elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Imprint | Privacy Policy | Contact | Deutsch
Fontsize: [-] Text [+]

Items where Subject is "Institute of Transportation Systems > Betriebsführung"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Jump to: B | D | K | L | M | O | S
Number of items at this level: 21.

B

  Brandenburger, Niels/N.G. and Naumann, Anja (2016) Determining the allocation of tasks in automated high speed train driving. In: Second German Workshop on Rail Human Factors. Second German Workshop on Rail Human Factors, 08.-09.Mar.2016, Braunschweig, Deutschland. Volltext nicht online.

D

  Dietsch, Sandra (2014) Usability Engineering in the Rail Sector: Creating a Virtual Learning Environment for Rail Traffic Controllers. First German Workshop on Rail Human Factors, 20. - 21. Mai 2014, Braunschweig, Deutschland. file

K

  Krause, Thomas and Zimmermann, Ulrich (2015) Untersuchung von infrastrukturellen Maßnahmen für den energieeffizienten Bahnbetrieb. Master's, Technische Universität Berlin. file

L

  Linder, Christian (2015) Neue Ideen zur Datennutzung von Isolationsüberwachungsgeräten. Monitor: Das Magazin für elektrische Sicherheit (2/2015), pp. 24-27. file

  Linder, Christian and Schenkendorf, René (2015) Datengetriebene Diagnoseansätze für ESTW-Kabelanlagen. SIGNAL + DRAHT, pp. 16-21. DVV Media Group. ISSN 0037-4997 file

M

  Mönsters, Michael (2013) Konzepte zur Beschleunigung der Lärmminderungswirkung im Schienengüterverkehr. Master's, Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt e. V., Institut für Verkehrssystemtechnik. Volltext nicht frei. file

  Mönsters, Michael and Schumann, Tilo (2015) Energieeinsparung durch Harmonisierung der Geschwindigkeiten im Soll-Fahrplan. In: Eisenbahn Ingenieur Kalender 2016 Eurailpress. ISSN 0934-5930 file

O

  Otto, Carsten (2014) Analyse von dispositiven Eingriffen im Schienenverkehr durch Computersimulation. Diploma, Humboldt-Universität zu Berlin. file

S

  Scheier, Benedikt and Schumann, Tilo and Kohlruss, Jacob (2013) Dispositionsstrategien für einen energieeffizienten Bahnbetrieb. EI - Der Eisenbahningenieur, 1 2013, pp. 48-52. Tetzlaff Verlag. ISSN 0013-2810 file

  Schenkendorf, René (2014) A General Framework for Uncertainty Propagation Based on Point Estimate Methods. Second European Conference of the Prognostics and Health Management Society, 08-10. Juli 2014, Nantes, Frankreich. file

  Schenkendorf, René and Böhm, Thomas (2014) Aspekte einer datengetriebenen, zustandsabhängigen Instandhaltung: (Teil 1) Informative Merkmalsextraktion als Basis einer zuverlässigen Zustandsdiagnose. EI - Der Eisenbahningenieur, 14 (11), pp. 14-18. Tetzlaff Verlag. ISSN 0013-2810 file

  Schenkendorf, René and Groos, Jörn C. and Johannes, Lars (2015) Strengthening the Rail Mode of Transport by Condition Based Preventive Maintenance. In: IFAC Safeprocess Meeting (ISSN: 0005-1098). 9th IFAC Symposium on Fault Detection, Supervision and Safety for Technical Processes, 02.-04. Sept. 2015, Paris, Fankreich. ISSN 0005-1098 file

  Schumann, Tilo (2014) Fahrerassistenz und Betriebsoptimierung im Bahnverkehr (Schwerpunkt: Güterverkehr). Vorlesung Schienengüterverkehr, 20. Mai 2014, Berlin, Deutschland. file

  Schumann, Tilo (2014) Betriebskonzepte für den Next Generation Train. Votragsreihe VDI Arbeitskreis Bahn, Sommersemester 2014, Braunschweig, Deutschland. file

  Schumann, Tilo (2014) Wirkung eines Deutschland-Takts auf die Nachfrage im Schienenpersonenverkehr. ZEVrail - Zeitschrift für das gesamte System Bahn. Georg Siemens Verlag. ISSN 1618-8330 file

  Schumann, Tilo (2015) Effect of an integral fixed-interval timetable on the rail passenger demand in Germany. In: European Transport Conference (ISSN: 0967-070X). European Transport Conference, 28.-30. Sep 2015, Frankfurt / Main. ISSN 0967-070X file

  Schumann, Tilo (2016) Increase Of Capacity On The Shinkansen High-speed Line Using Virtual Coupling. COMPRAIL 2016, 19. - 21.07.2016, Madrid, Spanien. filefile

  Schumann, Tilo (2017) Erhöhung der Kapazität der Shinkansen-Hochgeschwindigkeitsstrecke mit Dynamischem Flügeln. EI - Der Eisenbahningenieur (12), pp. 52-57. Tetzlaff Verlag. ISBN 0013-2810 ISSN 0013-2810 file

  Schumann, Tilo (2017) Mehr Kapazität beim japanischen Shinkansen mittels dynamischem Flügeln. Kolloquium Verkehrsmanagement und Verkehrstelematik 2017, Sommersemester 2017, Dresden, Deutschland. file

  Schumann, Tilo and Lemmer, Karsten (2013) Next Generation Train - neue Potenziale für den europäischen HGV. ETR - Eisenbahntechnische Rundschau (1/2013), pp. 31-39. DVV Media Group. ISSN 0013-2845 file

  Schumann, Tilo and Ummels, Michael (2015) Operatives Verkehrsmanagement für einen energieeffizienten Bahnbetrieb. EI - Der Eisenbahningenieur (06/15), pp. 36-40. Tetzlaff Verlag. ISSN 0013-2810 file

This list was generated on Fri Apr 19 20:38:58 2019 CEST.
Browse
Search
Help & Contact
Information
electronic library is running on EPrints 3.3.12
Copyright © 2008-2017 German Aerospace Center (DLR). All rights reserved.