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Comparison of Breguet and ODE Evaluation of the Cruise Mission Segment in the Context of High-Fidelity Aircraft MDO

Ilic, Caslav und Führer, Tanja und Banavara, Nagaraj und Abu-Zurayk, Mohammad und Einarsson, Gunnar und Kruse, Martin und Himisch, Jan und Seider, Doreen und Becker, Richard-Gregor (2016) Comparison of Breguet and ODE Evaluation of the Cruise Mission Segment in the Context of High-Fidelity Aircraft MDO. In: New Results in Numerical and Experimental Fluid Mechanics X Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design, 132. Springer Verlag. Seiten 87-97. doi: 10.1007/978-3-319-27279-5_8. ISBN 978-3-319-27278-8. ISSN 1612-2909.

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Offizielle URL: http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-27279-5_8

Kurzfassung

This Report presents a multi-disciplinary optimization (MDO) process that minimizes the mission fuel burn of an aeroelastic long-range transport aircraft configuration, by modifying the wing planform, twist, and structural element thicknesses. Two optimizations are performed, one where the fuel burn is approximately evaluated through Breguet range equation, and the other where the ordinary differential equation (ODE) for the step-climb cruise is formally integrated. This is done in order to determine if the Breguet equation is still sufficient in face of high-fidelity

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/105579/
Dokumentart:Beitrag im Sammelband
Titel:Comparison of Breguet and ODE Evaluation of the Cruise Mission Segment in the Context of High-Fidelity Aircraft MDO
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Ilic, Caslavcaslav.ilic (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Führer, Tanjatanja.fuehrer (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Banavara, Nagarajnagaraj.banavara (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Abu-Zurayk, Mohammadmohammad.abu-zurayk (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Einarsson, Gunnargunnar.einarsson (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kruse, Martinmartin.kruse (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Himisch, Janjan.himisch (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Seider, Doreendoreen.seider (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Becker, Richard-Gregorrichard.becker (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2016
Erschienen in:New Results in Numerical and Experimental Fluid Mechanics X
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:132
DOI:10.1007/978-3-319-27279-5_8
Seitenbereich:Seiten 87-97
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Dillmann, AndreasDLR GöttingenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Heller, GerdAirbus BremenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Krämer, EwaldUni StuttgartNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wagner, ClausDLR GöttingenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Breitsamter, ChristianTU MünchenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Springer Verlag
Name der Reihe:Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design
ISSN:1612-2909
ISBN:978-3-319-27278-8
Status:veröffentlicht
Stichwörter:aircraft, optimization, cooperative, mission, Breguet, high-fidelity, multi-disciplinary, MDO
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Flugphysik (alt)
Standort: Braunschweig , Köln-Porz
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Transportflugzeuge
Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > C²A²S²E - Center for Computer Applications in AeroSpace Science and Engineering
Institut für Simulations- und Softwaretechnik > Verteilte Systeme und Komponentensoftware
Institut für Antriebstechnik > Triebwerk
Institut für Faserverbundleichtbau und Adaptronik > Strukturmechanik
Hinterlegt von: Seyfried, Beate
Hinterlegt am:08 Aug 2016 10:06
Letzte Änderung:05 Nov 2020 15:03

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