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Einträge mit Themengebiet "Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > CASE"

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A

  Abu-Zurayk, Mohammad und Brezillon, Joel (2011) Shape Optimization Using the Aero-structural Coupled Adjoint Approach for Viscous Flows. Eurogen 2011, 13-16 Sep 2011, Capua, Italy. file

  Abu-Zurayk, Mohammad und Brezillon, Joel (2011) Efficient Aero-Elastic Shape Optimization Using the Discrete Viscous Adjoint. STAB 2011, Göttingen, Germany. Volltext nicht online.

  Albensoeder, Stefan und Ballmann, Josef und Barnewitz, Holger und Behr, Marek und Bogdanski, Steffen und Filimon, Alexander und Fritz, Willy und Gauger, Nicolas und Haupt, Matthias und Henes, Daniel und Horst, Peter und Litvinenko, Alexander und Lutz, Thorsten und Matthies, Hermann G. und Mazlum, Ekrem und Meinke, Matthias und Mockett, Charles und Munz, Claus-Dieter und Orlt, Matthias und Radespiel, Rolf und Reich, Paul und Reimer, Lars und Rieger, Herbert und Roidl, Benedikt und Schillings, Claudia und Schmidt, Tobias und Schröder, Wolfgang und Schulz, Volker und Thiele, Frank und Wellmer, Georg und Wolf, Alexander (2010) Verbundprojekt MUNA: Best-Practice-Regeln. DLR-Interner Bericht. 124-2010/5. DLR. 78 S. Volltext nicht online.

  Alrutz, Thomas (2005) Hybrid Grid Adaptation in TAU. In: MEGAFLOW - Numerical Flow Simulation for Aircraft Design, 89, Seiten 109-116. Springer. Closing Presentation DLR Project MEGAFLOW, 10.-11.12.2002, Braunschweig (Germany). ISBN 3-540-24383-6. Volltext nicht online.

  Alrutz, Thomas und Knopp, Tobias (2006) Near-wall grid adaptation for turbulent flows. International Journal of Computing Science and Mathematics. INDERSCIENCE. Volltext nicht online.

  Alrutz, Thomas und Knopp, Tobias (2008) Near-wall grid adaption for turbulent flows. International Journal of Computing Science Mathematics (1), Seiten 177-192. Volltext nicht online.

  Alrutz, Thomas und Ruetten, Markus (2005) Investigation of Vortex Breakdown over a Pitching Delta Wing applying the DLR TAU-Code with Full, Automatic Grid Adaptation. AIAA. 35th AIAA Fluid Dynamics, 6-9 June 2005, Toronto, Canada. Volltext nicht online.

  Alrutz, Thomas und Vollmer, Daniel (2010) Recent Developments of TAU Adaptation Capability. In: MEGADESIGN and MegaOpt - German Initiatives for Aerodynamic Simulation and Optimization in Aircraft Design Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design, Vol. 107. Springer Verlag Berlin, Heidelberg. Seiten 3-19. ISBN 978-3-642-04092-4. ISSN 1612-2909. Volltext nicht online.

  Alrutz, Thomas (2005) Investigation of the parallel performance of the unstructured DLR-TAU-Code on distributed computing systems. In: Proceedings of Parallel CFD 2005, Seiten 509-516. Elsevier, The Netherlands. International Conference of Parallel Computational Fluid Dynamics 2005, 24-05-2005 - 27-05-2005, Washington, DC (USA). ISBN 978-0-444-52206-1. ISSN 1570-9426. Volltext nicht frei. file

  Alrutz, Thomas und Knopp, Tobias (2006) Near wall grid adaption for wall functions. In: Proceedings of International Conference on Boundary and Interior Layers 2006. University of Goettingen. BAIL 2006, 2006-07-24 - 2006-07-28, Goettingen, Germany. Volltext nicht frei. file

  Alrutz, Thomas und Orlt, Matthias (2006) Parallel dynamic grid refinement for industrial applications. In: Proceedings ECCOMAS CFD 06. TU Delft, The Netherlands. ECCOMAS CFD 06, 2006-09-05 - -2006-09-08, Egmond aan Zee, The Netherlands. ISBN 90-9020970-0. Volltext nicht frei. file

