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Einträge mit Themengebiet "Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Transportflugzeuge"

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A

  Abu-Zurayk, Mohammad und Brezillon, Joel (2012) Aero-elastic Multipoint Optimization using the Coupled Adjoint Approach. 18. DGLR-Fach-Symposium der STAB, 2012-11-06 - 2012-11-07, Stuttgart, Germany. Volltext nicht online.

  Abu-Zurayk, Mohammad und Brezillon, Joel (2013) Development of the Adjoint Approach for Aeroelastic Wing Optimization. In: New Results in Numerical and Experimental Fluid Mechanics VIII Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design, 121. Springer Verlag. Seiten 59-66. ISBN 978-3-642-35679-7. ISSN 1612-2909. filefile

  Abu-Zurayk, Mohammad und Brezillon, Joel (2014) Aero-Elastic Multipoint Optimization Using the Coupled Adjoint Approach. In: New Results in Numerical and Experimental Fluid Mechanics IX Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design, 124. Springer Verlag. Seiten 45-52. ISBN 978-3-319-03157-6. ISSN 1612-2909. Volltext nicht online.

  Akkermans, R.A.D und Delfs, J.W. und Marquez, C.O. und Stürmer, A. und Richter, C. und Clemen, C. und Caruelle, B. und Omais, M. (2012) Aeroacoustic and Aerodynamic Importance of a CROR Propulsion System with Unequal Rotor Rotation Speeds. 18. DGLR-Fach-Symposium der STAB, 2012-11-06 - 2012-11-07, Stuttgart, Deutschland. Volltext nicht online.

  Akkermans, R.A.D. und Delfs, Jan W. und Marquez, C.O. und Stürmer, A. und Richter, C. und Clemen, C. und Caruelle, B. und Omais, M. (2014) Aeroacoustic and Aerodynamic Importance of a Unequal Rotor Rotation Speeds of a CROR. In: New Results in Numerical and Experimental Fluid Mechanics IX Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design, 124. Springer‐Verlag. Seiten 593-600. ISBN 978-3-319-03157-6. ISSN 1612-2909. Volltext nicht online.

  Akkermans, Rinie und Stürmer, Arne und Delfs, J.W. (2016) Active Flow Control for Interaction Noise Reduction of Contra-Rotating Open Rotors. AIAA Journal, 54 (4), Seiten 1413-1423. American Institute of Aeronautics and Astronautics (AIAA). doi: 10.2514/1.J053756. ISSN 0001-1452. Volltext nicht online.

B

  Bachmann, Arne und Kunde, Markus und Litz, Markus und Schreiber, Andreas und Bertsch, Lothar (2009) Automation of Aircraft Pre-design Using a Versatile Data Transfer and Storage Format in a Distributed Computing Environment. IEEE Conference Publications, 1 (1). IEEE. doi: 10.1109/ADVCOMP.2009.22. ISBN 978-1-4244-5082-4. filefilefile

  Backhaus, Kai und Lüdeke, Heinrich (2016) Validierung des Strömungslösers FLOWer in der 4.-Ordnung Version für direkte numerische Simulationen anhand repräsentativer Vergleichsfälle. DLR-Interner Bericht. DLR-IB-AS-BS-2016-117. DLR: Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik. 26 S. Volltext nicht online.

  Bakunowicz, Jerzy und Boden, Fritz und Groot, Klaus de und Meyer, Jörg Brüne und Meyer, Ralf und Rzucidło, Paweł und Smusz, Robert und Szewczyk, Mariusz und Szumski, Marek (2015) Flow and structure deformation research of a composite glider in flight conditions. 46th Annual SFTE International Symposium, 2015-09-14 - 2015-09-17, Lancaster, CA, USA. Volltext nicht online.

  Belligoli, Zeno und Lüdeke, Heinrich (2014) DNS of Simple Verification Test Cases Using OpenFOAM. DLR-Interner Bericht. DLR-IB 124-2014/2. 40 S. Volltext nicht online.

