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Einträge mit Themengebiet "Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > C²A²S²E - Center for Computer Applications in AeroSpace Science and Engineering"

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  Fu, Song und Haase, Werner und Peng, Shia-Hui und Schwamborn, Dieter, eds. (2012) Progress in Hybrid RANS-LES Modelling. Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design, 117. Springer Verlag, Heidelberg New York Dordrecht London. doi: 10.1007/978-3-642-31818-4. ISBN 978-3-642-31817-7. ISSN 1612-2909. Volltext nicht online.

  Eisfeld, Bernhard und Fritz, Willy und Barnewitz, Holger und Thiele, Frank, eds. (2013) Management and Minimisation of Uncertainties and Errors in Numerical Aerodynamics. Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design, Vol. 122. Springer Verlag. ISBN 978-3-642-36184-5. ISSN 1612-2909. Volltext nicht online.

  Kroll, Norbert und Radespiel, Rolf und van der Burg, Jan Willem und Sörensen, Kaare, eds. (2013) Computational Flight Testing. Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design, Vol. 123. Springer Verlag. ISBN 978-3-642-38876-7. ISSN 1612-2909. Volltext nicht online.

  Girimaji, Sharath und Haase, Werner und Peng, Shia-Hui und Schwamborn, Dieter, eds. (2015) Progress in Hybrid RANS-LES Modelling. Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design, 130 (1). Springer International Publishing. doi: 10.1007/978-3-319-15141-0. ISBN 978-3-319-15140-3. ISSN 1612-2909. Volltext nicht online.

  Kroll, Norbert und Hirsch, Charles und Bassi, Francesco und Johnston, Craig und Hillewaert, Koen, eds. (2015) IDIHOM: Industrialization of High-Order Methods - A Top-Down Approach. Notes on Numerical Fluid Machanics and Multidisciplinary Design, 128. Springer Verlag. doi: 10.1007/978-3-319-12886-3. ISBN 978-3-319-12885-6. ISSN 1612-2909. Volltext nicht online.

  Eisfeld, Bernhard, ed. (2015) Differential Reynolds Stress Modeling for Seperating Flows in Industrial Aerodynamics. Springer Tracts in Mechanical Engineering. Springer Verlag. doi: 10.1007/978-3-319-15639-2. ISBN 978-3-319-15638-5. ISSN 2195-9862. Volltext nicht online.

  Radespiel, Rolf und Niehuis, Reinhard und Kroll, Norbert und Behrends, Kathrin, eds. (2015) Advances in Simulation of Wing and Nacelle Stall. Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design, 131. Springer Verlag. doi: 10.1007/978-3-319-21127-5. ISBN 978-3-319-21126-8. ISSN 1612-2909. Volltext nicht online.

  Abu-Zurayk, Mohammad und Brezillon, Joel (2012) Aero-elastic Multipoint Optimization using the Coupled Adjoint Approach. 18. DGLR-Fach-Symposium der STAB, 2012-11-06 - 2012-11-07, Stuttgart, Germany. Volltext nicht online.

  Abu-Zurayk, Mohammad (2010) Development and evaluation of the adjoint approach for optimization of a coupled fluid-structure system. 17. DGLR / STAB Fachsymposium, Berlin, Deutschland. Volltext nicht online.

  Abu-Zurayk, Mohammad und Brezillon, Joel (2013) Development of the Adjoint Approach for Aeroelastic Wing Optimization. In: New Results in Numerical and Experimental Fluid Mechanics VIII Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design, 121. Springer Verlag. Seiten 59-66. ISBN 978-3-642-35679-7. ISSN 1612-2909. filefile

  Abu-Zurayk, Mohammad und Brezillon, Joel (2014) Aero-Elastic Multipoint Optimization Using the Coupled Adjoint Approach. In: New Results in Numerical and Experimental Fluid Mechanics IX Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design, 124. Springer Verlag. Seiten 45-52. ISBN 978-3-319-03157-6. ISSN 1612-2909. Volltext nicht online.

