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Einträge mit Themengebiet "Institut für Bauweisen- und Konstruktionsforschung > Strukturelle Integrität"

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Anzahl der Einträge auf dieser Ebene: 29.

B

  Aoki, Rodolfo und Kensche, Christoph und Eberle, Klaus und Wagner, Heike und Keilig, Thomas und Drechsler, Klaus (2006) NDE Assessment of Long Fiber Reinforced GFRP and CFRP. In: Damage and its Evolution in Fiber-Composite Materials Books on Demand GmbH Nordstedt. Seiten 223-249. ISBN 3-930683-90-3. Volltext nicht online.

  Lützenburger, Marius (2012) Mehr Sicherheit für Hubschrauberinsassen im Falle eines Absturzes. sonstiger Bericht. Institut für Bauweisen- und Konstruktionsforschung. 2 S. Volltext nicht online.

  Lützenburger, Marius (2012) Improved Safety for Helicopter Occupants in Case of a Crash. sonstiger Bericht. Institut für Bauweisen- und Konstruktionsforschung. 2 S. Volltext nicht online.

  Siemann, Martin und Groenenboom, Paul (2013) Pressure Evaluation at Arbitrary Locations in SPH Water Impact Simulations. In: 3rd International Conference on Particle-based Methods - Fundamentals and Applications, Seiten 961-973. PARTICLES 2013 - III. International Conference on Particle-based Methods - Fundamentals and Applications, 2013-09-18 - 2013-09-20, Stuttgart, Deutschland. Volltext nicht online.

C

  Pearce, Garth und Kelly, Don und Johnson, Alastair und Thomson, Rodney (2011) Influence of dynamic loading on fastened composite joints. In: Composite Joints and Connections Woodhead Publishing. Seiten 257-292. ISBN ISBN 978-1-84569-990-1. Volltext nicht online.

D

  David, Matthew (2010) Effect of stacking sequence on the crushing response of DLR segment specimens. DLR-Interner Bericht. DLR-IB 435-2010/04. Bauweisen und Konstruktionforschung. 12 S. Volltext nicht online.

  David, Matthew (2010) Passive Infrared (PIR) imaging of the quasi-static crushing process in DLR segment specimens. DLR-Interner Bericht. DLR-IB 435-2010/05. Bauweisen und Konstruktionsforschung. 7 S. Volltext nicht online.

  David, Matthew (2010) CMH-17 Crashworthiness WG Numerical Round Robin Phase Stage 1 & 2 Structures. DLR-Interner Bericht. DLR-IB 435-2010/06. Bauweisen und Konstruktionsforschung. Volltext nicht online.

  Holzapfel, Martin und Kopp, Gundolf und Adamski, Pawel und Elsenhans, Herbert und Hambrecht, Thomas und Döll, Jochen (2008) Untersuchungen zur Modellierung von Strukturen aus FKV unter Crashbelastung mit Hilfe von Mehrschalenmodellierungen. 7. LS-DYNA Forum, 2008-09-30 - 2008-10-01, Bamberg. Volltext nicht online.

  Holzapfel, Martin und Kopp, Gundolf und Adamski, Pawel und Elsenhans, Herbert und Christlein, Jens und Hambrecht, Thomas (2007) Numerische Nachbildung der Crashfront von faserverstärkten Strukturen mit Hilfe von Mehrschalenmodellen. 6. LS-DYNA Forum, 2007-10-11 - 2007-10-12, Frankenthal. file

  Lützenburger, Marius (2008) Knautschzonen und Airbags - Mehr Sicherheit für Besatzung und Passagiere in Hubschraubern. DLR Nachrichten (121), Seiten 32-35. Volltext nicht online.

  Ritt, Stefan Andreas und Toso-Pentecote, Nathalie und Pandl, Harald (2007) Hagel auf Bestellung. DLR Nachrichten (117), Seiten 8-13. Volltext nicht online.

E

  Toso-Pentecote, Nathalie und Johnson, Alastair (2007) Impact Damage in Sandwich Composite Structures from Gas Gun Tests. In: ICEM13 International Conference on Experimental Mechanics. Experimental Analysis of Nano and Engineering Materials and Structures, 2007-07-01 - 2007-07-06, Alexandroupolis (Greece). Volltext nicht online.

F

  Toso-Pentecote, Nathalie und Johnson, Alastair F. und Ebrahimi, Zohreh (2007) Modelling Impact Damage in Stiffened Composite Panels. In: ECCOMAS Thematic Conference Mechanical Response of Composites. Composites 2007 - ECCOMAS Thematic Conference - Mechanical Response of Composites, 2007-09-12 - 2007-09-14, Porto, Portugal. Volltext nicht online.