  Benini, E. und Ponza, R. und Iannelli, P. und Strüber, H. und Hrncir, Z. und Moens, F. und Kühn, T. (2012) Multi-Point Shape and Setting Optimization of High-Lift Airfoils in Both Take-Off and Landing Conditions. ECCOMAS 2012 - European Congress on Computational Methods in Applied Sciences and Engineering, 2012-09-10 - 2012-09-14, Vienna, Austria. Volltext nicht online.

  Bier, N. und Rohlmann, D. und Rudnik, R. (2012) Numerical Maximum Lift Predictions of a Realistic Commercial Aircraft in Landing Configuration. 50th AIAA Aerospace Sciences Meeting, 2012-01-09 - 2012-01-12, Nashville, TN, USA. doi: 10.2514/6.2012-279. Volltext nicht online.

  Bier, Niko (2012) Title confidential. DLR-Interner Bericht. IB 124-2012/911. DLR, Inst. AS. Volltext nicht online.

  Bier, Niko (2013) Title confidential. DLR-Interner Bericht. DLR-IB 124-2013/903. DLR. Volltext nicht online.

  Bier, Niko und Rohlmann, David (2012) Maximum lift predictions of a realistic commercial aircraft in landing configuration. FOR1066 Symposium “Simulation of Wing and Nacelle Stall”, 2012-06-21 - 2012-06-22, Braunschweig, Germany. Volltext nicht online.

  Bier, Niko (2014) Title confidential. DLR-Interner Bericht. IB 124-2014/909. 38 S. Volltext nicht online.

  Bier, Niko (2015) WIND TUNNEL MEASUREMENTS OF A CUBOID EXTERNAL LOAD MODEL. 41st European Rotorcraft Forum, 2015-09-01 - 2015-09-04, München. Volltext nicht online.

  Bier, Niko und Keye, Stefan und Rohlmann, David (2013) Design of a Wind Tunnel Model for Maximum Lift Predictions Based on Flight Test Data. In: Applied Aerodynamics Conference. 31st AIAA Applied Aerodynamics Conference, 2013-06-24 - 2013-06-27, San Diego. doi: 10.2514/6.2013-2930. Volltext nicht online.

  Bier, Niko und Keye, Stefan und Rohlmann, David (2014) Advanced Design Approach for a High-lift Wind Tunnel Model Based on Flight Test Data. 4th Joint Symposium of DFG FOR 1066 and DLR C²A²S²E on "Simulation of Wing and Nacelle Stall", 2014-12-01 - 2014-12-02, Braunschweig. Volltext nicht online.

  Bier, Niko und Keye, Stefan und Rohlmann, David (2015) Advanced Design Approach for a High-lift Wind Tunnel Model Based on Flight Test Data. In: Advances in Simulation of Wing and Nacelle Stall Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design (NNFM), 131. Springer. Seiten 337-350. doi: 10.1007/978-3-319-21127-5_20. ISBN 978-3-319-21126-8. ISSN 1612-2909. Volltext nicht online.

  Bier, Niko und Rudnik, Ralf und Keye, Stefan und Rohlmann, David (2016) Advanced Design Approach of a Cryo-Wind-Tunnel-Model For Maximum Lift Prediction. 3rd NPU-DLR Workshop on Aerodynamics, 2016-05-23 - 2016-05-26, Xi'An, CHINA. Volltext nicht online.

  Bier, Niko und Rudnik, Ralf und Keye, Stefan und Rohlmann, David (2016) Advanced Design Approach of a Cryo-Wind-Tunnel-Model For Maximum Lift Prediction. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2016, 2016-09-13 - 2016-09-15, Braunschweig. Volltext nicht online.

  Bier, Niko und Rudnik, Ralf und Quest, Jürgen und Rechlin, Alexander (2015) Stall Behavior of the HINVA KH-A320-HA Highlift Model in ETW. 53rd AIAA Aerospace Sciences Meeting, 2015-01-05 - 2015-01-09, Kissimmee (FL), USA. doi: 10.2514/6.2015-1226. Volltext nicht online.

