Items where Subject is "Institute of Transportation Systems > Verkehrssteuerung und -beeinflussung"
![]() | Up a level |
- Institutes and Facilities (127801)
- Institute of Transportation Systems (3222)
- Verkehrssteuerung und -beeinflussung (22)
- Institute of Transportation Systems (3222)
Number of items at this level: 22.
A
Arlt, Anja (2014) Erarbeitung eines Konzeptes zur Anpassung verkehrsabhängiger LSA-Steuerungen an die Erfordernisse der Fahrzeug-Infrastruktur-Kommunikation (V2I). Diploma, Technische Universität Dresden. Volltext nicht online. |
D
Detzer, Sandra and Junghans, Marek and Kozempel, Karsten and Saul, Hagen (2014) Analysis of traffic safety for cyclists - an automatic detection of critical traffic situations of cyclists. In: 20th International Conference on Urban Transport and the Environment, pp. 491-503. WIT Press. 20th International Conference on Urban Transport and the Environment, 28. Mai - 30. Mai 2014, Alvor, Portugal. ISBN 978-1-84564-778-0. Volltext nicht frei. | ![]() |
E
Erdmann, Jakob (2013) Kombination von Adaptiver LSA-Steuerung und GLOSA (AGLOSA). In: VIMOS Konferenz-Vorträge. VIMOS 2013, 4. Dez. 2013, Dresden, Deutschland. (In Press) | ![]() |
Erdmann, Jakob and Oertel, Robert and Wagner, Peter (2015) VITAL: a simulation-based assessment of new traffic light controls. The 18th International IEEE Conference on Intelligent Transportation Systems, 15. - 18. Sep. 2015, Las Palmas de Gran Canaria, Spanien. Volltext nicht frei. | ![]() |
G
Gstaiger, Veronika and Kurz, Franz and Hohloch, Marc (2014) VABENE++ multi-sensor approach to support crisis management. In: International Disaster and Risk Conference (IDRC), pp. 283-286. Global Risk Forum GRF Davos. 5th International Disaster and Risk Conference IDRC 2014, 24.-28. Aug. 2014, Davos, Schweiz. Volltext nicht frei. | ![]() |
L
Lu, Ting and Wagner, Peter (2014) Sorting Model of Optimization Order in Traffic Signal Planning. Transportation Research Record: Journal of the Transportation Research Board, 2439, pp. 53-61. US National Research Council. doi: 10.3141/2439-05. ISSN 0361-1981. Volltext nicht online. |
M
Mann, Anja and Klopsch, Kevin and Bieker, Laura and Wölki, Marko (2014) Do sparsely populated rural areas have the potential for the use of electric vehicles? In: Urban Transport XX, pp. 223-234. Wessex Institute of Technology, UK. Urban Transport XX, 28.-30. Mai 2014, Portugal. ISBN 978-1-84564-778-0. Volltext nicht frei. | ![]() |
Markowski, Robert (2016) Aufbau einer mikroskopischen Verkehrsflusssimulation in SUMO mit einer echtzeitfähigen Datenanbindung an ein LSA-Steuerugerät. Other, Technische Universität Dresden. Volltext nicht frei. | ![]() |
N
Neumann, Thorsten and Oertel, Robert (2015) Structural properties and graphical implications of Webster's delay formula. Journal of Traffic and Transportation Engineering, 3 (5), pp. 277-288. David Publishing. doi: 10.17265/2328-2142/2015.05.003. ISSN 2328-2142. | ![]() |
Niebel, Wolfgang (2013) Cost-Benefit-Based Implementation Strategy for Green Light Optimised Speed Advisory (GLOSA). Communications in Computer and Information Science, 395, pp. 313-320. Springer. ISSN 1865-0929. | ![]() |
Niebel, Wolfgang (2014) Kosten-Nutzen-Analyse kooperativer Verkehrstelematik (C2X). Symposium "Wirtschaftlichkeitsuntersuchungen im Straßen- und Verkehrswesen", 08.05.2014, Aachen. | ![]() |
Niebel, Wolfgang (2014) Ex-ante Kosten-Nutzen-Untersuchungen kooperativer Verkehrstelematik. 24. Verkehrswissenschaftlichen Tage VWT, 20.-21.03.2014, Dresden, Deutschland. | ![]() ![]() |
Niebel, Wolfgang (2014) Do Benefits justify Cooperative Systems? A Cost-Benefit-Analysis. In: 10th ITS European Congress, TP 0114. 10th ITS European Congress, 16.-19. Jun. 2014, Helsinki, Finnland. | ![]() ![]() |
Niebel, Wolfgang (2014) Ex-ante Kosten-Nutzen-Untersuchungen kooperativer Verkehrstelematik. Verkehrsökonomik und Verkehrspolitik, 26.-27.06.2014, Berlin, Deutschland. Volltext nicht online. |
O
Oertel, Robert and Erdmann, Jakob and Mann, Anja and Wagner, Peter (2013) VITAL - Vehicle-Actuated Intelligent Traffic Signal Control. Helmholtz Innovation Days 2013 - Partnering Research and Business, 09.-10. Dez. 2013, Berlin. Volltext nicht online. |
Oertel, Robert and Frankiewicz, Tobias and Möckel, Meike and Wagner, Peter (2013) Forschungseinblicke – Praktische Umsetzung einer neuartigen verlustzeitbasierten LSA-Steuerung. 20. Verkehrstechnisches Seminar der Technischen Universität Dresden, 13.-15-Nov. 2013, Lohmen/Bastei. Volltext nicht online. |
Oertel, Robert and Trumpold, Jan (2015) Projekt VITAL (Verkehrsabhängig intelligente Steuerung von Lichtsignalanlagen) - Aktueller Bericht aus dem Forschungsprojekt. 22. Verkehrstechnisches Seminar der Technischen Universität Dresden, 05.-06. Nov. 2015, Königstein. Volltext nicht online. |
T
Trumpold, Jan and Koopmann, Vera and Behrisch, Michael (2016) Umweltfreundlicher ÖPNV perfekt optimiert. [Other] Volltext nicht online. |
Trumpold, Jan and Oertel, Robert (2017) VITAL - Delay based Traffic Control, Test-Field Hefei. 6th Sino-German Symposium on Road Traffic Safety, 04.08.2017, Berlin, Deutschland. Volltext nicht frei. | ![]() |
Trumpold, Jan and Oertel, Robert and Wagner, Peter (2016) Projekt VITAL - Verkehrsabhängig intelligente Steuerung von Lichtsignalanlagen: Ergebnisse aus dem Forschungsprojekt. In: 23. Verkehrstechnischen Seminar der TU Dresden. 23. Verkehrstechnischen Seminar der TU Dresden, 3.-4. Nov. 2016, Sebnitz/Hinterhermsdorf, Deutschland. Volltext nicht frei. | ![]() |
Trumpold, Jan and Oertel, Robert and Weißer, Dirk and Schaefer, Martin and Maier, Peter and Naumann, Sebastian and Büchter, Hubert (2017) MENDEL: Minimum load of electrical networks caused by charging operations of electric buses. EVS30 - The 30th International Electric Vehicle Symposium & Exhibition, 9.-11. Okt. 2017, Stuttgart. Volltext nicht online. |
W
Woelki, Marko (2013) The parallel TASEP, fixed particle number and weighted Motzkin paths. Journal of Physics A : Mathematical and Theoretical (46), pp. 505003-505012. Institute of Physics (IOP) Publishing. doi: [10.1088/1751-8113/46/50/505003]. ISSN 1751-8113. | ![]() |