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Application of a Hybrid Navier-Stokes Solver with Automatic Transition Prediction

Krumbein, Andreas und Krimmelbein, Normann und Schrauf, Géza (2007) Application of a Hybrid Navier-Stokes Solver with Automatic Transition Prediction. American Institute of Aeronautics and Astronautics,. AIAA 25th Applied Aerodynamics Conference, 2007-06-25 - 2007-06-28, Miami, Florida, U.S.A..

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Kurzfassung

A hybrid Reynolds-averaged Navier-Stokes solver, a laminar boundary layer code and a fully automated local, linear stability code were coupled in order to predict the laminar-turbulent transition due to Tollmien-Schlichting and cross flow instabilities using the eN-method based on the two N factor approach. The coupled system was designed to be applied to three-dimensional aircraft configurations which are of industrial relevance. The application of the system to a two-dimensional two-element airfoil configuration and a three-dimensional generic full aircraft configuration is described and documented in this paper. The prediction of the laminar-turbulent transition lines was done in a fully automatic manner. It will be shown that complex aircraft configurations can be handled without a priori knowledge of the transition characteristics of the specific flow problem. The computational results are partially compared to experimental data.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/49276/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag, Paper)
Titel:Application of a Hybrid Navier-Stokes Solver with Automatic Transition Prediction
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Krumbein, AndreasNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Krimmelbein, NormannTechnische Universität Braunschweig, Institut für StrömungsmechanikNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Schrauf, GézaAirbus, BremenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:27 Juni 2007
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Verlag:American Institute of Aeronautics and Astronautics,
Status:veröffentlicht
Stichwörter:TAU code, RANS, transition prediction, en method, linear stability code LILO, 3d, full aircraft, multi-element
Veranstaltungstitel:AIAA 25th Applied Aerodynamics Conference
Veranstaltungsort:Miami, Florida, U.S.A.
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:25 Juni 2007
Veranstaltungsende:28 Juni 2007
Veranstalter :American Institute of Aeronautics and Astronautics
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Drehflügler (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L RR - Drehflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Der virtuelle Drehflügler (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > CASE
Hinterlegt von: Krumbein, Dr.-Ing. Andreas
Hinterlegt am:06 Jul 2007
Letzte Änderung:24 Apr 2024 19:11

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