  Boztas, Soner und Liersch, Carsten M. (2016) Verifizierung des potenzialtheoretischen Strömungslösers CMARC anhand von Ergebnissen der Strömungslöser LIFTING_LINE und VSAERO. DLR-Interner Bericht. DLR-IB-AS-BS-2016-298. Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt. 57 S. Volltext nicht frei. file

  Brezillon, Joel und Carrier, Gerald und Laban, Martin (2010) Multi-Disciplinary Optimization Including Environmental Aspects Applied To Supersonic Aircraft. 27TH INTERNATIONAL CONGRESS OF THE AERONAUTICAL SCIENCES, 2010-09-19 - 2010-09-24, Nizza, Frankreich. file

  Brezillon, Joel und Carrier, Gerald und Laban, Martin (2011) Multidisciplinary Optimization of Supersonic Aircraft Including Low-Boom Considerations. Journal of Mechanical Design, 133 (10), Seiten 1-9. American Society of Mechanical Engineers (ASME). doi: 10.1115/1.4004972. ISSN 1050-0472. Volltext nicht online.

  Brezillon, Joel und Guntzer, Frederic (2010) Applications of modeFRONTIER on Aeronautical Problems: an overview of experiences at the German Aerospace Centre (DLR). International modeFRONTIER Users’ Meeting 2010, 2010-05-27 - 2010-05-28, Trieste, Italien. Volltext nicht online.

  Brezillon, Joel und Ilic, Caslav und Abu-Zurayk, Mohammad und Widhalm, Markus (2012) State of the art at DLR in solving aerodynamic shape optimization problems using the discrete viscous adjoint method. Conference on adjoint fluid optimization and FlowHead, Munich. file

  Brezillon, Joel und Abu-Zurayk, Mohammad (2013) Aerodynamic Inverse Design Framework using Discrete Adjoint Method. In: New Results in Numerical and Experimental Fluid Mechanics VIII Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design, 121. Springer Verlag. Seiten 489-496. ISBN 978-3-642-35679-7. ISSN 1612-2909. file

  Brezillon, Joel und Abu-Zurayk, Mohammad (2010) Aerodynamic Inverse Design Framework using Discrete Adjoint Method. 17. DGLR / STAB Fachsymposium, 2010-11-09 - 2010-11-10, Berlin, Deutschland. Volltext nicht online.

  Brezillon, Joel und Dwight, Richard und Wild, Jochen (2008) Numerical Aerodynamic Optimisation of 3D High-Lift Configurations. 26th Congress Of The International Council Of The Aeronautical Sciences, 2008-09-14 - 2008-09-19, Anchorage, AK (USA). ISBN 0-9533991-9-2. file

  Brodersen, Olaf (1992) Untersuchung einer Matrix-Dissipation in einem Zelleneckpunkt-Finite-Volumen-Schema zur Lösung der Navier-Stokes-Gleichungen. DLR-Forschungsbericht. Masterarbeit. 100 S. Volltext nicht online.

  Brodersen, Olaf und Crippa, Simone (2012) RANS-based Aerodynamic Drag and Pitching Moment Predictions for the Common Research Model. 18. DGLR-Fach-Symposium der STAB, 2012-11-06 - 2012-11-07, Stuttgart. Volltext nicht online.

  Brodersen, Olaf und Crippa, Simone und Eisfeld, Bernhard und Keye, Stefan und Geisbauer, Sven (2010) DLR Results from the Fourth AIAA CFD Drag Prediction Workshop. AIAA Applied Aerodynamics Conference, 2010-06-28 - 2010-07-01, Chicago, USA. Volltext nicht online.

  Brodersen, Olaf und Eisfeld, Bernhard und Raddatz, Jochen und Frohnapfel, Petra (2008) DLR Results from the Third AIAA Computational Fluid Dynamics Drag Prediction Workshop. Journal of Aircraft, 45 (3), Seiten 823-836. doi: 10.2514/1.30628. ISSN 0021-8669. Volltext nicht online.

