elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

The Impact of Structural Deformations of Wheelset and Rail on Wheel-Rail Contact

Kaiser, Ingo (2010) The Impact of Structural Deformations of Wheelset and Rail on Wheel-Rail Contact. CST2010: The Tenth International Conference on Computational Structures Technology, 14.-17. Sept., 2010, Valencia, Spanien.

[img]
Vorschau
PDF
4MB

Kurzfassung

The distribution of the stresses in the rolling contact of a railway vehicle can be very sensitive to changes of the relative kinematics. Such changes can be caused by displacements of the wheelset in the track, but also by structural deformations of the wheelsets and the rails. A detailed knowledge of the stress distribution in the wheelrail contact is the basis for an accurate analysis of the wear. Therefore, a simulation model is developed, which describes a passenger coach running on a track. In this model, the structural dynamics of the wheelsets and rails are taken into account, and a detailed model for the rolling contact is used. Using this model, the influence of the structural dynamics of wheelsets and rails on the wheel-rail contact is investigated.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/67453/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag, Paper)
Titel:The Impact of Structural Deformations of Wheelset and Rail on Wheel-Rail Contact
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Kaiser, IngoNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2010
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Schienenfahrzeug, Fahrzeug-Fahrweg-Wechselwirkung, Radsatz, Schiene, Strukturdynamik, Rollkontakt, Kontaktmechanik
Veranstaltungstitel:CST2010: The Tenth International Conference on Computational Structures Technology
Veranstaltungsort:Valencia, Spanien
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:14.-17. Sept., 2010
Veranstalter :Civil-Comp Press
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Bodengebundener Verkehr (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V BF - Bodengebundene Fahrzeuge
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Next Generation Train (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Robotik und Mechatronik (bis 2012) > Systemdynamik und Regelungstechnik (war Entwurfsorientierte Regelungstechnik)
Hinterlegt von: Kaiser, Ingo
Hinterlegt am:16 Dez 2010 15:30
Letzte Änderung:31 Jul 2019 19:30

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.