  Andres-Perez, Esther und Widhalm, Markus und Caloto, Aitor (2009) Achieving High Speed CFD simulations: Optimization, Parallelization, and FPGA Acceleration for the unstructured DLR TAU Code. AIAA 47th Aerospace Science Meeting, 2009-01-05 - 2009-01-08, Orlando, FL (USA). file

  Arthur, Malcolm und Dol, Henry und Krumbein, Andreas und Houdeville, Robert und Ponsin, Jorge (2003) Application of Transition Criteria in Navier-Stokes Computations. Projektbericht. TP137. (nicht veröffentlicht) Volltext nicht frei. file

B

  Bangerth, Wolfgang und Hartmann, Ralf und Guido, Kanschat (2007) deal.II --- a General Purpose Object Oriented Finite Element Library. ACM Transactions on Mathematical Software, 33 (4), Seite 24. file

  Bassi, Francesco und De Bartolo, Carmine und Hartmann, Ralf und Nigro, Alessandra (2009) A discontinuous Galerkin method for inviscid low Mach number flows. Journal of Computational Physics, 228 (11), Seiten 3996-4011. Elsevier. doi: 10.1016/j.jcp.2009.02.021. ISSN 0021-9991. file

  Beaumier, Philippe und Chelli, Enrico und Pahlke, Klausdieter (2001) Navier-Stokes Prediction of Helicopter Rotor Performance Including Aero-Elastic Effects. Journal of the American Helicopter Society, 46 (4). AMERICAN HELICOPTER SOCIETY INCORPORATION. ISSN 0002-8711. Volltext nicht online.

  Brandfass, Barbara (2010) Optimierung der MPI-Prozess-Kommunikation bei Multicore-Rechnerarchitekturen mit Hilfe des quadratischen Zuordnungsproblems. DLR-Interner Bericht. DLR-IB 224-2011 A 60. Diplomarbeit. file

  Brezillon, Joel und Dwight, Richard (2005) Discrete Adjoint of the Navier-Stokes Equations for Aerodynamic Shape Optimization. EUROGEN 2005 - Sixth Conference on Evolutionary and Deterministic Methods for Design, Optimization and Control with Applications to Industrial and Societal Problems, 2005-09-12 2005-09-14, Munich, Germany. file

  Brezillon, Joel und Wild, Jochen (2005) Evaluation of Different Optimization Strategies for the Design of a High-Lift Flap Device. EUROGEN 2005 - Sixth Conference on Evolutionary and Deterministic Methods for Design, Optimization and Control with Applications to Industrial and Societal Problems, 2005-09-12 2005-09-14, Munich, Germany. file

  Brodersen, Olaf und Eisfeld, Bernhard und Raddatz, Jochen und Frohnapfel, Petra (2008) DLR Results from the Third AIAA Computational Fluid Dynamics Drag Prediction Workshop. Journal of Aircraft, 45 (3), Seiten 823-836. doi: 10.2514/1.30628. ISSN 0021-8669. Volltext nicht online.

  Bugeda, Gabriel und Courty, J.-C. und Gilliot, Anne und Höld, Roland und Marini, Marco und Nguyen, T. van und Papailiou, Kyriakos und Periaux, Jacques und Schwamborn, Dieter (2006) Verification and Validation Methods for Challenging Multiphysics Problems. A Series of Handbooks on Therory and Engineering Applications of Computational Methods. CIMNE Barcelona, Spain. ISBN 84-96736-00-8. Volltext nicht online.

  Bugeda, Gabriel und Courty, Jean-Claude und Gilliot, Anne und Höld, Roland und Marini, Marco und Nguyen, Toan und Papailiou, Kyriakos und Periaux, Jacques und Schwamborn, Dieter (2006) Verfication and Validation Methods for Challenging Multiphysics Problems. A Series of Handbook on Theory and Engineering Applications of Computational Methods. International Center for Numerical Methods in Engineering (CIMNE). ISBN 84-96736-00-8. Volltext nicht online.