  Brodersen, Olaf und Monsen, Eric und Ronzheimer, Arno und Rudnik, Ralf und Rossow, Cord (1999) Computation of aerodynamic coefficients for the DLR-F6 configuration using MEGAFLOW. In: New Results in Numerical and Experimental Fluid Mechanics II, 72, Seiten 85-92. Vieweg. 11th AG STAB/DGLR Symposium, 1998-11-10 - 1998-11-12, Berlin (DE). ISBN 3-528-03122-0. ISSN 0179-9614. Volltext nicht online.

  Brodersen, Olaf und Rakowitz, Mark und Amant, Stephane und Larrieu, Pascal und Destarac, Daniel und Sutcliffe, Mark (2005) Airbus, ONERA, and DLR Results from the Second AIAA Drag Prediction Workshop. Journal of Aircraft, 42 (4), Seiten 932-940. ISSN 0021-8669. Volltext nicht online.

  Brodersen, Olaf und Ronzheimer, Arno und Keye, Stefan (2010) Calculation of Forces and Aerodynamics Effects of the Panasonic Radome installed on the A380. DLR-Interner Bericht. DLR-IB 124-2010/914. andere. DLR, Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik. 47 S. Volltext nicht online.

  Brodersen, Olaf und Crippa, Simone (2014) RANS-based Aerodynamic Drag and Pitching Moment Predictions for the Common Research Model. In: New Results in Numerical and Experimental Fluid Mechanics IX Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design, 124. Springer Verlag. Seiten 485-493. ISBN 978 3 319 03157 6. ISSN 1612-2909. Volltext nicht online.

  Brodersen, Olaf und Crippa, Simone und Eisfeld, Bernhard und Keye, Stefan und Geisbauer, Sven (2009) DLR TAU Results for the AIAA 4th CFD Drag Prediction Workshopi. AIAA 4th CFD Drag Prediction Workshop, 2009-06-20 - 2009-06-21, San Antonio, Texas, USA. file

  Brodersen, Olaf und Crippa, Simone und Eisfeld, Bernhard und Keye, Stefan und Geisbauer, Sven (2014) DLR Results from the Fourth AIAA Computational Fluid Dynamics Drag Prediction Workshop. Journal of Aircraft, 51 (4), Seiten 1135-1148. American Institute of Aeronautics and Astronautics (AIAA). doi: 10.2514/1.C031533. ISSN 0021-8669. Volltext nicht online.

  Brodersen, Olaf und Laflin, Kelly (2016) DPW-VI Summary of Participant Data - CRM Cases 2-5: Trailing Edge Separation. 6th AIAA CFD Drag Prediction Workshop, 2016-06-16 - 2016-06-17, Washington D.C., USA. Volltext nicht online.

  Brodersen, Olaf und Vassberg, John und Morrison, Joseph (2016) CRM Baseline Grids: Other Grids. 6th AIAA CFD Drag Prediction Workshop, 2016-06-16 - 2016-06-17, Washington D.C., USA. Volltext nicht online.

C

  Campbell, Richard L. und Campbell, Matthew L. und Streit, Thomas (2011) Progress Toward Efficient Laminar Flow Analysis and Design. 29th AIAA Applied Aerodynamics Conference, 2011-06-27 - 2011-06-30, Honolulu, Hawaii, USA. Volltext nicht online.

  Carrier, Gérald und Gebhardt, Lutz (2005) A Joint DLR-ONERA Contribution to CFD-based Investigations of Unconventional Empennages for Future Civil Transport Aircraft. In: 2005 CEAS/KATnet Conference on Key Aerodynamic Technologies. CEAS/KATnet Conference on Key Aerodynamic Technologies, 20 - 22 June 2005, Bremen, Germany, 2005-06-20 - 2005-06-22, Bremen (Germany). file

  Casper, Marcus und Scholz, Peter und Radespiel, Rolf und Wild, Jochen und Ciobaca, Vlad (2011) Separation Control on a High-Lift Airfoil using Vortex Generator Jets at High Reynolds numbers. 41st AIAA Fluid Dynamics Conference, 2011-06-27 - 2011-06-30, Honolulu, USA. Volltext nicht online.

