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Simulation of Interaction of Aircraft and Gust Using the TAU-Code

Heinrich, Ralf (2014) Simulation of Interaction of Aircraft and Gust Using the TAU-Code. In: New Results in Numerical and Experimental Fluid Mechanics IX Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design, 124. Springer Verlag. Seiten 503-511. ISBN 978-3-319-03157-6. ISSN 1612-2909.

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Kurzfassung

Two different methods for modeling of gusts have been implemented into the CFD-code TAU. The first one is the so called disturbance velocity approach, a simplified method which allows predicting the influence of a gust on the aircraft, but not the influence of the aircraft aerodynamics on the shape of the gust. Alternatively, an unsteady boundary condition has been implemented to feed in the gust into the flow field. Thereby the mutual interaction of gust and aircraft is captured. Both methods are compared in order to access the validity range of the simplified approach. A result is that for gust wavelength larger than two reference chords the agreement of the highly accurate method and simplified approach is good. For such a case the simplified approach has been used to simulate the interaction of a generic fighter aircraft with a lateral gust. Here, the reaction of the aircraft due to the additional loads has been taken into account by coupling of aerodynamics and flight-mechanics.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/91151/
Dokumentart:Beitrag im Sammelband
Titel:Simulation of Interaction of Aircraft and Gust Using the TAU-Code
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Heinrich, Ralfralf.heinrich (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2014
Erschienen in:New Results in Numerical and Experimental Fluid Mechanics IX
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:124
Seitenbereich:Seiten 503-511
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Dillmann, AndreasDLR GöttingenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Heller, GerdAirbus DeutschlandNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Krämer, EwaldUniversität StuttgartNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kreplin, Hans-PeterDLR GöttingenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Nitsche, WolfgangTU BerlinNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Rist, UlrichUniverstität StuttgartNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Springer Verlag
Name der Reihe:Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design
ISSN:1612-2909
ISBN:978-3-319-03157-6
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Böen-Modellierung, Böen-Interaktion
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Simulation und Validierung (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > C²A²S²E - Center for Computer Applications in AeroSpace Science and Engineering
Hinterlegt von: Seyfried, Beate
Hinterlegt am:20 Okt 2014 11:54
Letzte Änderung:27 Feb 2015 11:25

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