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Einträge mit Themengebiet "Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > CASE, BS"

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A

  Abu-Zurayk, Mohammad (2017) An Aeroelastic Coupled Adjoint Approach for Multi-Point Designs in Viscous Flows. Dissertation. DLR-Forschungsbericht. DLR-FB--2017-10, 86 S. file

  Abu-Zurayk, Mohammad und Ilic, Caslav und Merle, Andrei und Stück, Arthur und Rempke, Arne und Keye, Stefan und Klimmek, Thomas und Schulze, Matthias und Liepelt, Rene und Schuster, Andreas und Dähne, Sascha und Bach, Tobias und Jepsen, Jonas und Ciampa, Pier Davide (2017) Status of Gradient-based Airframe MDO at DLR; “The VicToria Project”. In: Status of Gradient-based Airframe MDO at DLR; "The VicToria Project". 1 st European Workshop on MDO for Industrial Applications in Aeronautics, 24-25 Oct 2017, Braunschweig, Germany. file

  Abu-Zurayk, Mohammad und Ilic, Caslav und Schuster, Andreas und Liepelt, Rene (2017) Effect of gradient approximations on aero-structural gradient-based wing optimization. In: EUROGEN 2017. EUROGEN2017, 13-15 Sep 2017, Madrid, Spanien. file

B

  Braun, Sebastian (2017) The concept of the SA-negative model and the application to w-based turbulence models. DLR-Interner Bericht. DLR-IB-AS-BS-2017-3, 29 S. Volltext nicht online.

E

  Eisfeld, Bernhard (2017) Die Anisotropie der Reynolds-Spannungen in selbsterhaltenden freien Scherschichten. 18. STAB-Workshop, 07-08 Nov 2017, Göttingen. Volltext nicht online.

  Eisfeld, Bernhard (2018) RSM at DLR. TTT-RCA CFD Prediction Error Assessment Workshop, 20-22 Mar 2018, Suffolk, VA, USA. Volltext nicht online.

  Eisfeld, Bernhard (2018) RANS-Modeling. Concepts - Perspectives - Approaches. [sonstige Veröffentlichung] Volltext nicht online.

  Eisfeld, Bernhard und Knopp, Tobias (2017) Perspectives on Reynolds Stress Modeling. Part I: General Approach. UMich/NASA Symposium on Advances in Turbulence Modeling, 11-13 Jul 2017, Ann Arbor, USA. Volltext nicht online.

F

  Franz, Thomas und Held, Matthias (2017) Data Fusion of CFD Solutions and Experimental Aerodynamic Data. ODAS 2017, 7.-9. Jun. 2017, Aussois, France. Volltext nicht online.

  Franz, Thomas und Zimmermann, Ralf und Görtz, Stefan (2017) Adaptive sampling for nonlinear dimensionality reduction based on manifold learning. In: Model Reduction of Parametrized Systems Springer. Seiten 255-269. ISBN 978-3-319-58785-1. Volltext nicht online.

G

  Görtz, Stefan und Krumbein, Andreas und Ritter, Markus und Hofmann, Johannes (2018) DLR-Projekt VicToria - Virtual Aircraft Technology Integration Platform. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2018, 04.-06. Sep. 2018, Friedrichshafen. Volltext nicht online.

H

  Hagemann, Lennert (2017) Numerische Untersuchung der flugmechanischen statischen Stabilität für eine Transportflugzeugkonfiguration im transsonischen Bereich. Bachelorarbeit. DLR-Interner Bericht. DLR-IB-AS-BS-2017-168, 53 S. file

  Han, Zhong-hua und Abu-Zurayk, Mohammad und Görtz, Stefan und Ilic, Caslav (2018) Surrogate-Based Aerodynamic Shape Optimization of a Wing-Body Transport Aircraft Configuration. In: AeroStruct: Enable and Learn How to Integrate Flexibility in Design Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design, 138. Springer International Publishing. Seiten 257-282. ISBN 978-3-319-72020-3. ISSN 978-3-319-72019-7 Volltext nicht online.