  Ciobaca, Vlad (2007) Assesment of blocking/mean flow effects in the Cepra19 w/t analyzed by means of CFD simulations. DLR-Interner Bericht. DLR-IB 124-2007/906. 38 S. Volltext nicht online.

  Ciobaca, Vlad (2010) Parameter study for a slatless 2D high-lift airfoil with active separation control using a URANS approach. 17. DGLR-Fach Symposium der STAB, 2010-11-09 - 2010-11-10, Berlin, Deutschland. Volltext nicht online.

  Ciobaca, Vlad und Dandois, Julien und Bieler, Heribert (2012) A CFD BENCHMARK FOR FLOW SEPARATION CONTROL APPLICATION. Volltext nicht online.

  Ciobaca, Vlad und Melber-Wilkending, Stefan und Wichmann, Georg und Bergmann, Andreas und Küpper, Albert (2012) Experimental and numerical studies of the low speed wind tunnel DNW-NWB’s open test section towards an aeroacoustic facility. In: AIAA Paper 2012-2174. 18th AIAA/CEAS Aeroacoustics Conference (33rd AIAA Aeroacoustics Conference), , 2012-06-04 - 2012-06-06, Colorado Springs, Colorado . doi: 10.2514/6.2012-2174. Volltext nicht frei. file

  Ciobaca, vlad und Kühn, Timo (2011) Active Separation Control on High-Lift Configurations using a URANS approach. ODAS 2011, 2011-02-09 - 2011-02-11, Toulouse, Frankreich. Volltext nicht online.

  Ciobaca, vlad und Pott-Pollenske, Stephan-Michael und Melber-Wilkending, Stefan und Wichmann, Georg (2012) Computational and Experimental Results in the Open Test Section of the Aeroacustic Windtunnel Braunschweig. Volltext nicht online.

  Ciobaca, Vlad (2008) Simulation of active flow control on the flap of a 2D high-lift configuration. New Results in Numerical and Experimental Fluid Mechanics VII, 112 (pp. 20). Springer Verlag. ISBN 978-3-642-14242-0. ISSN 1612-2909. Volltext nicht frei. file

  Ciobaca, Vlad (2013) Parameter study for a slatless 2D high-lift airfoil with active separation control using a URANS approach. In: New Results in Numerical and Experimental Fluid Mechanics VIII Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design, 121. Springer-Verlag. Seiten 135-142. ISBN 978-3-642-35679-7. ISSN 1612-2909. file

  Ciobaca, Vlad (2014) Validation of numerical simulations for separation control on high-lift configurations. Dissertation, DLR, Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik. Volltext nicht online.

  Ciobaca, Vlad und Dandois, Julien (2015) Numerical Optimization of a Zero-Net-Mass-Flux Actuation for a High Lift Airfoil. European Drag Reduction and Flow Control Meeting – EDRFCM 2015, 2015-03-23 - 2015-03-26, Cambridge, UK. Volltext nicht frei. file

  Ciobaca, Vlad und Dandois, Julien und Bieler, Heribert (2014) A CFD Benchmark for Flow Separation Control Application. International Journal of Flow Control, 6 (3), Seiten 67-81. Sage Publications. doi: 10.1260/1756-8250.6.3.67. ISSN 1756-8250. Volltext nicht frei. file

  Ciobaca, Vlad und Kühn, Timo und Rudnik, Ralf und Bauer, Matthias und Gölling, Burkhard und Breitenstein, Wiebke (2013) Active Flow-Separation Control on a High-Lift Wing-Body Configuration. Journal of Aircraft (2013, ), Seiten 56-72. American Institute of Aeronautics and Astronautics (AIAA). doi: 10.2514/1.C031659. ISSN 0021-8669. Volltext nicht frei. file

  Ciobaca, Vlad und Rudnik, Ralf und Huacke, Frank und Nitsche, Wolfgang (2013) Active Flow Control on a High-Lift Airfoil: URANS Simulations and Comparison with Time-Accurate Measurements. 31st AIAA Applied Aerodynamics Conference, 2013-06-24 - 2013-06-27, San Diego, CA. doi: 10.2514/6.2013-2795. Volltext nicht frei. file