G

  Yoo, Sanghyun und Dahale, Monali und Neale, Geoffrey und Toso, Nathalie und Catalanotti, Giuseppe und McIlhagger, Alistair und Archer, Edward und Harkin-Jones, Eileen und Voggenreiter, Heinz (2021) Experimental Investigations of 3D Woven Layer to-Layer Carbon/Epoxy Composites at Different Strain Rates. In: Experimental Investigations of 3D Woven Layer to-Layer Carbon/Epoxy Composites at Different Strain Rates, 250 (01029). EPJ Web of Conferences. DYMAT 2021 - 13th International Conference on the Mechanical and Physical Behaviour of Materials under Dynamic Loading, 2021-09-20 - 2021-09-24, Madrid, Spain. doi: 10.1051/epjconf/202125001029. file

H

  Johnson, Alastair und Toso-Pentecôte, Nathalie und Kilchert, Sebastian (2013) Validation of damage modelling in composite fuselage structures under high velocity impact. CEAS Aeronautical Journal. Springer. doi: 10.1007/s13272-013-0071-2. ISSN 1869-5590. Volltext nicht online.

I

  Kindervater, Christof (2006) Helicopter and Aircraft Structures under Extreme Crash and High Velocity Impact - Trends of Structural Concepts and Numetrical Simulation. Volltext nicht online.

L

  Aktay, Levent und Johnson, Alastair (2007) FEM/SPH Coupling Techniques for High Velocity Impact Simulations. In: Advances in Meshfree Techniques Computational Methods in Applied Science, 5. Springer. Seiten 147-167. ISBN 978-1-4020-6094-6 (Print) 978-1-4020-6095-3 (Online). Volltext nicht online.

  Aktay, Levent und Johnson, Alastair F. und Kröplin, Bernd -H. (2005) Combined FEM/Meshfree SPH Method for Impact Damage Prediction of Composite Sandwich Panels. DM-IST (Departamento de Matematica-Instituto Superior Tecnico). ISBN 972-99289-1-6. file

  Johnson, Alastair (2007) Modelling crash and impact damage in composite aircraft structures. In: Cepadues-Editions, Toulouse, France. Seiten 235-252. ISBN 2.85428.807.0. Volltext nicht online.

  Ritt, Stefan Andreas und Johnson, Alastair Frank (2008) Support of Impact Testing with Instrumented Target Support by Finite Element Analysis. In: International Conference on Impact Loading of Lightweight Structures. IMPLAST 2008, 2008-06-17 - 2008-06-19, Trondheim, Norway. Volltext nicht online.

M

  Aktay, Levent und Johnson, Alastair F. und Kröplin, Bernd-H. (2005) Characterisation of Honeycomb Core Crush Behaviour by Discrete/Finite Element Coupling. In: Fracture of Composite Materials- EUROMECH 473. Universidade do Porto- Faculdade de Engenharia. Fracture of Composite Materials- EUROMECH 473, 2005-10-27 - 2005-10-29, Porto, Portugal. file

O

  Aktay, Levent und Johnson, Alastair F. und Kröplin, Bernd-H. (2005) Semi-Adaptive Coupling Technique for the Prediction of Impact Damage. In: 8th International Conference on Plasticity (COMPLAS), 1, Seiten 523-526. CIMNE, Barcelona. COMPLAS 2005, 2005-09-05 - 2005-09-07, Barcelona, Spain. ISBN 84-95999-78-1. file

R

  Lützenburger, Marius (2008) Improved Occupant Crash Safety in Helicopters. In: 34th European Rotorcraft Forum. 34th European Rotorcraft Forum, 2008-09-16 - 2008-09-19, Liverpool (UK). ISBN 1-85768-207-6. (nicht veröffentlicht) Volltext nicht online.

S

  Johnson, Alastair F. und Toso-Pentecôte, Nathalie (2008) Determination of delamination damage in composites under impact loads. In: Delamination behaviour of composites Woodhead Publishing and Maney Publishing. [561]-[585]. ISBN 978-1-84569-244-5. Volltext nicht online.

T

  Dhayanidh, J und Chandra, S (2005) Data structures and schema for quality assurance and process management in FE analysis. In: Proc. 10th Int. Conf. on Civil Structural and Environmental Engineering Computing. Civil-Comp Press, Stirling, UK. AICC 2005, 2005-09, Rome, Italy. Volltext nicht online.

  Kindervater, Christof (2006) High Velocity Impact Research for Composite Aircraft Components at DLR - New Gas Gun Test Facilities and Status of Numetrical Modelling. In: ICRASH 2006 - International Crashworthiness Conference. ICRASH 2006, 2006-07-04 - 2006-07-07, Athens. Volltext nicht online.

U

  Johnson, Alastair (2005) Numerical prediction of damage in composite structures from soft body impacts. In: Advances in Multiscale Modelling of Composite Material Systems and Components. 2nd International Scientific Meeting, 2005-09-25 - 2005-09-30, Monterey, CA (USA). Volltext nicht online.

  Johnson, Alastair und Toso-Pentecote, Nathalie (2007) Design and Performance of Novel Aircraft Sandwich Structures with Folded Composite Cores. In: Stretching the Endurance Boundary of Composite Materials: Pushing the Performance Limit of Composite Structures. International Scientific Meeting - Stretching the Endurance Boundary of Composite Materials: Pushing the Performance Limit of Composite Structures, 2007-09-23 - 2007-09-28, Island of Madeira (Portugal). Volltext nicht online.

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