  Heinrich, Ralf und Reimer, Lars (2017) Comparison of different approaches for modeling atmospheric effects like gusuts and wake-vortices in the CFD code TAU. In: 17th INTERNATIONAL FORUM ON AEROELASTICITY AND STRUCTURAL DYNAMICS (Forum Proceedings), Seiten 1-13. IFASD 2017 - 17th international forum on aeroelasticity and structural dynamics, 25.-28. Juni 2017, Como, Italien. ISBN 978 88 97576 28 0 Volltext nicht frei. file

  Hübner, Andreas-Rene und Reimer, Lars (2018) Multidisziplinäre Böensimulation zur Lastabminderungsanalyse. In: Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2018. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, 04.-06. Sep. 2018, Friedrichshafen. Volltext nicht frei. file

  Hübner, Andreas-Rene und Reimer, Lars (2018) Multidisciplinary Simulation for Gust Load Alleviation Control Surface Analysis. In: Jahresbericht 2018, Seiten 144-145. DGLR-Fachsymposium der STAB, 06.-07. Nov. 2018, Darmstadt. Volltext nicht frei. file

J

  Jägersküpper, Jens (2017) Software Challenges in High-Performance Computational Fluid Dynamics for Industrial Aircraft Design. ISC 2017, Workshop on Performance Engineering for HPC: Implementation, Processes & Case Studies, 18-22 Jun 2017, Frankfurt, Germany. Volltext nicht online.

K

  Keye, Stefan und Klimmek, Thomas und Abu-Zurayk, Mohammad und Schulze, Matthias und Ilic, Caslav (2017) Aero-Structural Optimization of the NASA Common Research Model. In: AIAA Aviation and Aeronautics Forum and Exposition (AVIATION). AIAA Aviation and Aeronautics Forum and Exposition (AVIATION), 5.-9. Jun. 2017, Denver, CO, USA. Volltext nicht frei. file

  Keye, Stefan und Togiti, Vamshi und Brodersen, Olaf (2017) DLR Results of the Sixth AIAA Computational Fluid Dynamics Drag Prediction Workshop. AIAA Aviation and Aeronautics Forum and Exposition (AVIATION), 5.-9. Jun. 2017, Denver, CO, USA. Volltext nicht frei. file

  Klitz, Margrit und Vollmer, Daniel (2018) FSDM-Erweiterung zum Einlesen von Netzen mit hängenden Knoten und der Bereitstellung der Daten an den Next Generation Strömungslöser Flucs. Projektbericht. Volltext nicht online.

  Klitz, Margrit und Vollmer, Daniel (2018) Hanging nodes in FSDM. FLOWSIM Experts Meeting, 04.-06. Apr. 2018, Bremen, Deutschland. file

  Krimmelbein, Normann und Krumbein, Andreas und Grabe, Cornelia (2018) Validation of Transition Modeling Techniques for a Simplified Fuselage Configuration. AIAA Science and Technology Forum and Exposition (SciTech 2018), 08.-12.01.2018, Kissimmee, Florida, USA. DOI: 10.2514/6.2018-0030 Volltext nicht frei. filefile

  Kroll, Norbert (2018) Mathematik in der Luftfahrt. Orientierungsplatform Forschung und Praxis, 07.06.2018, Dresden, Deutschland. Volltext nicht online.

  Kroll, Norbert (2018) Das digitale Flugzeug - Herausforderungen für die Informatik. "Output - DD", 14.06.2018, Dresden, Deutschland. Volltext nicht online.

  Kroll, Norbert und Becker, Klaus (2017) Digitalisierung in der Luftfahrt - Flugphysikalische Flugzeugentwicklung der Zukunft. DGLR Jahreshauptversammlung, 15.11.2017, Berlin, Deutschland. Volltext nicht online.

  Kroll, Norbert und Jägersküpper, Jens (2017) High-Performance Computational Fluid Dynamics for Future Aircraft Design. ISC 2017, Industrial Day, 20.06.2017, Frankfurt, Deutschland. Volltext nicht online.