  Acisu, Ismail (2012) Investigation of an alternative approach of time accurate polar calculation. 18. DGLR-Fach-Symposium der STAB, 2012-11-06 - 2012-11-07, Stuttgart, Germany. Volltext nicht online.

  Alrutz, Thomas und Aumann, Petra und Basermann, Achim und Feldhoff, Kim und Gerhold, Thomas und Hunger, Jörg und Jägersküpper, Jens und Kersken, Hans-Peter und Knobloch, Olaf und Kroll, Norbert und Krzikalla, Olaf und Kügeler, Edmund und Müller-Pfefferkorn, Ralph und Puetz, Mathias und Schreiber, Andreas und Simmendinger, Christian und Voigt, Christian und Zscherp, Carsten (2009) HICFD – Hocheffiziente Implementierung von CFD-Codes für HPC-Many-Core-Architekturen. In: PARS-Mitteilungen (ISSN 0177-0454), 26, Seiten 27-35. 22. PARS-Workshop, 2009-06-04 - 2009-06-05, Parsberg in der Oberpfalz, Deutschland. ISSN ISSN 0177-0454. file

  Alrutz, Thomas und Vollmer, Daniel (2009) Recent Development of TAU Adaptation Capability. In: MEGADESIGN and MegaOpt - German Initiatives for Aerodynamic Simulation and Optimization in Aircraft Design Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design, 107. Springer Verlag, Berlin-Heidelberg-New York. Seiten 3-19. doi: 10.1007/978-3-642-04093-1_1. ISBN 978-3-642-04092-4. ISSN 1612-2909 (Print), 1060-0824 (Online). Volltext nicht online.

  Auerswald, Torsten und Bange, Jens und Knopp, Tobias und Weinman, Keith und Radespiel, Rolf (2012) Large-Eddy Simulations of realistic atmospheric turbulence with the DLR-TAU-code initialized by in situ airborne measurements. Computers & Fluids, 66 (08), Seiten 121-129. Elsevier. doi: 10.1016/j.compfluid.2012.06.013. ISSN 0045-7930. Volltext nicht online.

  Azócar, David (2014) Modeling of 2D movable control surfaces. DLR-Interner Bericht. DLR-IB 124-2014/4. DLR Braunschweig. 22 S. Volltext nicht online.

  Basermann, Achim und Kersken, Hans-Peter und Schreiber, Andreas und Gerhold, Thomas und Jägersküpper, Jens und Kroll, Norbert und Backhaus, Jan und Kügeler, Edmund und Alrutz, Thomas und Simmendinger, Christian und Feldhoff, Kim und Krzikalla, Olaf und Müller-Pfefferkorn, Ralph und Puetz, Mathias und Aumann, Petra und Knobloch, Olaf und Hunger, Jörg Hunger (2012) HICFD – Highly Efficient Implementation of CFD Codes for HPC Many-Core Architectures. Springer Berlin Heidelberg. doi: 10.1007/978-3-642-24025-6_1. ISBN 978-3-642-24024-9. file

  Brandfass, Barbara und Thomas, Alrutz und Thomas, Gerhold (2013) Rank reordering for MPI communication optimization. Computers & Fluids, Vol. 80, Seiten 372-380. Elsevier. doi: 10.1016/j.compfluid.2012.01.019. ISSN 0045-7930. Volltext nicht online.

  Braun, Sebastian und Buffo, Rainer M. und Eisfeld, Bernhard und Stumpf, Eike (2014) Numerische Simulation von Wirbelaufrollvorgängen an Tragflügeln mittels Reynolds-Spannungsmodellen. 10. DGLR-Fach-Symposium der STAB, 2014-11-04 - 2014-11-05, München, Deutschland. Volltext nicht online.

