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Influence of the Reynolds-Number on Flow Induced Vibrations of Generic Bridge Sections

Schewe, Günter (2006) Influence of the Reynolds-Number on Flow Induced Vibrations of Generic Bridge Sections. In: Proceedings of the International Conference on Bridges, Seiten 351-358. SECON HDGK. International Conference on Bridges, 2006-05-21 - 2006-05-24, Dubrovnik, Croatia (Europe). ISBN 953-95428-0-4.

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Kurzfassung

Bridge structures are often composed of more or less bluff bodies. A main point of the lecture is the question: In which case does the Re. No. play a significant role, in particular concerning their influence on the propensity to flow induced vibrations. The paper reviews the results of experiments carried out over a wide range of Reynolds numbers in a high pressure windtunnel. The two dimensional bodies investigated are: a generic Tacoma section, a sharp-edged, trapezoidal-shaped bridge section (approach span of “Great Belt” bridge) and a rectangular section with aspect ratio 1:5. Concerning the aeroelastic behaviour of the simplified Tacoma section, response curves will be presented, showing the occurrence of nonlinear vortex resonance phenomena. In case of the Belt section, variation of Re No led to significant changes in the force coefficients and St. No., caused by changes in the topological structure of the separated flow. For an angle of incidence α = 4° the rectangular cylinder shows strong Re No effects in particular in the curve of the lift coefficient. Generally one can say, bluff bodies having sharp-edged sections may suffer pronounced Reynolds-number effects as well.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/44294/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Influence of the Reynolds-Number on Flow Induced Vibrations of Generic Bridge Sections
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Schewe, GünterInstitut für AeroelastikNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2006
Erschienen in:Proceedings of the International Conference on Bridges
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Seitenbereich:Seiten 351-358
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Radic, JureNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:SECON HDGK
Name der Reihe:International Conference Proceedings
ISBN:953-95428-0-4
Status:akzeptierter Beitrag
Stichwörter:bridge aerodynamics, bridge flutter, bridge section, Reynolds number, Strouhal number, Belt section, rectangular section, vibrations
Veranstaltungstitel:International Conference on Bridges
Veranstaltungsort:Dubrovnik, Croatia (Europe)
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:2006-05-21 - 2006-05-24
Veranstalter :Structural Engineering Conference (SECON) and Croatian Society of Structural Engineers (CSSE)
HGF - Forschungsbereich:keine Zuordnung
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L - keine Zuordnung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Flexibles Flugzeug (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aeroelastik
Hinterlegt von: Erdmann, Daniela
Hinterlegt am:02 Aug 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 13:00

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