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Curved grid generation and DG computation for the DLR-F11 high lift configuration

Hartmann, Ralf und Harlan, McMorris (2016) Curved grid generation and DG computation for the DLR-F11 high lift configuration. In: 7th European Congress on Computational Methods in Applied Sciences and Engineering, ECCOMAS Congress 2016, 2, Seiten 2843-2858. National Technical University of Athens (NTUA) Greece. ECCOMAS Congress 2016, 5–10 June 2016, Crete Island, Greece. doi: 10.7712/100016.1999.9697.

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Offizielle URL: https://www.eccomas2016.org/

Kurzfassung

The DLR-F11 high lift configuration previously considered at the 2nd AIAA High Lift Prediction workshop (HiLiftPW-2) consists of a wing-body configuration with a three-element high lift system including slat tracks and flap track fairings. This test case has been selected a ``computational/meshing challenge'' in the 4th International Workshop on High-Order CFD Methods due to its geometrical and computational complexity. In this article, we demonstrate the applicability of current grid generation technology (CENTAUR) to generate a quadratic curved mesh for this configuration. Furthermore, we employ a high-order Discontinuous Galerkin discretization for the Reynolds-averaged Navier-Stokes (RANS) equations with the Wilcox-kω turbulence model which is sufficiently stable to be applicable to this test case. Finally, a 3rd-order Discontinuous Galerkin (DG) flow solution is computed on the quadratic (3rd-order) computational mesh. The numerical results are compared to experimental data as well as to computational results published in the HiLiftPW-2.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/109320/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Zusätzliche Informationen:ECCOMAS Congress 2016 Proceedings Band 2, Seiten 2843 - 2858
Titel:Curved grid generation and DG computation for the DLR-F11 high lift configuration
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Hartmann, Ralfralf.hartmann (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-0403-1221NICHT SPEZIFIZIERT
Harlan, McMorrisharlan (at) centaursoft.comNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Juni 2016
Erschienen in:7th European Congress on Computational Methods in Applied Sciences and Engineering, ECCOMAS Congress 2016
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
Band:2
DOI:10.7712/100016.1999.9697
Seitenbereich:Seiten 2843-2858
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Papadrakakis, M.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Papadopoulos, V.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Stefanou, G.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Plevris, V.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:National Technical University of Athens (NTUA) Greece
Status:veröffentlicht
Stichwörter:High-order grid generation, high-order Discontinuous Galerkin method, compressible flows, high lift configuration
Veranstaltungstitel:ECCOMAS Congress 2016
Veranstaltungsort:Crete Island, Greece
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:5–10 June 2016
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Simulation und Validierung (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > C²A²S²E - Center for Computer Applications in AeroSpace Science and Engineering
Hinterlegt von: Hartmann, Dr.rer.nat. Ralf
Hinterlegt am:12 Dez 2016 09:54
Letzte Änderung:17 Jul 2023 14:53

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