  Braun, Sebastian und Uhl, Anna und Eisfeld, Bernhard und Stumpf, Eike (2016) Numerical Simulation of Vortex Roll-Up Processes Using the SSG/LRR-ω Model. In: New Results in Numerical and Experimental Fluid Mechanics X Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design, 132. Springer. Seiten 481-491. doi: 10.1007/978-3-319-27279-5_42. ISBN 978-3-319-27279-8. ISSN 1612-2909. Volltext nicht online.

  Brezillon, Joel und Ilic, Caslav und Abu-Zurayk, Mohammad und Widhalm, Markus (2012) State of the art at DLR in solving aerodynamic shape optimization problems using the discrete viscous adjoint method. Conference on adjoint fluid optimization and FlowHead, Munich. file

  Brezillon, Joel und Abu-Zurayk, Mohammad (2013) Aerodynamic Inverse Design Framework using Discrete Adjoint Method. In: New Results in Numerical and Experimental Fluid Mechanics VIII Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design, 121. Springer Verlag. Seiten 489-496. ISBN 978-3-642-35679-7. ISSN 1612-2909. file

  Brezillon, Joel und Abu-Zurayk, Mohammad (2010) Aerodynamic Inverse Design Framework using Discrete Adjoint Method. 17. DGLR / STAB Fachsymposium, 2010-11-09 - 2010-11-10, Berlin, Deutschland. Volltext nicht online.

  Brodersen, Olaf und Crippa, Simone (2012) RANS-based Aerodynamic Drag and Pitching Moment Predictions for the Common Research Model. 18. DGLR-Fach-Symposium der STAB, 2012-11-06 - 2012-11-07, Stuttgart. Volltext nicht online.

  Brodersen, Olaf und Crippa, Simone und Eisfeld, Bernhard und Keye, Stefan und Geisbauer, Sven (2014) DLR Results from the Fourth AIAA Computational Fluid Dynamics Drag Prediction Workshop. Journal of Aircraft, 51 (4), Seiten 1135-1148. American Institute of Aeronautics and Astronautics (AIAA). doi: 10.2514/1.C031533. ISSN 0021-8669. Volltext nicht online.

  Buchmann, N. A. und Cierpka, Christian und Knopp, Tobias und Schanz, Daniel und Schröder, Andreas und Hain, R. und Kähler, Christian (2014) Large Scale Adverse Pressure Gradient Turbulent Boundary Investigation by means of PIV and PTV. 17th Internatinal Symposium on Application Laser Techniques to Fluid Mechanics, 2014-07-07 - 2014-07-10, Lisbon, Portugal. Volltext nicht online.

  Buchmann, Nadine und Radespiel, Rolf und Heinrich, Ralf (2014) Computational Analysis of a Three-dimensional Flapping Wing. In: New Results in Numerical and Experimental Fluid Mechanics IX Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design, 124. Springer Verlag. Seiten 651-659. ISBN 978-3-319-03157-6. ISSN 1612-2909. Volltext nicht online.

  Buchmeier, Jonas und Eisfeld, Bernhard (2012) Vergleich verschiedener Parameterkombinationen für das logarithmische Wandgesetz zur Beschreibung von Strömungen mit unterschiedlichem Druckgradienten. 18. DGLR-Fach-Symposium der STAB, 2012-11-06 - 2012-11-07, Stuttgart. Volltext nicht online.

  Cecora, Rene-Daniel und Eisfeld, Bernhard und Probst, Axel und Crippa, Simone und Radespiel, Rolf (2012) Differential Reynolds Stress Modeling for Aeronautics. AIAA. 50th AIAA Aerospace Sciences Meeting including the New Horizons Forum and Aerospace Exposition, 2012-01-09 - 2012-01-12, Nashville, Tennesee, USA. doi: 10.2514/6.2012-465. Volltext nicht online.

