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Einträge mit Themengebiet "Institut für Aeroelastik"

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A

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  Dietz, Guido und Mai, Holger und Schröder, Andreas und Klein, Christian und Moreaux, N. und Leconte, P. (2007) Unsteady Wing- Pylon- Nacelle Interference in Transonic Flow. In: 48th AIAA/ASME/ASCE/AHS/ASC Structures, Structural Dynamics & Materials Conference, Session 9-SDM-6 (AIAA 2007-2018), Seiten 1-14. American Institute of Aeronautics and Astronautics. 48th AIAA/ASME/ASCE/AHS/ASC Structures, Structural Dynamics & Materials Conference, 2007-04-23 - 2007-04-26, Waikiki, Hawai (USA). Volltext nicht online.

  Füllekrug, Ulrich (2012) Non-linearity in structural dynamics and experimental modal analysis. In: Nonlinearity, Bifurcation and Chaos - Theory and Applications INTECH. ISBN 978-953-51-0816-0. Volltext nicht online.

  Grüber, B. und Carstens, V. (1996) Computation of the Unsteady Transonic Flow in Harmonically Oscillating Turbine Cascades Taking into Account Viscous Effects. 41st International Gas Turbine and Aeroengine Congress and Exhibition, Birmingham, United Kingdom, June 10-13 1996. Volltext nicht online.

  Grüber, B. und Carstens, V. (2000) The Impact of Viscous Effects on the Aerodynamic Damping of Vibrating Transonic Compressor Blades. 45th International Gas Turbine and Aeroengine Congress and Exhibition, Munich, Germany, May 8-11 2000. Volltext nicht online.

  Hönlinger, H.G. und Hutin, P.M. und Pendleton, E.W. (1997) The Benefits of the Passive and Active Aeroelastic Design of Aircraft Structures. In: Abstract of Presentation from the NATO Research and Technology Organisation, Vol. 1, A9-. AGARD Conference on Future Aerospace Technology in the Service of the Alliance, Ecole Polytechnique, Palaiseau, France, 14.-17.04.97. Volltext nicht online.

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  Kingsbury, Dallas W. und Agelostas, Anthony M. und Dietz, Guido und Mignolet, Marc P. und Liu, Danny D. und Schewe, Günter (2005) Limit cycle oscillations of aeroelastic systems with internal friction in the transonic domain - Experimental results. In: Proceedings - 2005 46th AIAA/ASME/ASCE/AHS/ASC Structures, Structural Dynamics & Materials Conference. 46th AIAA/ASME/ASCE/AHS/ASC Structures, Structural Dynamics & Materials Conference, 2005-04-18 - 2005-04-21, Austin, TX (USA). Volltext nicht online.

  Knipfer, A. und Schewe, G. (1999) Investigations of an Oscillating Supercritical 2D Wing Section in a Transonic Flow. 37th Aerospace Sciences Meeting & Exhibit, Reno (Nevada), January 11-14, 1999. Volltext nicht online.

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  Krüger, Wolf R. und Ciampa, Pier Davide und Geier, Martin und Kier, Thiemo und Klimmek, Thomas und Kohlgrüber, Dieter und Ohme, Per und Risse, Kristof und Schwinn, Julian (2018) A Comprehensive Loads Process at the DLR - Definition, Analysis, Experimental Evaluation. Aerospace Lab, 14, Seiten 1-16. Onera Scientific Information Department. doi: 10.12762/2018.AL14-01. ISSN 2107-6596. Volltext nicht online.

  Mai, Holger und Dietz, Guido und Geißler, Wolfgang und Richter, Kai und Bosbach, Johannes und Richard, Hughes und de Groot, Klaus (2006) Dynamic Stall Control by Leading Edge Vortex Generators. In: Proceedings of the 62nd Annual Forum and Technology Display, 62. American Helicopter Society 62nd Annual Forum and Technology Display, 2006-05-09 - 2006-05-11, Phoenix, AZ (USA). ISSN 1552-2938. Volltext nicht online.

  Schroeder, K. (1999) Multibody Analysis of Railway Vehicles on Roller Rigs and on Straight Tracks. In: Advances in Computational Multibody Dynamics, Seiten 343-357. EUROMECH , Lisbon, Portugal, Sept. 1999. Volltext nicht online.

  Schäfer, B. und Krenn, R. und Lösch, M. und Rulka, W. (1999) Space Robotics Dynamics Simulation Performance in Real-Time Environments. In: EUROMECH Colloquium 404, Seiten 541-560. EUROMECH Colloquium 404, Lisbon, 20-23.Sept. 1999. Volltext nicht online.

  Vaculin, O. und Valasek, M. und Kortüm, W. (2000) Multi-Objective Control of Semi-Active Truck Suspension. In: AVEC 2000 5th International Symposium on Advanced Vehicle Control, Proceedings, Seiten 405-412. AVEC 2000, Ann Arbor,USA, 22 - 24 August 2000. Volltext nicht online.

  Veitl, A. und Arnold, M. (1999) Coupled Simulation of Multibody Systems and Elastic Structures. In: Advances in Computational Multibody Dynamics, Seiten 635-644. Euromech , Lisbon, Portugal, Sept. 1999. Volltext nicht online.

