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Enhanced Vehicle-Track Modelling: Methods, Models and Results
Kaiser, Ingo
(2012)
Enhanced Vehicle-Track Modelling: Methods, Models and Results.
In: Proceeding of the First International Conference on Railway Technology: Research, Development and Maintenance.
Civil-Comp Ltd.
The First International Conference on Railway Technology: Research, Development and Maintenance, 2012-04-18 - 2012-04-20, Las Palmas de Gran Canaria, Spanien.
ISBN 978-1-905088-52-2.
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PDF
4MB |
KurzfassungFor a more detailed description of the effects related to vehicle-track interaction, which are relevant for the running behaviour, for noise and for wear, refined models of the wheelset, the track and the wheel-rail contact are developed. The models for the wheelset and for the track take the structural dynamics of the wheelset and the rails into account. For the wheel-rail contact, an iterative solution based on a Boundary Element model is used. The investigation for the scenarios of undisturbed centred running and of permanent hunting shows a distinct influence of the structural flexibilities of the wheelsets and the track on the wheel-rail contact and on the running behaviour. | elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/76026/ |
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| Dokumentart: | Konferenzbeitrag (Vortrag, Paper) |
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| Titel: | Enhanced Vehicle-Track Modelling: Methods, Models and Results |
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| Autoren: | | Autoren | Institution oder E-Mail-Adresse | Autoren-ORCID-iD | ORCID Put Code |
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| Kaiser, Ingo | RM-SR | NICHT SPEZIFIZIERT | NICHT SPEZIFIZIERT |
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| Datum: | 2012 |
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| Erschienen in: | Proceeding of the First International Conference on Railway Technology: Research, Development and Maintenance |
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| Referierte Publikation: | Ja |
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| Open Access: | Ja |
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| Gold Open Access: | Nein |
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| In SCOPUS: | Nein |
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| In ISI Web of Science: | Nein |
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| Herausgeber: | | Herausgeber | Institution und/oder E-Mail-Adresse der Herausgeber | Herausgeber-ORCID-iD | ORCID Put Code |
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| Pombo, Joao | IDMEC-IST, Lisbon, Portugal | NICHT SPEZIFIZIERT | NICHT SPEZIFIZIERT |
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| Verlag: | Civil-Comp Ltd |
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| ISBN: | 978-1-905088-52-2 |
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| Status: | veröffentlicht |
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| Stichwörter: | Schienenfahrzeug, Fahrzeug-Fahrweg-Wechselwirkung, Mehrkörpersystem, Flexibler Körper, Kontaktmechanik |
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| Veranstaltungstitel: | The First International Conference on Railway Technology: Research, Development and Maintenance |
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| Veranstaltungsort: | Las Palmas de Gran Canaria, Spanien |
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| Veranstaltungsart: | Konferenz |
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| Veranstaltungsbeginn: | 18 April 2012 |
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| Veranstaltungsende: | 20 April 2012 |
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| HGF - Forschungsbereich: | Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr |
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| HGF - Programm: | Verkehr |
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| HGF - Programmthema: | Bodengebundener Verkehr (alt) |
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| DLR - Schwerpunkt: | Verkehr |
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| DLR - Forschungsgebiet: | V BF - Bodengebundene Fahrzeuge |
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| DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | V - Next Generation Train (alt) |
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| Standort: |
Oberpfaffenhofen
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| Institute & Einrichtungen: | Institut für Robotik und Mechatronik (bis 2012) > Systemdynamik und Regelungstechnik (war Entwurfsorientierte Regelungstechnik) |
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| Hinterlegt von: |
Kaiser, Ingo
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| Hinterlegt am: | 21 Jun 2012 09:13 |
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| Letzte Änderung: | 24 Apr 2024 19:42 |
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Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags
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