  Crippa, Simone (2012) Application of Chimera with Hexahedral Blocks in Solar Meshes. Third Symposium ”Simulation of Wing and Nacelle Stall”, 2012-06-21 - 2012-06-22, Braunschweig. filefile

  Cécora, René-Daniel und Radespiel, Rolf und Probst, Axel (2013) Improved Transition and Reynolds Stress Modeling in RANS Simulations. In: Computational Flight Testing Notes on Numerical Fluid Mecahnics and Multidisciplinary Design, Vol. 123. Springer-Verlag Berlin Heidelberg. Seiten 59-74. doi: 10.1007/978-3-642-38877-4_5. ISBN 978-3-642-38876-7. ISSN 1612-2909. Volltext nicht online.

  Cécora, René-Daniel und Radespiel, Rolf und Eisfeld, Bernhard und Probst, Axel (2015) Differential Reynolds-Stress Modeling for Aeronautics. AIAA Journal, 53 (3), Seiten 1-17. American Institute of Aeronautics and Astronautics (AIAA). doi: 10.2514/1.J053250. ISSN 0001-1452. Volltext nicht online.

  Da Roch, Andrea und McCracken, Andrew J. und Badcock, Ken J. und Widhalm, Markus und Campobasso, Sergio (2013) Linear Frequency Domain and Harmonic Balance Predictions of Dynamic Derivatives. Journal of Aircraft, 50 (3), Seiten 694-707. American Institute of Aeronautics and Astronautics (AIAA). doi: 10.2514/1.C031674. ISSN 0021-8669. Volltext nicht frei. file

  Diskin, Boris und Thomas, James L. und Rumsey, Christopher und Schwöppe, Axel (2015) Grid Convergence for Turbulent Flows. In: 53rd AIAA Aerospace Sciences Meeting (1746). AIAA. 53rd AIAA Aerospace Sciences Meeting, 2015-01-05 - 2015-01-09, Kissimmee, Florida. doi: 10.2514/6.2015-1746. Volltext nicht online.

  Dumitra, Michnea und Knopp, Tobias und Schanz, Daniel und Schröder, Andreas und Kähler, Christian (2012) Turbulent boundary layer investigation with multiple camera PIV. 16th International Symposium on Applications of Laser Techniques to Fluid Mechanics, 2012-07-09 - 2012-07-12, Lisbon, Portugal. Volltext nicht online.

  Eisfeld, Bernhard (2010) The Influence of the Length Scale Equation on the Simulation Results of Aerodynamic Flows Using Differential Reynolds Stress Models. In: New Results in Numerical and Experimental Fluid Mechanics VII Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design, 112. Springer Verlag. Seiten 83-90. doi: 10.1007/978-3-642-14243-7_11. ISBN 978-3-642-14242-0. ISSN 1612-2909. Volltext nicht online.

  Eisfeld, Bernhard (2012) Management and Minimization of Errors and Uncertainties in Numerical Aerodynamics – The MUNA Project. ASME Turbo Expo 2012, 2012-06-11 - 2012-06-15, Copenhagen. Volltext nicht online.

  Eisfeld, Bernhard (2012) Der Einfluss des Diffusionsmodells auf die Ablöseempfindlichkeit von Reynolds-Spannungsmodellen. 18. DGLR-Fach-Symposium der STAB, 2012-11-06 - 2012-11-07, Stuttgart. Volltext nicht online.

  Eisfeld, Bernhard und Knopp, Tobias und Calvo, Javier Bartholome (2010) Application of a New Roughness Extension for k-omega Turbulence Models. In: New Results in Numerical and Experimental Fluid Mechanics VII Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design, 112. Springer Verlag. Seiten 43-50. doi: 10.1007/978-3-642-14243-7_6. ISBN 978-3-642-14242-0. ISSN 1612-2909. Volltext nicht online.

  Eisfeld, Bernhard und Probst, Axel (2013) Industrial Application of Differential Reynolds Stress Models. DLR-Interner Bericht. DLR-IB 124-2013/2. 42 S. Volltext nicht online.

  Eisfeld, Bernhard und Probst, Axel (2012) Industrial Application of Differential Reynolds Stress Models. DLR-Interner Bericht. DLR IB 124-2012/12. 42 S. Volltext nicht online.

