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Can Urban Air Mobility become reality? Opportunities and challenges of UAM as innovative mode of transport and DLR contribution to ongoing research

Pak, Henry und Asmer, Lukas und Kokus, Petra und Schuchardt, Bianca Isabella und End, Albert und Meller, Frank und Schweiger, Karolin und Torens, Christoph und Barzantny, Carolina und Becker, Dennis und Ernst, Johannes Maria und Jäger, Florian und Laudien, Tim und Naeem, Nabih und Papenfuß, Anne und Pertz, Jan und Shiva Prakasha, Prajwal und Ratei, Patrick und Reimer, Fabian und Sieb, Patrick und Zhu, Chen und Abdellaoui, Rabeb und Becker, Richard-Gregor und Bertram, Oliver und Devta, Aditya und Gerz, Thomas und Jaksche, Roman und König, Andreas und Lenz, Helge und Metz, Isabel Carole und Naser, Fares und Schalk, Lukas Marcel und Schier-Morgenthal, Sebastian und Stolz, Maria und Swaid, Majed und Volkert, Andreas und Wendt, Kristin (2024) Can Urban Air Mobility become reality? Opportunities and challenges of UAM as innovative mode of transport and DLR contribution to ongoing research. CEAS Aeronautical Journal. Springer. doi: 10.1007/s13272-024-00733-x. ISSN 1869-5590.

[img] PDF - Verlagsversion (veröffentlichte Fassung)
3MB

Offizielle URL: https://link.springer.com/article/10.1007/s13272-024-00733-x

Kurzfassung

Urban Air Mobility (UAM) is a new air transportation system for passengers and cargo in urban environments, enabled by new technologies and integrated into multimodal transportation systems. The vision of UAM comprises the mass use in urban and suburban environments, complementing existing transportation systems and contributing to the decarbonization of the transport sector. Initial attempts to create a market for urban air transportation in the last century failed due to lack of profitability and community acceptance. Technological advances in numerous fields over the past few decades have led to a renewed interest in urban air transportation. UAM is expected to benefit users and to also have a positive impact on the economy by creating new markets and employment opportunities for manufacturing and operation of UAM vehicles and the construction of related ground infrastructure. However, there are also concerns about noise, safety and security, privacy and environmental impacts. Therefore, the UAM system needs to be designed carefully to become safe, affordable, accessible, environmentally friendly, economically viable and thus sustainable. This paper provides an overview of selected key research topics related to UAM and how the German Aerospace Center (DLR) contributed to this research in the project "HorizonUAM - Urban Air Mobility Research at the German Aerospace Center (DLR)". Selected research results on the topics of market potential and public acceptance, vehicle design (including battery degradation, onboard systems, cabin design, cabin simulation), infrastructure, operations (including U-space, safe autonomy, navigation, communication, cost modeling) and overall system modeling are briefly presented.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/205131/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Can Urban Air Mobility become reality? Opportunities and challenges of UAM as innovative mode of transport and DLR contribution to ongoing research
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Pak, HenryHenry.Pak (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-6259-3441NICHT SPEZIFIZIERT
Asmer, LukasLukas.Asmer (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-5975-5630NICHT SPEZIFIZIERT
Kokus, PetraPetra.Kokus (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-2132-9572162801399
Schuchardt, Bianca Isabellabianca.schuchardt (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-1251-3594NICHT SPEZIFIZIERT
End, AlbertAlbert.End (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-9837-9762NICHT SPEZIFIZIERT
Meller, Frankfrank.meller (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Schweiger, KarolinKarolin.Schweiger (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-8498-9535NICHT SPEZIFIZIERT
Torens, ChristophChristoph.Torens (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-0651-4390162801400
Barzantny, CarolinaCarolina.Barzantny (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Becker, DennisDennis.Becker (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Ernst, Johannes MariaJohannes.Ernst (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-8238-3671NICHT SPEZIFIZIERT
Jäger, Florianflorian.jaeger (at) dlr.dehttps://orcid.org/0009-0002-9452-2792162801404
Laudien, TimTim.Laudien (at) dlr.dehttps://orcid.org/0009-0005-9178-115X162801409
Naeem, NabihHussain.Naeem (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-3144-3045NICHT SPEZIFIZIERT
Papenfuß, AnneAnne.Papenfuss (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-0686-7006162801411
Pertz, JanJan.Pertz (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-7638-5347162801413
Shiva Prakasha, PrajwalPrajwal.Prakasha (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Ratei, PatrickPatrick.Ratei (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-5161-8025NICHT SPEZIFIZIERT
Reimer, FabianFabian.Reimer (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-6666-6903NICHT SPEZIFIZIERT
Sieb, PatrickPatrick.Sieb (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Zhu, ChenChen.Zhu (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-4320-4826NICHT SPEZIFIZIERT
Abdellaoui, RabebRabeb.Abdellaoui (at) dlr.dehttps://orcid.org/0009-0007-8359-5685NICHT SPEZIFIZIERT
Becker, Richard-GregorRichard-Gregor.Becker (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Bertram, OliverOliver.Bertram (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-7732-9280162801415
Devta, Adityaaditya.devta (at) dlr.dehttps://orcid.org/0009-0006-4016-1169162801417
Gerz, ThomasThomas.Gerz (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Jaksche, RomanRoman.Jaksche (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
König, AndreasAndreas.Koenig (at) dlr.dehttps://orcid.org/0009-0007-2837-0926NICHT SPEZIFIZIERT
Lenz, Helgehelge.lenz (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Metz, Isabel CaroleIsabel.Metz (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-7463-3949NICHT SPEZIFIZIERT
Naser, FaresFares.Naser (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Schalk, Lukas MarcelLukas.Schalk (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Schier-Morgenthal, Sebastiansebastian.schier (at) dlr.dehttps://orcid.org/0009-0002-9987-4869162801418
Stolz, MariaMaria.Stolz (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-9669-1920162801420
Swaid, MajedMajed.Swaid (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Volkert, AndreasAndreas.Volkert (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-7881-9823NICHT SPEZIFIZIERT
Wendt, KristinKristin.Wendt (at) dlr.dehttps://orcid.org/0009-0007-8572-6802NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:7 Mai 2024
Erschienen in:CEAS Aeronautical Journal
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.1007/s13272-024-00733-x
Verlag:Springer
ISSN:1869-5590
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Urban air mobility, Air taxi, Vertidrome, System-of-systems, Market development Social acceptance
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Luftverkehr und Auswirkungen
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AI - Luftverkehr und Auswirkungen
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Lufttransportbetrieb und Folgenabschätzung
Standort: Köln-Porz
Institute & Einrichtungen:Institut für Luftverkehr > Luftverkehrsentwicklung
Hinterlegt von: Pak, Henry
Hinterlegt am:02 Jul 2024 14:33
Letzte Änderung:04 Jul 2024 09:05

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