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Computations of Separated Flows with Hybrid RANS/LES Approaches

François, Daniela Gisele und Radespiel, Rolf und Reuß, Silvia und Probst, Axel (2014) Computations of Separated Flows with Hybrid RANS/LES Approaches. Joint Symposium of DFG FOR 1066, DLR- C²A²S²E and DGLR: “Simulation of Wing and Nacelle Stall”, 01. - 02. Dec. 2014, Braunschweig, Germany.

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Kurzfassung

In an effort to accurately compute nacelle stall processes, the research group FOR1066 (Simulation of Wing and Nacelle Stall) has been working extensively on the development of advanced simulation methods. Due to the high dependency of he separation aerodynamics on the turbulent structures developed within the boundary layer, embedded LES methods appear to be the only alternative to reliably compute such processes. Nevertheless, these approaches are characterized by exhibiting a very long “grey area“ (also known as adaptation distance) that may lead to the degradation of the whole solution. To shorten this adaptation distance, an advanced synthetic turbulence generator is implemented that forces the development of resolved turbulence at the inlet of the LES domain. The implementation is accessed for a zero pressure gradient flat plate, the HGR-01 airfoil, and a subsonic flow-through nacelle case. The numerical results are validated against experimental data and compared with numerical results without applying synthetic turbulence forcing. Results show that the implementation considerably reduces the required adaptation distance enhancing the overall solution. However, the success of the computation also depends on the solver numerical settings and the grid resolution.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/95283/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Computations of Separated Flows with Hybrid RANS/LES Approaches
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
François, Daniela GiseleInstitute of Fluid Mechanics, Technische Universität BraunschweigNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Radespiel, RolfTU BraunschweigNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Reuß, Silviasilvia.reuss (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Probst, Axelaxel.probst (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2014
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:hybrid RANS/LES, synthetic turbulence, TAU
Veranstaltungstitel:Joint Symposium of DFG FOR 1066, DLR- C²A²S²E and DGLR: “Simulation of Wing and Nacelle Stall”
Veranstaltungsort:Braunschweig, Germany
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:01. - 02. Dec. 2014
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Simulation und Validierung (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > C²A²S²E - Center for Computer Applications in AeroSpace Science and Engineering
Hinterlegt von: Micknaus, Ilka
Hinterlegt am:12 Mai 2015 15:35
Letzte Änderung:20 Mär 2024 12:02

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