  Bunge, U. und Mockett, B. und Aupiox, B. und Haase, W. und Menter, F. und Schwamborn, Dieter und Weinman, Keith (2006) Summary of experience. In: NNFM Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design, 94. Springer Verlag. Seiten 405-420. ISBN 3-540-28786-8. Volltext nicht online.

C

  Crippa, Simone (2010) Numerical Aspects of NASA Trap-Wing Computations using the DLR TAU Code. First AIAA High Lift Prediction Workshop, 26-27 Jun 2010, Chicago, IL, USA. (nicht veröffentlicht) file

  Crippa, Simone (2010) Application of Novel Hybrid Mesh Generation Methodologies for Improved Unstructured CFD Simulations. In: Conference Procedings. 28th AIAA Applied Aerodynamics Conference, 28 Jun - 01 Jul 2010, Chicago, IL, USA. filefile

  Crippa, Simone (2011) Improvement of Unstructured Computational Fluid Dynamics Simulations Through Novel Mesh Generation Methodologies. Journal of Aircraft, 48 (3), Seiten 1036-1044. American Institute of Aeronautics and Astronautics (AIAA). doi: 10.2514/1.C031219. ISSN 0021-8669. file

  Crippa, Simone und Krimmelbein, Normann (2011) Transitional Flow Computations of the NASA Trapezoidal Wing. In: Jahresbericht 2011, Seiten 104-105. 15. STAB Workshop, 9-10 Nov 2011, Göttingen. file

D

  Dietz, Markus und Khier, Walid und Knutzen, Bjoern und Wagner, Siegfried und Krämer, Ewald (2008) Numerical Simulation of a Full Helicopter Configuration Using Weak Fluid-Structure Coupling. 46th AIAA Aerospace Sciences Meeting and Exhibit., 2008-01-07, Reno (USA). file

  Dwight, Richard (2007) Goal-Oriented Mesh Adaptation using a Dissipation-Based Error Indicator. International Journal of Numerical Methods in Fluids. doi: 10.1002/fld.1582. file

  Dwight, Richard (2007) Adjoint Algorithms for the Optimization of 3d Turbulent Configurations. Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design, 96. Springer. file

  Dwight, Richard (2006) Robust Mesh Deformation using the Linear Elasticity Equations. Computational Fluid Dynamics. Springer. file

  Dwight, Richard (2004) Time-Accurate Navier-Stokes Calculations with Approximately Factored Implicit Schemes. Computational Fluid Dynamics. Springer. ISBN 3540318003. file

  Dwight, Richard (2007) A Posteriori Estimation of Error due to Dissipation in Finite Volume Schemes and Application to Mesh Adaptation. In: AIAA Paper Series (AIAA-2007-4093). AIAA. AIAA CFD Conference, 2007-06, Miami, USA. file

  Dwight, Richard (2006) Efficiency Improvements of RANS-Based Analysis and Optimization using Implicit and Adjoint Methods on Unstructured Grids. DLR-Forschungsbericht. DLR FB-2006-11. Dissertation. University of Manchester. file

  Dwight, Richard (2006) Engine Inflow Boundary Conditions for Specification of Mass Flow. DLR-Interner Bericht. DLR IB 124-2006/6. file

  Dwight, Richard und Brezillon, Joel (2006) Effect of Approximations of the Discrete Adjoint on Gradient-Based Optimization. AIAA Journal, 44 (12), Seiten 3022-3071. file

  Dwight, Richard und Brezillon, Joel (2007) Adjoint Algorithms for the Optimization of 3d Turbulent Configurations. In: 2006 STAB, 96. Springer. STAB 2006, 2006-10, Darmstadt. file

  Dwight, Richard und Brezillon, Joel (2008) Efficient and Robust Algorithms for Solution of the Adjoint Compressible Navier–Stokes Equations with Applications. International Journal for Numerical Methods in Fluids (60), Seiten 365-389. Wiley InterScience. doi: 10.1002/fld.1894. file

  Dwight, Richard und Brezillon, Joel und Vollmer, Daniel (2006) Efficient Algorithms for Solution of the Adjoint Compressible Navier-Stokes Equations with Applications. In: ODAS 2006. ODAS 2006, 2006, Toulouse, France. file

E

  Eisfeld, Bernhard (2002) Die Reynolds-Spannungsgleichungen für kompressible Strömung - Herleitung und Zusammenhänge. DLR-Interner Bericht. DLR-IB 124-2002/36. 52 S. Volltext nicht online.

