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High-Performance High-Lift Design for Laminar Wings

Wild, Jochen (2015) High-Performance High-Lift Design for Laminar Wings. AeroDays 2015, 20.-23. Okt. 2015, London, United Kingdom.

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Offizielle URL: http://www.aerodays2015.com/

Kurzfassung

The presenatation summarizes teh design of high-lift devices for laminar wings. Within the EC project DeSiReH a natural laminar flow (NLF) wing was equipped with a high-performing high-lift system leading to a benefit of about 5% in fuel reduction on aircraft level. Within the EC-Project AFLoNext this design has been adapted for the additional restrictions for use on an hybrid laminar flow control (HLFC) wing.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/100802/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:High-Performance High-Lift Design for Laminar Wings
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Wild, Jochenjochen.wild (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2015
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:high-lift, aerodynamics, laminar wing
Veranstaltungstitel:AeroDays 2015
Veranstaltungsort:London, United Kingdom
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:20.-23. Okt. 2015
Veranstalter :European Commission
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Flugphysik (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Transportflugzeuge
Hinterlegt von: Wild, Dr.-Ing. Jochen
Hinterlegt am:14 Dez 2015 16:14
Letzte Änderung:20 Jun 2021 15:47

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