capacity in the case of the leading aircraft operating at a higher speed compared to the following aircraft. The gap between both aircraft on a shortened final approach segment may increases less in contrast to a longer segment. The analysis of the impact due to relocating the FAF will be conducted by different scenarios. The basis of the scenarios is provides by a generic airport with various ratios of departing to arriving aircraft, aircraft mixes and two different final approach segment lengths.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/98394/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Analyzing the Impact of a shortened Final Approach Segment to Runway Capacity
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Stubbe, ToralfNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kern, StefanStefan.Kern (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2015
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Airport, Runway Capacity, Final Approach, Fast-time Simulation, Runway Usage Strategy
Veranstaltungstitel:Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress
Veranstaltungsort:Rostock
Veranstaltungsart:nationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:22.-24.09.2015
Veranstalter :DGLR
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Luftverkehrsmanagement und Flugbetrieb
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AO - Air Traffic Management and Operation
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Effiziente Flugführung (alt), L - Lufttransportkonzepte und Betrieb (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugführung > Luftverkehrssysteme
Hinterlegt von: Kern, Stefan
Hinterlegt am:25 Nov 2015 18:31
Letzte Änderung:10 Mai 2016 23:31

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