  Eisfeld, Bernhard (1999) Pseudokontinuierliche Modellierung der Strömung in Schüttschichtreaktoren. Dissertation, Brandenburgische Technische Universität Cottbus. Volltext nicht online.

  Eisfeld, Bernhard (2005) Collection of equations for compressible turbulent flow. DLR-Interner Bericht. DLR-IB 124-2005/7. 36 S. Volltext nicht online.

  Eisfeld, Bernhard (2004) Numerical simulation of aerodynamic problems with a Reynolds stress turbulence model. Springer. 14. STAB/DGLR-Symposium, 2004-11-16 - 2004-11-18, Bremen. ISBN 3-540-33286-3. Volltext nicht online.

  Eisfeld, Bernhard (2006) ONERA M6 wing. In: FLOMANIA - A European Initiative on Flow Physics Modelling Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design, 94. Springer-Verlag. Seiten 219-224. ISBN 3-540-28786-8. Volltext nicht online.

  Eisfeld, Bernhard (2006) Die Thin-Shear-Layer-Approximation zur Berechnung der viskosen Flüsse. DLR-Interner Bericht. DLR-IB 124-2006/7. 53 S. Volltext nicht online.

  Eisfeld, Bernhard (2007) Simulation aerodynamischer Probleme mit einem Reynolds-Spannungsmodell. Gemeinsamer Technologietag ERCOFTAC Nord-/Süddeutschland, 2007-10-05, Stuttgart. (nicht veröffentlicht) Volltext nicht online.

  Eisfeld, Bernhard (2008) Der Einfluss der Längenmaßgleichung auf die Simulation aerodynamischer Strömungen mit Reynolds-Spannungsmodellen. 16. DGLR/STAB-Symposium, 2008-11-03 - 2008-11-04, Aachen. (nicht veröffentlicht) Volltext nicht online.

  Eisfeld, Bernhard (2009) Das Verbundprojekt MUNA - Management und Minimierung von Unsicherheiten in der Numerischen Aerodynamik. 14. STAB Workshop, 11-12 Nov 2009, Göttingen. (nicht veröffentlicht) Volltext nicht online.

  Eisfeld, Bernhard (2010) Reynolds Stress Modeling for Complex Aerodynamic Flows. In: Proceedings. 5th European Conference on Computational Fluid Dynamics, ECCOMAS CFD, 14-17 Jun 2010, Lisbon. ISBN 978-989-96778-1-4. Volltext nicht online.

  Eisfeld, Bernhard (2010) The German National Joint Project MUNA: Management and Minimization of Uncertainties and Errors in Numerical Aerodynamics. In: Proceedings. 5th European Conference on Computational Fluid Dynamics, ECCOMAS CFD, 14-17 Jun 2010, Lisbon. ISBN 978-989-96778-1-4. Volltext nicht online.

  Eisfeld, Bernhard (2011) Numerical Uncertainties and Error Control: The MUNA Project. ERCOFTAC Short Course “Uncertainty Management and Quantification in Industrial Analysis and Design”, 03-04 Mar 2011, Garching. (nicht veröffentlicht) Volltext nicht online.

  Eisfeld, Bernhard (2011) Numerical Uncertainties and Error Control: The MUNA Project. ERCOFTAC Short Course “Uncertainty Management and Quantification in Industrial Analysis and Design”, 15-16 Sep 2011, Hampton, Virginia, USA. (nicht veröffentlicht) Volltext nicht online.