  Ciobaca, Vlad und Wild, Jochen (2014) Active Flow Control for an Outer Wing Model of a Take-off Transport Aircraft Configuration - A Numerical Study. In: AIAA 32nd Applied Aerodynamics Conference. AIAA Applied Aerodynamics Conferece, Atlanta, 2014-06-16 - 2014-06-20, USA. doi: 10.2514/6.2014-2403. Volltext nicht frei. file

  Ciobaca, Vlad und Wild, Jochen und Bauer, Matthias und Grund, Thomas und Hühne, Philipp und Scholz, Peter und Stefes, Bruno (2015) Wind Tunnel Experiments with Active Flow Control for an Outer Wing Model. 33rd AIAA Applied Aerodynamics Conference, 2015-06-22 - 2015-06-26, Dallas, TX, USA. doi: 10.2514/6.2015-2728. Volltext nicht frei. file

  Ciobaca, vlad und Kühn, Timo und Rudnik, Ralf und Bauer, Matthias und Gölling, Burkhard (2011) Active Flow Separation Control on a High-Lift Wing-Body Configuration. Part 2: The Pulsed Blowing Application. 29th AIAA Applied Aerodynamics Conference, 2011-06-27 - 2011-06-30, Honolulu, Hawaii. file

  Ciobaca, vlad und Wild, Jochen (2013) An Overview of Recent DLR Contributions on Active Flow-Separation Control Studies for High-Lift Configurations. Aerospace Lab, Issue . Onera Scientific Information Department. ISSN 2107-6596. Volltext nicht frei. file

  Cummings, R. und Schütte, A. (2010) An Integrated Computational/Experimental Approach to UCAV Stability & Control Estimations: Overview of NATO RTO AVT-161. 28th AIAA Applied Aerodynamics Conference, 2010-06-28 - 2010-07-01, Chicago, USA. Volltext nicht online.

  Cummings, Russel M. und Schütte, Andreas und Hübner, Andreas-Rene (2013) Overview of Stability and Control Estimation Methods from NATO STO Task Group AVT-201. AIAA. 51st AIAA Aerospace Sciences Meeting, 2013-01-07 - 2013-01-10, Dallas, Texas, USA. doi: 10.2514/6.2013-968. Volltext nicht online.

  Cummings, Russel M. und Schütte, Andreas (2013) Detached-Eddy Simulation of the vortical flow field about the VFE-2 delta wing. Aerospace Science and Technology, 24 (1), Seiten 66-76. Elsevier. doi: 10.1016/j.ast.2012.02.007. ISSN 1270-9638. Volltext nicht online.

  Cummings, Russel M. und Schütte, Andreas (2012) Integrated Computational/Experimental Approach to Unmanned Combat Air Vehicle Stability and Control Estimation. Journal of Aircraft, 49 (6), Seiten 1542-1557. American Institute of Aeronautics and Astronautics (AIAA). doi: 10.2514/1.C031430. ISSN 0021-8669. Volltext nicht online.

  Cummings, Russel M. und Liersch, Carsten M. und Schütte, Andreas und Huber, Kerstin Claudie (2016) Aerodynamics and Conceptual Design Studies on an Unmanned Combat Aerial Vehicle Configuration. Journal of Aircraft, 55 (2), Seiten 454-474. American Institute of Aeronautics and Astronautics (AIAA). doi: 10.2514/1.C033808. ISSN 0021-8669. Volltext nicht frei. file

  Cummings, Russel M. und Schütte, Andreas (2014) The NATO STO Task Group AVT-201 on ‘Extended Assessment of Stability and Control Prediction Methods for NATO Air Vehicles’. In: 32nd AIAA Applied Aerodynamics Conference. 32nd AIAA Applied Aerodynamics Conference, 2014-06-16 - 2014-06-20, Atlanta, GA, USA. doi: 10.2514/6.2014-2000. Volltext nicht online.

  Cummings, Russel M. und Schütte, Andreas (2016) THE NATO STO TASK GROUP AVT-201. NATO STO - Science and Technology Organisation. [sonstige Veröffentlichung] Volltext nicht online.

