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Simulation of Nacelle Stall and Engine Response

Niehuis, R. und Lesser, A. und Probst, Axel und Radespiel, Rolf und Schulze, Sonja und Kähler, Christian und Spiering, Frank und Kroll, Norbert (2013) Simulation of Nacelle Stall and Engine Response. 21st ISABE Conference 2013, 09. - 13. Sept. 2013, Busan, Korea.

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Offizielle URL: http://www.isabe2013.com

Kurzfassung

Performance, efficiency, operational costs, and environmental friendliness are important parameters in the design of modern transport airplanes and their engines. However, flight safety issues are not allowed to be compromised in any case. In this context it is of particular importance to know the performance of transport airplanes at the boundaries of the flight envelope. Since experimental flight testing is expensive and very often associated with high risk, the progress in numerical simulation in the context of aircraft development as well flight testing offers new perspectives to gain better knowledge and to improve design capabilities. The research unit “Simulation of Wing and Nacelle Stall” (FOR 1066), funded by the German Research Foundation (DFG), Airbus, and Rolls-Royce Deutschland, is committed to make significant contributions in this field. It is the objective of the research group to enhance scientific knowledge and methods for high-quality simulations of outer aerodynamics and driven nacelles at the boundaries of the flight envelope. The research activities and results related to aircraft nacelle stall and its interaction with the jet engine will be presented in this overview paper.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/85689/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Simulation of Nacelle Stall and Engine Response
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Niehuis, R.UniBW MünchenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Lesser, A.UniBW MünchenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Probst, Axelaxel.probst (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Radespiel, RolfTU BraunschweigNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Schulze, SonjaUniBW MünchenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kähler, ChristianUniBw MünchenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Spiering, Frankfrank.spiering (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kroll, Norbertnorbert.kroll (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2013
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Seitenbereich:Seiten 1-12
Name der Reihe:Conference Proceedings on CD-ROM
Status:veröffentlicht
Stichwörter:nacelle stall, engine response, Reynolds-stress modelling
Veranstaltungstitel:21st ISABE Conference 2013
Veranstaltungsort:Busan, Korea
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:09. - 13. Sept. 2013
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Simulation & Validierung (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > C²A²S²E - Center for Computer Applications in AeroSpace Science and Engineering
Hinterlegt von: Micknaus, Ilka
Hinterlegt am:29 Nov 2013 15:43
Letzte Änderung:08 Mai 2014 23:19

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