  Eisfeld, Bernhard und Knopp, Tobias und Calvo, Javier Bartolome (2008) Anwendung einer neuen Erweiterung für k-ω-Turbulenzmodelle zur Berücksichtigung von Wandrauhigkeit auf Strömungen mit Ablösung. 16. DGLR/STAB-Symposium, 2008-11-03 - 2008-11-04, Aachen. (nicht veröffentlicht) Volltext nicht online.

  Eisfeld, Bernhard und Rudnik, Ralf (2002) Der Einfluß der Schließungskoeffizienten und der ω-Randbedingung auf die Lösung der RANS-Gleichungen mit dem k-ω-Turbulenzmodell von Wilcox bei transsonischer Strömung. DLR-Interner Bericht. DLR-IB 124-2002/35. 27 S. Volltext nicht online.

  Eisfeld, Bernhard und Spiering, Frank (2011) Untersuchung des Einflusses der Deformation und des Turbulenzmodells auf Simulationsergebnisse am Beispiel der HiReTT-Konfiguration. 15. DGLR/STAB-Workshop, 09-10 Nov 2011, Göttingen. (nicht veröffentlicht) file

  Eisfeld, Bernhard und Weinman, Keith und Schwamborn, Dieter (2006) DLR´s Contribution to FLOMANIA - Methods, Models, Applications. In: NNFM Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design, 94. Springer Verlag. Seiten 49-56. ISBN 3-540-28786-8. Volltext nicht online.

F

  Fassbender, Jens K. (2005) Robust and efficient computation of turbulent flows around civil transport aircraft at flight Reynolds numbers. Aerospace Science and Technology, 9 (8), Seiten 672-680. Elsevier. doi: 10.1016/j.ast.2005.09.003. Volltext nicht online.

  Faßbender, Heike und Vendl, Alexander und Görtz, Stefan und Zimmermann, Ralf und Mifsud, Michael (2011) More Simulation - Less Testing. In: European Success Stories in Industrial Mathematics Springer. Seite 88. ISBN 978-3-642-23847-5. Volltext nicht online.

G

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  Gerhold, Thomas (2011) Preparing TAU for Many-Cores. Onera Scientific Days , 07. Oct. 2011, Châtillon, France . Volltext nicht online.

  Gerhold, Thomas und Evans, John (1999) Efficient Computation of 3D-Flows for Complex Configurations with the DLR-TAU Code. In: New Results in Numerical and Experimental Fluid Mechanics, 72, Seiten 178-185. Vieweg. AG STAB Symposium, 1998-11-10 - 1998-11-12, Berlin. ISBN 3-528-03122-0. Volltext nicht online.

  Gerhold, Thomas und Neumann, Jens (2007) The parallel mesh deformation of the DLR TAU-Code. In: Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design, 96. Springer-Verlag Berlin Heidelberg 2007. Seiten 162-169. ISBN 3-540-74458-4. Volltext nicht online.

  Gerhold, Thomas und Jägersküpper, Jens und Kroll, Norbert (2011) Exascale - Chance & Challenge for CFD in Aircraft Design. International Supercomputing Conference (ISC), 19. – 23. Jun. 2011, Hamburg, Germany. Volltext nicht online.

  Gerhold, Thomas und Neumann, Jens (2006) The parallel mesh deformation of the DLR TAU-Code. 15. DGLR-Fach-Symposium der STAB, 2006-11-29-2006-12-01, Darmstadt (Germany). (eingereichter Beitrag) Volltext nicht frei. file

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  Görtz, Stefan (2011) Fusing computational and experimental flow data with Gappy POD. Graduiertenkolleg Lorentzkraft, 3. Mai 2011, Ilmenau, Deutschland. Volltext nicht online.

  Görtz, Stefan und Mifsud, Michael (2011) Fusing computational and experimental data with Gappy POD for harmonized aerodynamic data. CFD and Experiment – Integration of Simulation Workshop, 5.-6. April 2011, Göttingen, Deutschland. Volltext nicht online.