  Eisfeld, Bernhard und Rütten, Markus (2012) A Coupled Heat Exchanger Boundary Condition for Pre-Design of Air-Intake Positions. AIAA. 50th AIAA Aerospace Sciences Meeting including the New Horizons Forum and Aerospace Exposition, 2012-01-09 - 2012-01-12, Nashville, Tennesee, USA. doi: 10.2514/6.2012-463. Volltext nicht online.

  Eisfeld, Bernhard und Togiti, Vamshi (2013) Einfluss des Turbulenzmodells auf die Vorhersage der Eckenströmung am NASA Common Research Model. 16. DGLR/STAB-Workshop, 2013-11-12 - 2013-11-13, Göttingen. Volltext nicht online.

  Eisfeld, Bernhard (2014) The Influence of the Diffusion Model on the Seperation Sensitivity of Differential Reynolds Stress Models. In: New Results in Numerical and Experimental Fluid Mechanics IX Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design, 124. Springer Verlag. Seiten 113-121. ISBN 978-3-319-03157-6. ISSN 1612-2909. Volltext nicht online.

  Eisfeld, Bernhard und Rumsey, Christopher und Togiti, Vamshi (2015) Second-Moment RANS Model Verification and Validation using the Turbulence Model Resource Website. 22nd AIAA Computational Fluid Dynamics Conference, 2015-06-22 - 2015-06-26, Dallas, TX, USA. Volltext nicht online.

  Eisfeld, Bernhard und Rumsey, Christopher und Togiti, Vamshi (2016) Verification and Validation of a Second-Moment-Closure Model. AIAA Journal, 54 (5), Seiten 1524-1541. American Institute of Aeronautics and Astronautics (AIAA). doi: 10.2514/1.J054718. ISSN 0001-1452. Volltext nicht online.

  Franz, Thomas (2016) Reduced-order modeling for steady transonic flows via manifold learning. DLR-Forschungsbericht. DLR-FB-2016-14. Dissertation. TU Braunschweig. 114 S. Volltext nicht online.

  Franz, Thomas und Zimmermann, R. (2015) An adaptive sampling approach for nonlinear dimensionality reduction based on manifold learning. MoRePaS, 2015-10-13 - 2015-10-16, Trieste, Italien. Volltext nicht online.

  Franz, Thomas und Zimmermann, R. und Görtz, S. und Karcher, N. (2014) Interpolation-based reduced-order modelling for steady transonic flows via manifold learning. International Journal of Computational Fluid Dynamics, 28 (3-4), Seiten 106-121. Taylor & Francis. doi: 10.1080/10618562.2014.918695. ISSN 1061-8562. Volltext nicht online.

  François, Daniela G. und Radespiel, Rolf und Probst, Axel (2014) Airfoil Stall Simulations with Algebraic Delayed DES and Physically Based Synthetic Turbulence for RANS-LES Transition. American Institute of Aeronautics and Astronautics. AIAA Aviation and Aeronautics Forum and Exposition (AVIATION 2014), 2014-06-16 - 2014-06-20, Atlanta, GA, USA. doi: 10.2514/6.2014-2574. Volltext nicht online.

  François, Daniela Gisele und Radespiel, Rolf und Probst, Axel (2014) Forced synthetic turbulence approach to stimulate resolved turbulence generation in embedded LES. 5th Symposium on Hybrid RANS-LES Methods, 2014-03-19 - 2014-03-21, Houston, USA. Volltext nicht online.

  François, Daniela Gisele und Radespiel, Rolf und Probst, Axel (2015) Forced synthetic turbulence approach to stimulate resolved turbulence generation in embedded LES. In: Progress in Hybrid RANS-LES Modelling Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design, 130. Springer International Publishing. Seiten 81-92. doi: 10.1007/978-3-319-15141-0_6. ISBN 978-3-319-15140-3. ISSN 1612-2909. Volltext nicht online.

