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Benefits and costs of shared, modular automated vehicles for freight and passenger transport: the case of U-Shift

Österle, Ines und Ulrich, Christian und Herwartz, Sebastian und Sigle, Sebastian und Weimer, Jürgen und Conzelmann, Marcus und Fleck, Tobias und Zofka, Marc René (2022) Benefits and costs of shared, modular automated vehicles for freight and passenger transport: the case of U-Shift. Transportation Planning and Technology. Taylor & Francis. doi: 10.1080/03081060.2022.2094930. ISSN 0308-1060.

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Kurzfassung

This study analyses the costs and benefits of fully automated vehicles, operated as part of a ride-sharing system and it compares two alternative technological solutions. For the first solution, automated driving is enabled by hardware and software fully incorporated in the vehicle. For the second solution, automated driving of vehicles is supported by smart roads and vehicle movements are coordinated by a central traffic management centre. The study conducts a cost benefit analysis of these options and a Base Case. The results demonstrate the economic viability of both technological alternatives and show that benefits from improvements in road safety, air pollution and CO2 emissions outweigh costs. The results further demonstrate that the infrastructure-based automation approach is a more cost-efficient way to enable full automation of driving, compared to the current industry-driven approach which is based on vehicles where automated driving tasks are not supported by the road infrastructure.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/187293/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Zusätzliche Informationen:Regarding uploaded postprint version: This is an Accepted Manuscript of an article published by Taylor & Francis in Transportation Planning and Technology on 05.07.2022, available at: https://www.tandfonline.com/doi/10.1080/03081060.2022.2094930
Titel:Benefits and costs of shared, modular automated vehicles for freight and passenger transport: the case of U-Shift
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Österle, InesInes.Oesterle (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Ulrich, ChristianChristian.Ulrich (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-8794-7042NICHT SPEZIFIZIERT
Herwartz, SebastianSebastian.Herwartz (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Sigle, SebastianSebastian.Sigle (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-1533-2043NICHT SPEZIFIZIERT
Weimer, JürgenJuergen.Weimer (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Conzelmann, MarcusFZINICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Fleck, TobiasFZINICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Zofka, Marc RenéFZINICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Juli 2022
Erschienen in:Transportation Planning and Technology
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
DOI:10.1080/03081060.2022.2094930
Verlag:Taylor & Francis
ISSN:0308-1060
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Automated vehicle; on demand mobility; smart roads; road safety; CO2 emissions; cost benefit analysis; U Shift
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V - keine Zuordnung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - keine Zuordnung
Standort: Stuttgart
Institute & Einrichtungen:Institut für Fahrzeugkonzepte > Fahrzeugsysteme und Technologiebewertung
Institut für Fahrzeugkonzepte
Institut für Fahrzeugkonzepte > Fahrzeugenergiekonzepte
Hinterlegt von: Ulrich, Christian
Hinterlegt am:06 Jul 2022 10:18
Letzte Änderung:06 Jan 2024 03:00

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