elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Wide Band Propagation in Train-to-Train Scenarios - Measurement Campaign and First Results

Unterhuber, Paul und Sand, Stephan und Soliman, Mohammad und Siebler, Benjamin und Lehner, Andreas und Strang, Thomas und Gera, Damini (2017) Wide Band Propagation in Train-to-Train Scenarios - Measurement Campaign and First Results. In: 2017 11th European Conference on Antennas and Propagation, EUCAP 2017. EUCAP 2017, 2017-03-19 - 2017-03-24, Paris, Frankreich. doi: 10.23919/EuCAP.2017.7928309.

[img] PDF
8MB

Kurzfassung

Within the next decades the railway systems will change to fully autonomous high speed trains (HSTs). An increase in efficiency and safety and a reduction of costs would go hand in hand. Today’s centralized railway management system and established regulations can not cope with trains driving within the absolute braking distance as it would be necessary for electronic coupling or platooning maneuvers. Hence, to ensure safety and reliability, new applications and changes in the train control and management are necessary. Such changes demand new reliable control communication links between train-to-train (T2T) and future developments on train-to-ground (T2G). T2G will be covered by long term evolution-railway (LTE-R) which shall replace today’s global system for mobile communications-railway (GSM-R). The decentralized T2T communication is hardly investigated and no technology has been selected. This publication focuses on the wide band propagation for T2T scenarios and describes a extensive channel sounding measurement campaign with two HSTs. First results of T2T communication at high speed conditions in different environments are presented.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/111876/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag, Poster)
Titel:Wide Band Propagation in Train-to-Train Scenarios - Measurement Campaign and First Results
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Unterhuber, PaulPaul.Unterhuber (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-0564-9066NICHT SPEZIFIZIERT
Sand, StephanStephan.Sand (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-9502-5654NICHT SPEZIFIZIERT
Soliman, MohammadMohammad.Soliman (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Siebler, Benjaminbenjamin.siebler (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Lehner, AndreasAndreas.Lehner (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-0141-2747NICHT SPEZIFIZIERT
Strang, Thomasthomas.strang (at) dlr.dehttps://orcid.org/0009-0000-1313-4751NICHT SPEZIFIZIERT
Gera, DaminiDamini.Gera (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:23 März 2017
Erschienen in:2017 11th European Conference on Antennas and Propagation, EUCAP 2017
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.23919/EuCAP.2017.7928309
Status:veröffentlicht
Stichwörter:train-to-train, high speed train, propagation, measurement
Veranstaltungstitel:EUCAP 2017
Veranstaltungsort:Paris, Frankreich
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:19 März 2017
Veranstaltungsende:24 März 2017
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Bodengebundener Verkehr (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V BF - Bodengebundene Fahrzeuge
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Next Generation Train III (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Kommunikation und Navigation > Nachrichtensysteme
Hinterlegt von: Unterhuber, Dr. Paul
Hinterlegt am:12 Apr 2017 11:15
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:16

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.