H

  Haase, Werner und Aupiox, Bertrand und Bunge, Ulf und Schwamborn, Dieter (2006) FLOMANIA - A European Initiative on Flow Physics Modelling. NNFM, 94. Springer Verlag. 420 S. ISBN 3-540-28786-8. Volltext nicht online.

  Han, Zhong-Hua und Zimmermann, Ralf und Görtz, Stefan (2010) A New Cokriging Method for Variable-Fidelity Surrogate Modeling of Aerodynamic Data. 48th AIAA Aerospace Sciences Meeting Including the New Horizons Forum and Aerospace Exposition, 4-7 Jan 2010, The United States. file

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  Hartmann, Ralf (2006) Discontinuous Galerkin methods for compressible flows: higher order accuracy, error estimation and adaptivity. In: VKI Lecture Series, 2006-0. Seiten 1-50. file

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  Hartmann, Ralf (2006) Error estimation and adjoint based refinement for an adjoint consistent DG discretization of the compressible Euler equations. Int. J. Computing Science and Mathematics, 1 (2-4), Seiten 207-220. file

  Hartmann, Ralf (2007) DG discretizations for compressible flows: Adjoint consistency analysis, error estimation and adaptivity. Adaptive Numerical Methods for PDEs, 2007-06-10 - 2007-06-16, Oberwolfach. file

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  Hartmann, Ralf (2007) Entwicklung von Discontinuous Galerkin Verfahren höherer Ordnung auf unstrukturierten adaptiv verfeinerten Gittern inklusive Fehlerschätzung. STAB workshop 2007, 2007-11-14 - 2007-11-15, Göttingen. filefile

  Hartmann, Ralf (2008) Multitarget error estimation and adaptivity in aerodynamic flow simulations. SIAM Journal on Scientific Computing, 31 (1), Seiten 708-731. file

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  Hartmann, Ralf (2008) Error estimation and adjoint-based refinement for multiple force coefficients in aerodynamic flow simulations. 5th European Congress on Computational Methods in Applied Sciences and Engineeering (ECCOMAS 2008), 2008-06-30 - 2008-07-05, Venice, Italy. filefile

  Hartmann, Ralf (2008) Adaptive Discontinuous Galerkin methods in aerodynamic flow simulations. Conference on Modeling, Simulation and Optimization of Complex Processes (MOSOCOP 08), 2008-07-21 - 2008-07-25, Heidelberg. file

  Hartmann, Ralf (2008) Numerical Analysis of Higher Order Discontinuous Galerkin Finite Element methods. VKI Lecture Series 2008-08, 2008-10-13 - 2008-10-17, Rhode Saint Genese, Belgium. filefilefile

  Hartmann, Ralf (2010) Adjoint-based error estimation and goal-oriented mesh refinement for aerodynamic flows. ECCOMAS CFD 2010, 14-17 June 2010, Lisbon, Portugal. (nicht veröffentlicht) Volltext nicht frei. file

  Hartmann, Ralf (2010) Aerodynamic flow simulations based on deal.II. Workshop on: Recent and Future Development with and of deal.II, 23-25 Aug 2010, Heidelberg. (nicht veröffentlicht) Volltext nicht frei. file

  Hartmann, Ralf (2010) Error estimation and adaptive mesh refinement for aerodynamic flows. Oberseminar Numerische Mathematik, Universität Heidelberg, 14 April 2010, Heidelberg. (nicht veröffentlicht) Volltext nicht frei. file

  Hartmann, Ralf (2011) DG Methods for Aerodynamic Flows: Higher order, error estimation and adaptive mesh refinement. 16th International Conference on Finite Elements in Flow Problems, 23-25 March 2011, Munich, Germany. file

  Hartmann, Ralf und Held, J. und Leicht, T. und Prill, F. (2009) ADIGMA final meeting: Error estimation and local mesh refinement for turbulent flows. Closing Workshop of the European Project on Adaptive Higher-Order Variational Methods for Aerodynamic Applications in Industry, 8-10 Dec 2009, Braunschweig. (nicht veröffentlicht) Volltext nicht frei. file

