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Engine Inflow Boundary Conditions for Specification of Mass Flow

Dwight, Richard (2006) Engine Inflow Boundary Conditions for Specification of Mass Flow. DLR-Interner Bericht. DLR IB 124-2006/6.

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Kurzfassung

Two engine inflow boundary conditions with direct specification of the integral quantities massflow and WAT respectively are formulated and implemented in the DLR Tau-code. For the formulation a summary of characteristic theory for the Euler equations is given, followed by the application of this theory to the derivation of several permeable boundary conditions with various flow quantities specified on the inflow surface. It is noted that the specification of a single integral quantity on the inflow face is insufficient to prescribe the flow there fully, and a remedy is proposed whereby the massflow distribution over the inflow boundary is obtained from the boundary near points. It is shown that this method is more efficient than specification of massflow by iteration on the inflow pressure, and has also less user-defined parameters. Similar results for the WAT boundary condition are given. Finally the relevant parameter settings as implemented in Tau are described, and best-practice guidelines are given on the use of the new boundary conditions.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/50803/
Dokumentart:Berichtsreihe (DLR-Interner Bericht)
Titel:Engine Inflow Boundary Conditions for Specification of Mass Flow
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Dwight, RichardNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2006
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Ja
ISSN:1614-7790
Status:veröffentlicht
Stichwörter:characteristic boundary conditions,
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:keine Zuordnung
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L - keine Zuordnung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - keine Zuordnung (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > CASE
Hinterlegt von: Dwight, Dr.(PH.D.) Richard
Hinterlegt am:10 Aug 2007
Letzte Änderung:31 Jul 2019 19:20

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