|
Enhanced Vehicle-Track Modelling: Methods, Models and Results
Kaiser, Ingo
(2012)
Enhanced Vehicle-Track Modelling: Methods, Models and Results.
In: Proceeding of the First International Conference on Railway Technology: Research, Development and Maintenance.
Civil-Comp Ltd.
The First International Conference on Railway Technology: Research, Development and Maintenance, 2012-04-18 - 2012-04-20, Las Palmas de Gran Canaria, Spanien.
ISBN 978-1-905088-52-2.
Vorschau |
|
PDF
4MB |
KurzfassungFor a more detailed description of the effects related to vehicle-track interaction, which are relevant for the running behaviour, for noise and for wear, refined models of the wheelset, the track and the wheel-rail contact are developed. The models for the wheelset and for the track take the structural dynamics of the wheelset and the rails into account. For the wheel-rail contact, an iterative solution based on a Boundary Element model is used. The investigation for the scenarios of undisturbed centred running and of permanent hunting shows a distinct influence of the structural flexibilities of the wheelsets and the track on the wheel-rail contact and on the running behaviour. elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/76026/ |
---|
Dokumentart: | Konferenzbeitrag (Vortrag, Paper) |
---|
Titel: | Enhanced Vehicle-Track Modelling: Methods, Models and Results |
---|
Autoren: | Autoren | Institution oder E-Mail-Adresse | Autoren-ORCID-iD | ORCID Put Code |
---|
Kaiser, Ingo | RM-SR | NICHT SPEZIFIZIERT | NICHT SPEZIFIZIERT |
|
---|
Datum: | 2012 |
---|
Erschienen in: | Proceeding of the First International Conference on Railway Technology: Research, Development and Maintenance |
---|
Referierte Publikation: | Ja |
---|
Open Access: | Ja |
---|
Gold Open Access: | Nein |
---|
In SCOPUS: | Nein |
---|
In ISI Web of Science: | Nein |
---|
Herausgeber: | Herausgeber | Institution und/oder E-Mail-Adresse der Herausgeber | Herausgeber-ORCID-iD | ORCID Put Code |
---|
Pombo, Joao | IDMEC-IST, Lisbon, Portugal | NICHT SPEZIFIZIERT | NICHT SPEZIFIZIERT |
|
---|
Verlag: | Civil-Comp Ltd |
---|
ISBN: | 978-1-905088-52-2 |
---|
Status: | veröffentlicht |
---|
Stichwörter: | Schienenfahrzeug, Fahrzeug-Fahrweg-Wechselwirkung, Mehrkörpersystem, Flexibler Körper, Kontaktmechanik |
---|
Veranstaltungstitel: | The First International Conference on Railway Technology: Research, Development and Maintenance |
---|
Veranstaltungsort: | Las Palmas de Gran Canaria, Spanien |
---|
Veranstaltungsart: | Konferenz |
---|
Veranstaltungsbeginn: | 18 April 2012 |
---|
Veranstaltungsende: | 20 April 2012 |
---|
HGF - Forschungsbereich: | Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr |
---|
HGF - Programm: | Verkehr |
---|
HGF - Programmthema: | Bodengebundener Verkehr (alt) |
---|
DLR - Schwerpunkt: | Verkehr |
---|
DLR - Forschungsgebiet: | V BF - Bodengebundene Fahrzeuge |
---|
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | V - Next Generation Train (alt) |
---|
Standort: |
Oberpfaffenhofen
|
---|
Institute & Einrichtungen: | Institut für Robotik und Mechatronik (bis 2012) > Systemdynamik und Regelungstechnik (war Entwurfsorientierte Regelungstechnik) |
---|
Hinterlegt von: |
Kaiser, Ingo
|
---|
Hinterlegt am: | 21 Jun 2012 09:13 |
---|
Letzte Änderung: | 24 Apr 2024 19:42 |
---|
Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags
|
|