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The NATO STO Task Group AVT-201 on ‘Extended Assessment of Stability and Control Prediction Methods for NATO Air Vehicles’

Cummings, Russel M. und Schütte, Andreas (2014) The NATO STO Task Group AVT-201 on ‘Extended Assessment of Stability and Control Prediction Methods for NATO Air Vehicles’. In: 32nd AIAA Applied Aerodynamics Conference. 32nd AIAA Applied Aerodynamics Conference, 16.-20. Juni 2014, Atlanta, GA, USA. doi: 10.2514/6.2014-2000.

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Offizielle URL: http://arc.aiaa.org/doi/pdf/10.2514/6.2014-2000

Kurzfassung

The ability to accurately predict both static and dynamic stability characteristics of air vehicles using computational fluid dynamics (CFD) methods could revolutionize the air vehicle design process, especially for military air vehicles. A validated CFD capability would significantly reduce the number of ground tests required to verify vehicle concepts and, in general, could eliminate costly vehicle ‘repair’ campaigns required to fix performance anomalies that were not adequately predicted prior to full-scale vehicle development. This paper outlines the extended integrated experimental and numerical approach to assess the of stability and control prediction method capabilities as well as the design and estimation the control device effectiveness for highly swept low observable UCAV configurations. The aim of the AVT-201 Task Group is to provide an assessment of the CFD capabilities using model scale experiments and transferring this knowledge to real scale applications

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/90260/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Zusätzliche Informationen:DOI: 10.2514/6.2014-2000
Titel:The NATO STO Task Group AVT-201 on ‘Extended Assessment of Stability and Control Prediction Methods for NATO Air Vehicles’
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Cummings, Russel M.russ.cummings (at) usafa.eduNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Schütte, Andreasandreas.schuette (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Juni 2014
Erschienen in:32nd AIAA Applied Aerodynamics Conference
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.2514/6.2014-2000
Name der Reihe:AIAA Paper 2014-2000
Status:veröffentlicht
Stichwörter:NATO, STO, AVT, UCAV, vortical flow, CFD, Experiment, wind tunnel, Stability and Control
Veranstaltungstitel:32nd AIAA Applied Aerodynamics Conference
Veranstaltungsort:Atlanta, GA, USA
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:16.-20. Juni 2014
Veranstalter :AIAA
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Militärische Technologien (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Transportflugzeuge
Hinterlegt von: Schütte, Andreas
Hinterlegt am:03 Sep 2014 15:16
Letzte Änderung:11 Jul 2023 15:05

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