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Integration of a Haptic Rendering Algorithm Based on Voxelized and Point-Sampled Structures into the Physics Engine Bullet

Sagardia, Mikel und Stouraitis, Theodoros und Lopes e Silva, Joao (2014) Integration of a Haptic Rendering Algorithm Based on Voxelized and Point-Sampled Structures into the Physics Engine Bullet. In: IEEE 3D User Interfaces 2014. IEEE 3D User Interfaces 2014, 29.-30. März 2014, Minneapolis, USA.

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Kurzfassung

We present the evaluation of a haptic rendering algorithm based on the Voxmap-Pointshell algorithm which was integrated in the physics engine Bullet. Our algorithm uses voxelized distance fields and multi-resolution point-sampled representations and it is able to compute collision forces between arbitrary complex bodies at 1 kHz. Current experiments show that the integrated algorithm outperforms standard collision detection engines in Bullet in terms of speed if high resolutions and accuracies are required, enabling physically more realistic behaviors.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/89582/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Poster)
Titel:Integration of a Haptic Rendering Algorithm Based on Voxelized and Point-Sampled Structures into the Physics Engine Bullet
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Sagardia, MikelMikel.Sagardia (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-7603-1717NICHT SPEZIFIZIERT
Stouraitis, Theodorostheodoros.stouraitis (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Lopes e Silva, Joaojpedro.e.silva (at) gmail.comNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:März 2014
Erschienen in:IEEE 3D User Interfaces 2014
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Computational Geometry, Object Modeling, Geometric algorithms, Object hierarchies, Three-Dimensional Graphics and Realism, Animation, Virtual reality
Veranstaltungstitel:IEEE 3D User Interfaces 2014
Veranstaltungsort:Minneapolis, USA
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:29.-30. März 2014
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Raumfahrt
HGF - Programmthema:Technik für Raumfahrtsysteme
DLR - Schwerpunkt:Raumfahrt
DLR - Forschungsgebiet:R SY - Technik für Raumfahrtsysteme
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):R - On-Orbit Servicing [SY]
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Robotik und Mechatronik (ab 2013) > Autonomie und Fernprogrammierung
Hinterlegt von: Sagardia, Mikel
Hinterlegt am:19 Dez 2014 13:53
Letzte Änderung:29 Mär 2023 00:19

Verfügbare Versionen dieses Eintrags

  • Integration of a Haptic Rendering Algorithm Based on Voxelized and Point-Sampled Structures into the Physics Engine Bullet. (deposited 19 Dez 2014 13:53) [Gegenwärtig angezeigt]

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