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Blade Wake Interaction Noise for a BO-105 Model Main Rotor

Burley, C.L. und Brooks, T.F. und Splettstößer, W.R. und Schultz, K.-J. und Kube, R, und Buchholz, H. und Wagner, W. und Weitemeier, W. (1997) Blade Wake Interaction Noise for a BO-105 Model Main Rotor. AHS Technical Specialists' Meeting for Rotorcraft Acoustics and Aerodynamics, Williamsburg, VA, USA, 28.-30.10.97.

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Kurzfassung

Fundamental characteristics of Blade Wake Interaction (BWI) noise are determinated, and a prediction method is developed, using acoustic and blade pressure data from a 4-bladed BO-105 model helicopter main rotor. BWI is a broadband noise source caused by the blade interactions with turbulence in the rotor wake, particularly about the tip vortices. The data are from the rotor aeroacoustic test program called HART which was jointly conducted by European and American government agencies in the German-Dutch Wind Tunnel, DNW. The test datainclude simultaneous measurements of instantaneous blade pressures and acoustic time histories as well as averaged data. The statistical character of the BWI is determined from the instantaneous surface pressures. A BWI noise metric is developed and BWI noise directivity contours (similar to those typically presented for BVI noise) are presented and shown to be a function of rotor tip-path-plane angle. Similarly, BWI.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/36572/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1997,
Titel:Blade Wake Interaction Noise for a BO-105 Model Main Rotor
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Burley, C.L.NASA Langley Research Center, Hampton, Virginia, USANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Brooks, T.F.NASA Langley Research Center, Hampton, Virginia, USANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Splettstößer, W.R.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Schultz, K.-J.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kube, R, Institut für FlugmechanikNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Buchholz, H.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wagner, W.Institut für AeroelastikNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Weitemeier, W.Institut für AeroelastikNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1997
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Helicopter noise, rotor broadband noise, blade-wake interaction (BVI) noise
Veranstaltungstitel:AHS Technical Specialists' Meeting for Rotorcraft Acoustics and Aerodynamics, Williamsburg, VA, USA, 28.-30.10.97
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L DT - Drehflüglertechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Der leise und komfortable Drehflügler (alt)
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Entwurfsaerodynamik
Institut für Flugsystemtechnik > Institut für Flugmechanik
Institut für Aeroelastik
Hinterlegt von: DLR-Beauftragter, elib
Hinterlegt am:03 Apr 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 10:06

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