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Infrastructure Supported Automated Driving in Transition Areas - a Prototypic Implementation

Schindler, Julian und Markowski, Robert und Wesemeyer, Daniel und Coll Perales, Baldomero und Böker, Clarissa und Khan, Saifullah (2020) Infrastructure Supported Automated Driving in Transition Areas - a Prototypic Implementation. In: 3rd IEEE Connected and Automated Vehicles Symposium, CAVS 2020. IEEE. 2020 IEEE 3rd Connected and Automated Vehicles Symposium (CAVS), 2020-11-18 - 2020-12-16, Victoria, BC, Canada (virtual). doi: 10.1109/CAVS51000.2020.9334555. ISBN 978-172819001-3.

[img] PDF - Nur DLR-intern zugänglich
826kB

Offizielle URL: https://ieeexplore.ieee.org/document/9334555

Kurzfassung

When an automated vehicle (AV) of level 3 and above arrives at an area on the road which is not part of its operational design domain (ODD), it is forced to perform a transition of control (ToC) to the driver. If the driver is not responding, the ToC fails and a minimum risk maneuver (MRM) needs to be executed. When the penetration rate of such AVs on the roads is high, this will negatively impact traffic efficiency and safety. In EU H2020 TransAID, infrastructure supported traffic management measures have been investigated which reduce these negative impacts. The measures and their effects are tested intensively in simulation. To demonstrate that the measures could also be applied to the real world, feasibility assessments with real-world prototypes have been performed. This paper shows how the measures have been implemented in ITS-G5 communication, infrastructure and connected automated vehicles (CAV), and how the prototypes have been tested.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/140959/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Infrastructure Supported Automated Driving in Transition Areas - a Prototypic Implementation
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Schindler, Julianjulian.schindler (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-5398-8217NICHT SPEZIFIZIERT
Markowski, RobertRobert.Markowski (at) dlr.dehttps://orcid.org/0009-0009-6171-7295NICHT SPEZIFIZIERT
Wesemeyer, DanielDaniel.Wesemeyer (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-7411-5551NICHT SPEZIFIZIERT
Coll Perales, BaldomeroUniversity Miguel Hernández of ElcheNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Böker, ClarissaClarissa.Boeker (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-6737-4806NICHT SPEZIFIZIERT
Khan, SaifullahSaifullah.Khan (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:18 November 2020
Erschienen in:3rd IEEE Connected and Automated Vehicles Symposium, CAVS 2020
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
DOI:10.1109/CAVS51000.2020.9334555
Verlag:IEEE
ISBN:978-172819001-3
Status:veröffentlicht
Stichwörter:cooperative automated driving, transition areas, transition of control, C-ITS, ODD
Veranstaltungstitel:2020 IEEE 3rd Connected and Automated Vehicles Symposium (CAVS)
Veranstaltungsort:Victoria, BC, Canada (virtual)
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:18 November 2020
Veranstaltungsende:16 Dezember 2020
Veranstalter :IEEE
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Straßenverkehr
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V ST Straßenverkehr
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - NGC KoFiF (alt)
Standort: Berlin-Adlershof , Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrssystemtechnik > Kooperative Systeme, BS
Institut für Verkehrssystemtechnik > Kooperative Systeme, BA
Hinterlegt von: Schindler, Julian
Hinterlegt am:19 Feb 2021 13:42
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:41

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