  Cummings, Russel, M und Schütte, Andreas (2008) Detached-Eddy Simulation of the Vortical Flowfield about the VFE-2 DeltaWing. 46th AIAA Aerospace Sciences Meeting and Exhibit, 2008-01-07 - 2008-01-10, Reno, Nevada, USA. Volltext nicht frei. file

  Cumnuantip, Sunpeth und Kier, Thiemo und Risse, Kristof und Chiozzotto, Gabriel (2016) Methods for the Quantification of Aircraft Loads in DLR-Project iLOADS. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2016, 2016-09-13 - 2016-09-15, Braunschweig, Deutschland. Volltext nicht online.

D

  Dargel, G. und Hansen, H. und Wild, J. und Streit, T. und Rosemann, H. und Richter, K. (2002) Aerodynamische Flügelauslegung mit multifunktionalen Steuerflächen. DGLR Jahrbuch 2002, Band I, S. 1605. DGLR. Volltext nicht online.

  Deiler, Christoph und Kilian, Thomas (2016) Dynamic Aircraft Simulation Model Covering Local Icing Effects. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, 2016-09-13 - 2016-09-15, Braunschweig. Volltext nicht online.

  Dietz, Markus und Khier, Walid und Knutzen, Bjoern und Wagner, Siegfried und Krämer, Ewald (2008) Numerical Simulation of a Full Helicopter Configuration Using Weak Fluid-Structure Coupling. 46th AIAA Aerospace Sciences Meeting and Exhibit., 2008-01-07, Reno (USA). file

E

  Egami, Yasuhiro und Fey, Uwe und Klein, Christian und Sitzmann, Martin und Wild, Jochen (2006) Transition Detection on High-Lift devices in DNW-KKK by means of Temperature-Sensitive Paint. Optimage Ltd. Edinburgh, UK. 12th International Symposium on Flow Visualization, 2006-09-10 - 2006-09-14, Göttingen, Germany. Volltext nicht online.

  Egami, Yasuhiro und Fey, Uwe und Klein, Christian und Sitzmann, Martin und Wild, Jochen (2006) Transition Detection on High-Lift Devices in the DNW-KKK by means of Temperature-Sensitive Paint. sonstiger Bericht. Volltext nicht online.

  Egami, Yasuhiro und Klein, Christian und Henne, Ulrich und de Groot, Klaus und Meyer, Jörg B. und Krückeberg, Claus-Peter und Boden, Fritz (2013) In-Flight Application of Pressure Sensitive Paint. In: Research Topics in Aerospace Advanced In-Flight Measurement Techniques. Springer Verlag, Heidelberg New York Dordrecht London. Seiten 237-267. doi: 10.1007/978-3-642-34738-2_15. ISBN 978-3-642-34737-5 . ISSN 2194-8240. Volltext nicht online.

  Enk, Stephan (2007) Ein Verfahren höherer Ordnung in FLOWer für LES. DLR-Interner Bericht. DLR-IB 124-2007/8. 51 S. Volltext nicht online.

  Enk, Stephan (2008) A Fourth Order Finite Difference Method for Large Eddy Simulation at a Flate Plate. STAB Symposium 2008, 2008-11-03 - 2008-11-04, Aachen. Volltext nicht online.

  Enk, Stephan (2010) DES an einer Tranportflugzeugkonfiguration mit offener Heckrampe. 17. DGLR / STAB Fachsymposium, 2010-11-09 - 2010-11-10, Berlin, Deutschland. Volltext nicht online.

  Enk, Stephan (2015) Zellzentriertes Padeverfahren für DNS und LES. DLR-Forschungsbericht. DLR-FB 2015-24. Dissertation. 121 S. Volltext nicht online.

  Eppler, Karsten und Schmidt, Stephan und Schulz, Volker und Ilic, Caslav (2009) Preconditioning the pressure tracking in fluid dynamics by shape Hessian information. Journal of Optimization Theory and Applications, 141 (3), Seiten 513-531. Springer. doi: 10.1007/s10957-008-9507-y. file

F

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