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Transition Prediction and Impact on a Three-Dimensional High-Lift-Wing Configuration

Moens, Frédéric und Perraud, Jean und Krumbein, Andreas und Toulorge, Thomas und Iannelli, Pierluigi und Eliasson, Peter und Hanifi, Ardeshir (2008) Transition Prediction and Impact on a Three-Dimensional High-Lift-Wing Configuration. Journal of Aircraft, Vol. 4 (No. 5), [1751]-[1766]. American Institute of Aeronautics and Astronautics. doi: 10.2514/1.36238.

[img] PDF - Nur DLR-intern zugänglich
9MB

Offizielle URL: http://www.aiaa.org/content.cfm?pageid=322&lupubid=22

Kurzfassung

The evolution of maximum lift coefficient of a transport aircraft as a function of Reynolds number can be linked to modifications of the laminar-turbulent transition process. In the framework of European project EUROLIFT (I), a task was dedicated to the physical understanding and the numerical modeling of the transition process in high-lift configurations. Then, in the follow-on project EUROLIFT II, a major step is the integration of transition prediction tools within Reynolds-averaged Navier-Stokes (RANS) solvers in order to estimate the impact of transition on performance. This paper presents an overview of the different activities dealing with transition in the EUROLIFT II project.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/55391/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Transition Prediction and Impact on a Three-Dimensional High-Lift-Wing Configuration
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Moens, FrédéricONERA, Meudon, FranceNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Perraud, JeanONERA, Toulouse, FranceNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Krumbein, AndreasNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Toulorge, ThomasINTA, Madrid, SpainNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Iannelli, PierluigiCIRA, Capua, ItalyNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Eliasson, PeterFOI, Stockholm, SwedenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Hanifi, ArdeshirFOI, Stockholm, SwedenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:September 2008
Erschienen in:Journal of Aircraft
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:Vol. 4
DOI:10.2514/1.36238
Seitenbereich:[1751]-[1766]
Verlag:American Institute of Aeronautics and Astronautics
Status:veröffentlicht
Stichwörter:transition prediction, RANS solvers, high-lift, 3d, realistic aircraft
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Konzepte & Integration (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > CASE
Hinterlegt von: Krumbein, Dr.-Ing. Andreas
Hinterlegt am:02 Okt 2008
Letzte Änderung:27 Mär 2024 15:03

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