elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Benefits of using microscopic models for simulating air quality management measures

Krajzewicz, Daniel und Cyganski, Rita und Heinrichs, Matthias und Erdmann, Jakob (2016) Benefits of using microscopic models for simulating air quality management measures. Transportation Research Board Annual Meeting, 2016-01-11 - 2016-01-14, Washington, D.C., USA.

[img] PDF
953kB

Kurzfassung

The raising of awareness about air pollution has brought about legislative regulations that force local administrations to keep the concentrations of certain pollutants under the formulated thresholds. A large variety of measures have been implemented to reduce road traffic’s emissions on the local level, but the observed results are not always satisfactory. For determining the effects of such measures a priori, a simulation system could be used. Because of the high variability of traffic management measures, such a system must be capable of replicating changes in traffic flow, the vehicle fleet, as well as user behavior, including modal shifts, as well as the interactions between these parts. Often, the effects of a measure can be found in a bigger region than the directly influenced one. Thus, the system must be able to simulate traffic in large, city-wide areas. This report emphasizes why the usage of microscopic models for this purpose makes sense nowadays. It introduces an exemplary system and presents some initial results.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/102278/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Poster)
Titel:Benefits of using microscopic models for simulating air quality management measures
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Krajzewicz, Danieldaniel.krajzewicz (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-1045-8800NICHT SPEZIFIZIERT
Cyganski, Ritarita.cyganski (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-5744-1427NICHT SPEZIFIZIERT
Heinrichs, Matthiasmatthias.heinrichs (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-0175-2787NICHT SPEZIFIZIERT
Erdmann, Jakobjakob.erdmann (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-4195-4535NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:11 Januar 2016
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:air quality, vehicular emissions, microscopic simulation, agent-based modeling
Veranstaltungstitel:Transportation Research Board Annual Meeting
Veranstaltungsort:Washington, D.C., USA
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:11 Januar 2016
Veranstaltungsende:14 Januar 2016
Veranstalter :Transportation Research Board
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrssystem
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VS - Verkehrssystem
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Verkehrsentwicklung und Umwelt II (alt)
Standort: Berlin-Adlershof
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrsforschung > Mobilität und urbane Entwicklung
Institut für Verkehrssystemtechnik > Verkehrssimulation und -prognose
Hinterlegt von: Krajzewicz, Daniel
Hinterlegt am:26 Jan 2016 09:24
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:08

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.