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Assessing the Potential Benefit of Future Technologies to Reduce the Environmental Impact of Airport Operations

Dzikus, Niclas und Wollenheit, Richard und Schaefer, Martin und Gollnick, Volker (2014) Assessing the Potential Benefit of Future Technologies to Reduce the Environmental Impact of Airport Operations. In: AIAA AVIATION 2014 - AIAA/3AF Aircraft Noise and Emissions Reduction Symposium 2014. AIAA/3AF Aircraft Noise and Emissions Reduction Symposium, 16.-20.Juli 2014, Atlanta, USA. doi: 10.2514/6.2014-2873.

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837kB

Kurzfassung

Environmental performance of the air transportation system plays an important role to ensure the anticipated growth in air traffic. This is particularly the case for the environmental impact of airports on a local level. Beside the technical capacity, environmental capacity might noticeably constrain airports in the future. In addition to aircraft noise and its impact on the community, emissions of airport operations and the corresponding impact on local air quality have to be considered, given the negative e�ects of constrained infrastructure and increasing demand for air tra�c on overall performance (e.g. increasing delay). In this paper technologies to reduce environmental impact of airport operations are introduced together with a modeling approach to assess their future impact on emission reduction. Based on the large amount of emissions during the taxi phases we focus on approaches to reduce taxi emissions. The potential fuel savings and emission reductions are exemplary computed for a hub airport for the investigation period 2010-2030.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/89615/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Assessing the Potential Benefit of Future Technologies to Reduce the Environmental Impact of Airport Operations
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Dzikus, NiclasNiclas.Dzikus (at) DLR.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wollenheit, Richardrichard.wollenheit (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Schaefer, Martinmartin.schaefer (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Gollnick, VolkerVolker.Gollnick (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2014
Erschienen in:AIAA AVIATION 2014 - AIAA/3AF Aircraft Noise and Emissions Reduction Symposium 2014
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.2514/6.2014-2873
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Airport Operations Environment Electric Taxiing Operational Towing Single-Engine Taxiing Improved Operations Local Air Quality
Veranstaltungstitel:AIAA/3AF Aircraft Noise and Emissions Reduction Symposium
Veranstaltungsort:Atlanta, USA
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:16.-20.Juli 2014
Veranstalter :American Institute of Aeronautics and Astronautics
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Luftverkehrsmanagement und Flugbetrieb
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AO - Air Traffic Management and Operation
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Lufttransportkonzepte und Betrieb (alt)
Standort: Hamburg
Institute & Einrichtungen:Lufttransportsysteme
Institut für Flugführung
Institut für Antriebstechnik
Hinterlegt von: Dzikus, Niclas
Hinterlegt am:07 Jul 2014 10:39
Letzte Änderung:19 Jul 2023 14:23

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