elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

ACROSS: Reference Scenarios

Dautermann, Thomas und Wies, Matthias und Teegen, Uwe und Bayram, Keyvan und Fazli, Eriza Hafid und Dokic, Jelena und Lücke, Oliver und Mosquera, Daniel und Kou, Paul und Morrison, Rabea und Sequenier, Nicholas und Verhoeven, Ronald (2014) ACROSS: Reference Scenarios. Projektbericht. 87 S.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Kurzfassung

This document is the Deliverable D1.4-1 Reference Scenarios of ACROSS, a European 7th Framework EC funded project. The main purpose of ACROSS is: · To develop, integrate and test new cockpit solutions that facilitate the management of the peak workload situations that can occur during a flight, in order to improve safety and ensure the reduction of accident risks through the reduction of stress; · To develop, integrate and test new cockpit solutions that will allow reduced crew operations in a limited number of well-defined conditions; · To identify the remaining open issues for the implementation of single pilot operations, taking into account first learning about evaluations done on workload reduction and reduced crew operations. Deliverable 1.4-1 presents a collection of scenarios that have been selected as relevant for the ACROSS project. Those scenarios will be refined for the purposes of validation and embedded in a global validation scenario in the framework of WP11 Validation and Global Assessment. Here, the scenarios are initially analysed with respect to their generation of high workload for the flight deck crew. The document also refers to the first two ACROSS objectives and defines 4 distinct configurations (Fully Capacitated Crew under peak workload, Intentionally Reduced Crew, Unintentionally Reduced Crew and Fully Incapacitated Crew) that will be dealt with in the frame of the project. Within each configuration, the situation of the flight crew is further specified as a normal, abnormal trained and abnormal untrained situation. All scenarios are related to one or more phases of flight that are considered within the scope of ACROSS.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/92700/
Dokumentart:Berichtsreihe (Projektbericht)
Titel:ACROSS: Reference Scenarios
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Dautermann, ThomasFL-PASNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wies, MatthiasFL-SEGNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Teegen, UweFL-SEGNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Bayram, KeyvanNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Fazli, Eriza HafidTriaGnoSysNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Dokic, JelenaDeep BlueNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Lücke, OliverTriagnosys GmbHNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Mosquera, DanielISDEFENICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kou, PaulDassaultNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Morrison, RabeaTrinity College DublinNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Sequenier, NicholasAeroconseilNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verhoeven, RonaldNLRNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:April 2014
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Seitenanzahl:87
Status:veröffentlicht
Stichwörter:ACROSS, workload, stress, incapacitation
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Luftverkehrsmanagement und Flugbetrieb
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AO - Air Traffic Management and Operation
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Faktor Mensch und Sicherheit in der Luftfahrt (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugführung
Institut für Flugführung > Pilotenassistenz
Hinterlegt von: Dautermann, Dr. Thomas
Hinterlegt am:11 Dez 2014 12:31
Letzte Änderung:20 Jun 2021 15:45

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.