  François, Daniela Gisele und Radespiel, Rolf und Reuß, Silvia und Probst, Axel (2014) Computations of Separated Flows with Hybrid RANS/LES Approaches. Joint Symposium of DFG FOR 1066, DLR- C²A²S²E and DGLR: “Simulation of Wing and Nacelle Stall”, 2014-12-01 - 2014-12-02, Braunschweig, Germany. Volltext nicht online.

  François, Daniela Gisele und Radespiel, Rolf und Reuß, Silvia und Probst, Axel (2015) Computations of Separated Flows with Hybrid RANS/LES Approaches. In: Adances in Simulation of Wing and Nacelle Stall Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design, 131 (1). Springer International Publishing. Seiten 23-39. doi: 10.1007/978-3-319-21127-5_2. ISBN 978-3-319-21126-8. ISSN 1612-2909. Volltext nicht online.

  Froh, Christian (2012) Implementierung und Erprobung einer Vortex-Methode für skalen-auflösende Simulationen mit dem DLR-TAU Code. DLR-Interner Bericht. DLR-IB 224-2012 A 71. Diplomarbeit. Technische Universität Dresden. 89 S. file

  Förster, Malte und Pal, Anna (2013) AMG in TAU: Adjoint Equations and Mesh Deformation. In: Computational Flight Testing Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design, 123. Springer Verlag Berlin Heidelberg. Seiten 1-15. ISBN 978-3-642-38876-7. ISSN 1612-2909. Volltext nicht online.

  Förster, Malte und Pal, Anna (2014) A linear solver based on algebraic multigrid and defect correction for the solution of adjoint RANS equations. International Journal for Numerical Methods in Fluids, 74 (11), Seiten 846-855. Wiley. doi: 10.1002/fld.3878. ISSN 0271-2091. file

  Führer, Tanja und Görtz, Stefan und Abu-Zurayk, Mohammad und Ilic, Caslav und Keye, Stefan und Banavara, Nagaraj und Kruse, Martin und Brodersen, Olaf und Liepelt, René und Becker, Richard-Gregor und Bach, Tobias und Jepsen, Jonas und Ciampa, Pier Davide und Kohlgrüber, D. und Scherer, Julian und Kier, Thiemo und Leitner, Martin und Siggel, Martin (2014) Entwicklung einer Softwareplattform für die Multidisziplinäre Optimierung eines Gesamtflugzeugs. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2014, 2014-09-16 - 2014-09-18, Augsburg, Deutschland. Volltext nicht frei. filefile

  Gardner, Anthony Donald und Knopp, Tobias und Richter, Kai und Rosemann, Henning (2013) Numerical Investigation of Pulsed Air Jets for Dynamic Stall Control on the OA209 Airfoil. In: New Results in Numerical and Experimental Fluid Mechanics VIII Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design, 121. Springer Verlag, Heidelberg New York Dordrecht London. Seiten 287-295. doi: 10.1007/978-3-642-35680-3_35. ISBN 978-3-642-35679-7. ISSN 1612-2909. Volltext nicht online.

  Geurts, Koen und Probst, Axel (2013) Hybrid RANS-LES Models. In: Computational Flight Testing Notes on Numerical Fluid Mecahnics and Multidisciplinary Design, 123. Springer-Verlag, Berlin Heidelberg. Seiten 27-41. doi: 10.1007/978-3-642-38877-4_3. ISBN 978-3-642-38876-7. ISSN 1612-2909. Volltext nicht online.

  Grabe, Cornelia (2013) Correlation-based Transition Transport Modeling in the DLR TAU-Code. DLR-Interner Bericht. DLR-IB 224-2013 A 84. DLR Göttingen. 57 S. Volltext nicht online.

  Grabe, Cornelia und Krumbein, Andreas (2013) Correlation-Based Transition Transport Modeling for Three-Dimensional Aerodynamic Configurations. Journal of Aircraft, 50 (5), Seiten 1533-1539. American Institute of Aeronautics and Astronautics (AIAA). doi: 10.2514/1.C032063. ISSN 0021-8669. Volltext nicht online.