  Krumbein, Andreas und Eisfeld, Bernhard und Knopp, Tobias und Krimmelbein, Normann und Probst, Axel und Probst, Silvia und Togiti, Vamshi und Burnazzi, Marco und François, Daniela G. (2018) Development Lines of Improved Physical Modeling at DLR. Window on Science Seminar, 24. Sep. 2018, Wright-Patterson Air Force Base, Dayton, Ohio, USA. file

  Krumbein, Andreas und Krimmelbein, Normann (2017) Requirements and Challenges for Transition Modeling in CFD. NASA Transition Modeling Workshop, Lockheed Martin Innovation Center, 13. Sep. 2017, Suffolk (Virginia), USA. Volltext nicht frei. file

  Krumbein, Andreas und Krimmelbein, Normann und Grabe, Cornelia (2017) Streamline-Based Transition Prediction Techniques in an Unstructured Computational Fluid Dynamics Code. AIAA Journal. American Institute of Aeronautics and Astronautics (AIAA). DOI: 10.2514/1.J054990 ISSN 0001-1452 Volltext nicht frei. file

  Krumbein, Andreas und Togiti, Vamshi und Schütte, Andreas (2018) Improvement of physical modeling for vortex-dominated flows. Window on Science Seminar, 24. Sep. 2018, Wright-Patterson Air Force Base, Dayton, Ohio, USA. file

L

  Langer, Stefan (2018) Preconditioned Newton methods to approximate solutions of the Reynolds averaged Navier-Stokes equations. Habilitation. DLR-Forschungsbericht. DLR-FB-2018-19, 274 S. Deutschen Zentrum für Luft-und Raumfahrt. file

  Lenz, Christian (2018) Time step size adaptation for unsteady aerodynamic flow simulations: Application to gust encounter simulations. Dissertation. DLR-Forschungsbericht. 2018-25, 144 S. Volltext nicht online.

  Liu, Dishi und Litvinenko, Alexander und Schillings, Claudia und Schulz, Volker (2017) Quantification of Airfoil Geometry-Induced Aerodynamic Uncertainties - Comparison of Approaches. SIAM/ASA Journal on Uncertainty Quantification, 5 (1), Seiten 334-352. SIAM - Society for Industrial and Applied Mathematics. DOI: 10.1137/15M1050239 ISSN 2166-2525 Volltext nicht online.

M

  Maruyama, Daigo und Görtz, Stefan und Coggon, Simon und Engelbrecht, Thomas und Sharma S, Sanjiv (2017) Uncertainty Quantification and Management in the Context of Loads and Aerodynamic Design. DiPaRT 2017 Flight Physics Symposium, 20-22 Nov 2017, Bristol, United Kingdom. Volltext nicht frei. file

  Merle, Andrei und Stück, Arthur und Rempke, Arne (2017) An Adjoint-based Aerodynamic Shape Optimization Strategy for Trimmed Aircraft with Active Engines. In: 35th AIAA Applied Aerodynamics Conference, AIAA AVIATION Forum. 35th AIAA Applied Aerodynamics Conference, AIAA AVIATION Forum, 5.-9. Jun 2017, Denver, CO. DOI: 10.2514/6.2017-3754 Volltext nicht frei. file

  Merle, Andrei und Stück, Arthur und Rempke, Arne (2017) Diskret-Adjungierter aerodynamischer Formoptimierungsprozess am Beispiel eines getrimmten Transportflugzeugs mit aktivem Triebwerk. NAFEMS Online-Magazin, Zeitschrift für numerische Simulationsmethoden und angrenzende Gebiete (43), Seiten 59-69. ISSN 2311-522X Volltext nicht frei. file

N

  Nie, Shengyang (2017) Extension of Transition Modeling by a Transport Equation Approach. Dissertation. DLR-Forschungsbericht. DLR-FB-2017-31, 155 S. file

  Nie, Shengyang und Krimmelbein, Normann und Krumbein, Andreas und Grabe, Cornelia (2018) Coupling of a Reynolds Stress Model with the γ−Reθt Transition Model. AIAA Journal, 56 (1), Seiten 146-157. American Institute of Aeronautics and Astronautics (AIAA). DOI: 10.2514/1.J056167 ISSN 0001-1452 Volltext nicht frei. file

  Nie, Shengyang und Krimmelbein, Normann und Krumbein, Andreas und Grabe, Cornelia (2018) Extension of a Reynolds-Stress-Based Transition Transport Model for Crossflow Transition. Journal of Aircraft, Vol.55 (No. 4), Seiten 1641-1654. American Institute of Aeronautics and Astronautics (AIAA). DOI: 10.2514/1.C034586 ISSN 0021-8669 Volltext nicht frei. file

R

  Ripepi, Matteo und Görtz, Stefan (2017) Towards Reduced Order Modeling for Gust Simulations. DLRK 2017, 5.-7. Sept. 2017, München. Volltext nicht online.