  Hartmann, Ralf und Held, Joachim und Leicht, Tobias (2011) Adjoint-based error estimation and adaptive mesh refinement for the RANS and k-ω turbulence model equations. Journal of Computational Physics, 230 (11), Seiten 4268-4284. Elsevier. doi: 10.1016/j.jcp.2010.10.026. ISSN 0021-9991. file

  Hartmann, Ralf und Held, Joachim und Leicht, Tobias und Prill, Florian (2010) Error estimation and adaptive mesh refinement for aerodynamic flows. In: Notes on numerical fluid mechanics and multidisciplinary design, 113. Springer. Seiten 339-353. ISBN 978-3-642-03706-1. ISSN 1612-2909. file

  Hartmann, Ralf und Held, Joachim und Leicht, Tobias und Prill, Florian (2010) Discontinuous Galerkin methods for computational aerodynamics - 3D adaptive flow simulation with the DLR PADGE code. Aerospace Science and Technology, 14, Seiten 512-519. Elsevier. doi: 10.1016/j.ast.2010.04.002. ISSN 1270-9638. file

  Hartmann, Ralf und Houston, Paul (2006) Symmetric Interior Penalty DG Methods for the Compressible Navier--Stokes Equations I: Method Formulation. International Journal of Numerical Analysis & Modeling, 3 (1), Seiten 1-20. file

  Hartmann, Ralf und Houston, Paul (2006) Symmetric Interior Penalty DG Methods for the Compressible Navier--Stokes Equations II: Goal--Oriented A Posteriori Error Estimation. International Journal of Numerical Analysis & Modeling, 3 (2), Seiten 141-162. file

  Hartmann, Ralf und Houston, Paul (2008) An optimal order interior penalty discontinuous Galerkin discretization of the compressible Navier-Stokes equations. Journal of Computational Physics, 227 (22), Seiten 9670-9685. Elsevier. file

  Hartmann, Ralf und Houston, Paul (2010) Error estimation and adaptive mesh refinement for aerodynamic flows. In: ,Von Karman Institute for Fluid Dynamics, Rhode Saint Genese, Belgium. ISBN 13 978-2-930389-98-2. file

  Hartmann, Ralf und Leicht, Tobias (2010) Discontinuous Galerkin Verfahren in der Aerodynamik: Höhere Ordnung, Fehlerschätzung und Gitteradaption. 17. DGLR-Fach-Symposium der STAB, 9-10 Nov 2010, Berlin. (nicht veröffentlicht) Volltext nicht frei. file

  Hartmann, Ralf und Leicht, Tobias (2011) DG Methods for Aerodynamic Flows: Higher order, error estimation and adaptive mesh refinement. HONOM 2011, 11-15 April 2011, Trento, Italy. file

  Hartmann, Ralf und Lukacova-Medvidova, M. und Prill, F. (2009) Efficient Preconditioning for the Discontinuous Galerkin Finite Element Method by Low-Order Elements. Applied Numerical Mathematics, 59 (8), Seiten 1737-1753. Elsevier. doi: 10.1016/j.apnum.2009.01.002. ISSN 0168-9274. Volltext nicht online.

  Hazra, Subhendu und Schulz, Volker und Brezillon, Joel (2008) Simultaneous Pseudo-Time Stepping for 3D Aerodynamic Shape Optimization. Numerical Mathematics, 16 (Heft 2), Seiten 139-161. Walter de Gruyter . doi: 10.1515/JNUM.2008.007. ISSN 1569-3953. Volltext nicht online.

  Heinrich, Ralf und Reimer, Lars und Michler, Andreas (2011) Multidisciplinary simulation of maneuvering aircraft interacting with atmospheric effects using the DLR TAU code. RTO AVT-189 Specialists’ Meeting on Assessment of Stability and Control Prediction Methods for Air and Sea Vehicles, 12.-14. Oktober 2011, Portsdown West, UK. Volltext nicht frei. file

  Held, Joachim (2007) Ein Gebietszerlegungsverfahren für parabolische Probleme im Zusammenhang mit Finite-Volumen-Diskretisierung. Dissertation, Universität Göttingen. Volltext nicht online.

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