  Grabe, Cornelia (2012) Laminar-turbulent Transition Prediction in CFD using a Local Correlation-Based Transition Model. 22nd Liepmann-Ludwieg Seminar, 2012-09-16 - 2012-09-21, Santa Barbara, USA. Volltext nicht frei. file

  Grabe, Cornelia und Krumbein, Andreas (2014) Extension of the γ-Reθt Model for Prediction of Crossflow Transition. 52nd Aerospace Sciences Meeting, 2014-01-13 - 2014-01-17, National Harbor, Maryland, USA. doi: 10.2514/6.2014-1269. Volltext nicht online.

  Grabe, Cornelia und Krumbein, Andreas (2014) Correlation-based Transition Modeling for Three-dimensional Aerodynamic Configurations. 6th European Conference on Computational Fluid Dynamics, 2014-07-20 - 2014-07-25, Barcelona, Spanien. Volltext nicht frei. file

  Grabe, Cornelia und Shengyang, Nie (2015) Prediction of transition due to crossflow instability within an unstructured CFD code, part I: Basics and 'C1 approach'. 17. STAB-Workshop, 2015-11-10 - 2015-11-11, Göttingen, Deutschland. Volltext nicht frei. file

  Grabe, Cornelia und Shengyang, Nie und Krumbein, Andreas (2016) Transition Transport Modeling for the Prediction of Crossflow Transition. 34th AIAA Applied Aerodynamics Conference at AIAA AVIATION 2016, 2016-06-14, Washington D.C., USA. doi: 10.2514/6.2016-3572. Volltext nicht frei. file

  Görtz, Stefan (2012) Surrogate-based Shape Optimization and Uncertainty Quantification. 1st Joint NPU/DLR Workshop on Aerodynamics, 2012-05-21 - 2012-05-22, Xi'an, China. Volltext nicht online.

  Görtz, Stefan (2012) POD-based Reduced-Order Models for Steady and Unsteady Aerodynamic Loads. 1st Joint NPU/DLR Workshop on Aerodynamics, 2012-05-21 - 2012-05-22, Xi'an, China. Volltext nicht online.

  Görtz, Stefan (2012) POD-based ROMs for Steady and Unsteady Aerodynamic Loads. Surrogate Modelling TOP3 Workshop, Meudon, France. Volltext nicht online.

  Görtz, Stefan und Zimmermann, Ralf und Han, Zhong-Hua (2013) Variable-Fidelity and Reduced-Order Models for Aero Data for Loads Predictions. In: Computational Flight Testing Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design, 123. Springer Verlag Berlin Heidelberg. Seiten 99-112. ISBN 978-3-642-38876-7. ISSN 1612-2909. Volltext nicht online.

  Görtz, Stefan und Einarsson, Gunnar und Kruse, Martin und Liepelt, René und Becker, Richard-Gregor und Scherer, Julian und Führer, Tanja und Ciampa, Pier Davide und Siggel, Martin und Zur, Sascha und Kier, Thiemo (2016) Development of a Software Platform for Multidisciplinary Optimization of Transport Aircraft. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2016, 2016-09-13 - 2016-09-15, Braunschweig, Deutschland. Volltext nicht online.

  Görtz, Stefan und Eisfeld, Bernhard und Alrutz, Thomas und Ronzheimer, Arno (2007) Evaluation of TAU Flow Solver Capabilities in the Aero-Data-for-Loads Context – Part I: Megaflug. DLR-Interner Bericht. DLR-IB 124-2007/911. Volltext nicht online.

  Görtz, Stefan und Franz, Thomas und Karcher, Niklas und Ripepi, Matteo und Abu-Zurayk, Mohammad und Maruyama, Daigo und Liu, Dishi (2016) Surrogate and Reduced-Order Models for Use in Optimization, MDO and Robust Design. 3rd NPU-DLR Workshop on Aerodynamics, 2016-05-24 - 2016-05-26, Xi'an, China. Volltext nicht online.

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