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Demand-Responsive Transport vs. Conventional Public Transport: A MATSim study about the rural town of Colditz, Germany

Viergutz, Kathrin Karola und Schmidt, Clemens (2019) Demand-Responsive Transport vs. Conventional Public Transport: A MATSim study about the rural town of Colditz, Germany. In: 10th International Conference on Ambient Systems, Networks and Technologies (ANT-2019), the 10th International Conference on Sustainable Energy Information Technology (SEIT-2019). 10th International Conference on Ambient Systems, Networks and Technologies (ANT), 2019-04-29 - 2019-05-02, Leuven, Belgien.

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Kurzfassung

Conventional public transportation (CPT) services in rural areas are among others confronted with the accessibility problem and low traveler quantities. Demand responsive transportation (DRT) is an emerging mainstream concept, which aims to offer flexible mobility services to customers and also to solve the aforementioned problems of CPT providers. Studies and simulations about the comparison of CPT and DRT mostly focus on urban areas. Therefore, this paper is a case study of CPT vs. DRT services in the rural town of Colditz: A stop-based and a door-to-door DRT service is analyzed along with a CPT bus line.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/128768/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Demand-Responsive Transport vs. Conventional Public Transport: A MATSim study about the rural town of Colditz, Germany
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Viergutz, Kathrin KarolaKathrin.Viergutz (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-3797-9705NICHT SPEZIFIZIERT
Schmidt, ClemensMartin-Luther-Universität Halle-WittenbergNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:30 April 2019
Erschienen in:10th International Conference on Ambient Systems, Networks and Technologies (ANT-2019), the 10th International Conference on Sustainable Energy Information Technology (SEIT-2019)
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:DRT; Ridepooling; Simulation; Agent-Based Modeling; MATSim; Demand Responsive Transportation; Rural Communities
Veranstaltungstitel:10th International Conference on Ambient Systems, Networks and Technologies (ANT)
Veranstaltungsort:Leuven, Belgien
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:29 April 2019
Veranstaltungsende:2 Mai 2019
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrssystem
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VS - Verkehrssystem
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Movement (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrssystemtechnik
Institut für Verkehrssystemtechnik > Bewertung des Verkehrs
Hinterlegt von: Viergutz, Kathrin Karola
Hinterlegt am:14 Aug 2019 10:52
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:32

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