  Ripepi, Matteo und Görtz, Stefan (2018) Accelerating Unsteady CFD Simulations Using a Minimum Residual Based Nonlinear Reduced Order Modeling Approach. In: AeroStruct: Enable and Learn How to Integrate Flexibility in Design Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design, 138. Springer International Publishing. Seiten 237-255. ISBN 978-3-319-72020-3. ISSN 978-3-319-72019-7 Volltext nicht online.

  Ritter, Markus Raimund und Reimer, Lars und Mönnich, Wulf (2018) Maneuver Simulation of a Flexible Transport Aircraft with HiFi-Methods and Comparison to Experimental Data. DLRK 2018 - Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, 04.-06. Sep. 2018, Friedrichshafen, Deutschland. Volltext nicht online.

S

  Somasundaram, Manickam (2016) Investigation of Relaxation Parameters and residual based truncation criteria for Reynolds averaged Navier-Stokes equations. Masterarbeit. DLR-Interner Bericht. DLR-IB-AS-BS-2016-333, 57 S. file

  Stickan, Bernd und Rempke, Arne und Helm, Sebastian und Bleecke, Hans (2017) High-Fidelity CFD-CSM Interaction in the Industrial Context. In: IFASD 2017 - International Forum on Aeroelasticity and Structural Dynamics. International Forum on Aeroelasticity and Structural Dynamics IFASD 2017, 25.-28. Jun. 2017, Como, Italien. Volltext nicht frei. file

  Stück, Arthur (2017) Dual-consistency study for Green-Gauss gradient schemes in an unstructured Navier-Stokes method. Journal of Computational Physics, 350, Seiten 530-549. Elsevier. DOI: 10.1016/j.jcp.2017.08.043 ISSN 0021-9991 Volltext nicht online.

T

  Togiti, Vamshi (2017) Implementation and Performance Evaluation of k − kL Turbulence Model. sonstiger Bericht. DLR EB 124-2017/903, 51 S. Volltext nicht frei. file

  Togiti, Vamshi und Eisfeld, Bernhard (2017) Simulation of Transonic Flows with Differential Reynolds Stress Models. 17th ONERA-DLR Aerospace Symposium, 7-9 June 2017, Aussois, France. Volltext nicht frei. file

W

  Widhalm, Markus und Thormann, Reik (2017) Efficient Evaluation of Dynamic Response Data with a Linearized Frequency Domain Solver at Transonic Separated Flow Conditions. In: 2017 AIAA AVIATION Forum, Seiten 1-21. AIAA. 2017 AIAA AVIATION Forum, 07 June - 09 June 2017, Denver. file

  Wunderlich, Tobias und Dähne, Sascha und Heinrich, Lars und Reimer, Lars (2017) Multidisciplinary optimization of an NLF forward swept wing in combination with aeroelastic tailoring using CFRP. CEAS Aeronautical Journal, 8 (4), Seiten 672-690. Springer. DOI: 10.1007/s13272-017-0266-z ISSN 1869-5582 Volltext nicht frei. file

  Wunderlich, Tobias und Reimer, Lars (2018) Integrated Process Chain for Aerostructural Wing Optimization and Application to an NLF Forward Swept Composite Wing. In: AeroStruct: Enable and Learn How to Integrate Flexibility in Design. AeroStruct: Enable and Learn How to Integrate Flexibility in Design Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design (NNFM), 138. Springer, Cham. Seiten 3-33. ISBN 978-3-319-72020-3. Volltext nicht frei. file

Z

  Zenoni, Giacomo und Leicht, Tobias und Colombo, Alessandro und Botti, Lorenzo (2017) An agglomeration-based adaptive Discontinuous Galerkin method for compressible flows. International Journal for Numerical Methods in Fluids. Wiley. DOI: 0.1002/fld.4390 ISSN 0271-2091 file

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