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Interaction of Vehicles and Flexible Tracks by Co-Simulation of Multibody Vehicle Systems and Finite Element Track Models

Dietz, St. und Hippmann, G. und Schupp, G. (2003) Interaction of Vehicles and Flexible Tracks by Co-Simulation of Multibody Vehicle Systems and Finite Element Track Models. In: The Dynamics of Vehicles on Roads and on Tracks, 37, Seiten 372-384. Swets & Zeitlinger. 17th IAVSD Symposium, Denmark, 20-24 August 2001. ISBN 90-265-1945-1.

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Kurzfassung

Co-Simulation gives a suitable framework for coupling software-tools specialized for the application in different fields of mechanics and/or physics, particularly if based on different mathematical methods. For the computational analysis of a vehicle’s running behaviour usually a Multibody System approach is used while flexible tracks – representing for example a bridge – are best examined with the help of Finite Element software. Now, for the simulation of a vehicle running on a flexible track without neglecting the inherent interaction, an obvious and promising strategy is to simulate each of the two subsystems (vehicle and flexible track) with the appropriate software concurrently and to exchange the interfacing data at discrete communication points. To minimize the numerical effort, the track’s finite element model can be reduced modally to a linear description in a pre-processing step additionally; the resulting linear equations of motion of the track can then be solved analytically with high efficiency. An application of the strategy is demonstrated by a truck and the encounter of two railway vehicles each running on bridges.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/14393/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=2003,
Titel:Interaction of Vehicles and Flexible Tracks by Co-Simulation of Multibody Vehicle Systems and Finite Element Track Models
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Dietz, St.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Hippmann, G.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Schupp, G.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2003
Erschienen in:The Dynamics of Vehicles on Roads and on Tracks
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:37
Seitenbereich:Seiten 372-384
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
True, H.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Swets & Zeitlinger
Name der Reihe:Vehicle System Dynamics
ISBN:90-265-1945-1
Status:veröffentlicht
Veranstaltungstitel:17th IAVSD Symposium, Denmark, 20-24 August 2001
Veranstalter :IAVSD
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V FT - Fahrzeugtechnik
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):NICHT SPEZIFIZIERT
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aeroelastik
Hinterlegt von: Klauer, Monika
Hinterlegt am:16 Sep 2005
Letzte Änderung:14 Jan 2010 21:47

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