  Voß, R. und Stettner, M. (2002) Aeroelastics, flight mechanics and handling qualities of the MOB BWB configuration. 9th AIAA/ISSMO Symposium and Exhibit on Multidisciplinary Analysis and Optimization, Atlanta, GA, USA, 4-6 September 2002. Volltext nicht online.

B

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  Kersken, Hans-Peter und Schreiber, Andreas und Strietzel, Martin und Faden, Michael und Ahrem, Regine und Post, Peter und Wolf, Klaus und Beckert, Armin und Gerholt, Thomas und Heinrich, Ralf und Kügeler, Edmund (2000) AMANDA - A Distributed System for Aircraft Design. In: Euro-Par 2000 - Parallel Processing: 6th International Euro-Par Conference, 1900, Seiten 1315-1322. Springer-Verlag. Euro-Par 2000, 2000-08-29 - 2000-09-01, München, Deutschland. Volltext nicht online.

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C

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  Dietz, G. und Schewe, G. und Kiessling, F. und Sinapius, M. (2003) LIMIT-CYCLE-OSCILLATION EXPERIMENTS AT A TRANSPORT AIRCRAFT WING MODEL. In: IFASD 2003. IFASD 2003, Amsterdam/The Netherlands, June 4-6, 2003. Volltext nicht online.

  Einarsson, G. und Neumann, J. (2005) Multidisciplinary Simulation of a Generic Delta Wing: Aerodynamic, Flight-Dynamic and Structure-Mechanic Coupling. In: Computational Methods for Coupled Problems in Science and Engineering, 1st. Edition, Seiten 163-182. CIMNE, Barcelona (Spain). Coupled Problems 2005, Santorini Island (gr), 25.-27.05.2005. ISBN 84-95999-71-4. Volltext nicht online.

  Petrie-Repar, P. und Carstens, V. (2004) Development of an Efficient Linearised Navier-Stokes Flow Solver for Turbomachinery Applications. In: New Results in Numerical and Experimental Fluid Mechanics IV, Volume 87, Seiten 286-293. Springer Verlag. 13. DGLR-Fach-Symposium der STAB, München, 12.-14. November 2001. ISBN 3-540-20258-7. Volltext nicht online.

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D

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  Dietz, G. und Schewe, G. und Mai, H. (2005) Experiments on Heave / Pitch Limit-Cycle Oscillations of a Supercritical Airfoil. In: Vortex dominated flows: A volume celebrating Lu Ting's 80th birthday World Scientific, New Jersey, London, Singapore, Bijing, Shanghai, Hong Kong, Taipeo, Chennai. Seiten 43-66. ISBN 981-256-320-2. Volltext nicht online.

  Hecken, Tobias und Cumnuantip, Sunpeth und Klimmek, Thomas (2021) Structural design of heavy-lift unmanned cargo drones in low altitudes. In: Automated Low-Altitude Air Delivery - Towards Autonomous Cargo Transportation with Drones Research Topics in Aerospace. Springer. Seiten 159-183. doi: 10.1007/978-3-030-83144-8. ISBN 978-3-030-83144-8. ISSN 2194-8259. Volltext nicht online.

  Helm, Sebastian und Fehrs, Michael und Nitzsche, Jens (2019) Towards CFD-based Aeroelastic Analysis of NLF Wings. In: 21st STAB/DGLR Symposium on New Results in Numerical and Experimental Fluid Mechanics, 12, Seiten 491-500. Springer. STAB 2018 - 21. DGLR-Fachsymposium der STAB, 2018-11-06 - 2018-11-07, Darmstadt, Deutschland. doi: 10.1007/978-3-030-25253-3_47. ISBN 978-3-030-25252-6. ISSN 1612-2909. Volltext nicht online.

  Ilic, Caslav und Merle, Andrei und Ronzheimer, Arno und Abu-Zurayk, Mohammad und Jepsen, Jonas und Leitner, Martin und Schulze, Matthias und Schuster, Andreas und Petsch, Michael und Gottfried, Sebastian (2020) Cybermatrix: A novel approach to computationally and collaboration intensive MDO for transport aircraft design. In: 21st STAB/DGLR Symposium on New Results in Numerical and Experimental Fluid Mechanics, 142 (1), Seiten 37-47. Springer. STAB 2018, Darmstadt, Germany. doi: 10.1007/978-3-030-25253-3_4. ISBN 978-3-030-25252-6. ISSN 1612-2909. file

  Klein, Christian und Sachs, Werner und Henne, Ulrich und Egami, Yasuhiro und Mai, Holger und Ondrus, Vladimir und Beifuss, Uwe (2010) Application of Pressure-Sensitive Paint for Determination of Dynamic Surface Pressures on a 30 Hz Oscillating 2D profile in Transonic Flow. In: New Results in Numerical and Experimental Fluid Mechanics VII Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design, Vol. 112. Springer Verlag Berlin, Heidelberg. Seiten 323-330. doi: 10.1007/978-3-642-14243-7_40. ISBN 978-3-642-14242-0. ISSN 1612-2909. Volltext nicht online.

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  Krüger, W.-R. und Heinrich, R. (2001) Strömungs-Struktur-Kopplung von Mehrkörpersimulation und CFD. In: Proceedings von Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2001. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2001, Hamburg, 17.-10. Sept. 2001. Volltext nicht online.

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E

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F

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P

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